سقوط گریزناپذیر کریپتوها

در پایان معاملات هفته منتهی به چهارشنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) بازار کریپتوکارنسی با افت‌های چشمگیری روبه‌رو شد. این وضعیت، بسیاری از پیش‌بینی‌های کارشناسان درباره آینده کریپتوها را ناکام گذاشت. هر چند هنوز هم برخی معتقدند، افت‌های اخیر تنها نوعی اصلاح بازار است و روند جهشی قیمت‌ها در سال جاری رقم خواهد خورد.

به گزارش صدای بورس، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت بیش از ۹۰ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۴ بهمن، ۵ رمزارز افزایش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۴ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Siacoin بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۸۳ قرار دارد، ۲۳.۷ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۱ دلاری بیش از ۷۳۴ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۸۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمت نزولی را تجربه کردند. بیت‌کوین نیز به همراه بزرگان بازار افت کرد و با رسیدن به کمتر از ۳۹ هزار دلار، در مجموع با کاهش ۹.۲ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نیز ۱۱درصد افت را شاهد بود. اما در بازه یک‌ساله ۷۰ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از ۷۶۳ میلیارد دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Ronin دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۱۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۶۱۷ میلیون دلاری، معادل ۲.۱۶ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه بیش از ۲۵ درصد و در بازه یک ساله نیز ۲۹۸ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Bittensor بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارزFrax نیز با بیش از ۱.۴ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت.

در سوی دیگر بازار، رمزار STAT با بیش از ۳۲ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۹۰۵ میلیون دلار و قیمت آن ۰.۰۰۰۰۰۰۴ دلار است. پس از آن Sei نزدیک به ۲۷ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز به سطح ۱.۴ میلیارد دلار سقوط کرده و قیمت آن ۰.۵۷ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهایArbitrum و ORDI نیز به ترتیب بیش از ۲۶ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین رمزارزهای eHEX و Celestia نیز از کریپتوهایی بودند که به ترتیب افت قیمت ۲۵ درصد و ۲۴.۳ درصد را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها نیز با افت مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۵۲۰ میلیارد دلار است. با این حال ارزش معاملات روزانه بیش از ۷۳ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۰۱ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

سقوط گریزناپذیر کریپتوها

کد خبر 488395

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =