۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
گزارش جدید از بازار طلا و سکه

یک فعال بازار طلا و جواهر با تأکید براینکه قیمت طلای ۱۸ عیار حباب ندارد، گفت: افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

به گزارش صدای بورس، محمد کشتی آرای در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: برخلاف کاهش ۲۰ دلاری قیمت جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار با افزایش همراه شده که علت اصلی آن افزایش قیمت ارز است.

وی با تأکید براینکه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی اثر خوبی در بازار طلا داشته است، گفت: قیمت طلا در بازار حبابی ندارد و مطابق قیمت اونس و دلار در بازار آزاد است؛ حباب سکه نیز کاهش یافته و به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. او البته این را هم گفت که با ورود سکه های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی به بازار حباب سکه کاهش محسوسی خواهد داشت.

این فعال بازار طلا با بیان اینکه افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است، تصریح کرد: تقاضای اضافی و خریدهای هیجانی در بازار نداریم و روال عادی در معاملات طی می شود.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۱میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۰۱۸ دلار است.

منبع: تسنیم

کد خبر 488514

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ بهمن ۱۴۰۲

    پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ بهمن ۱۴۰۲

    قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته در روند افزایشی قرار گرفت؛ با این حال، دومین عرضه شمش طلا توسط مرکز مبادله ایران که در ابتدا نتوانسته بود بازار را کنترل کند، پس از اتمام عرضه، روند صعودی قیمت طلا و سکه را کمی تعدیل کرد.

  • ۳۱ درصد حواله های عرضه شده معامله شد

    ۳۱ درصد حواله های عرضه شده معامله شد

    در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع ۲۹۰.۹ میلیون دلار حواله عرضه شده ۹۰.۹میلیون دلار ان معامله شد.

  • خرید سکه خطرناک شد

    خرید سکه خطرناک شد

    حباب سکه امامی در حال حاضر به ۶ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان رسیده است که به باور تحلیلگران، خرید سکه در این شرایط کاملا پرریسک است.

  • یک هشدار جدی؛ به هیچ وجه از این مراکز طلا و سکه نخرید!

    یک هشدار جدی؛ به هیچ وجه از این مراکز طلا و سکه نخرید!

    نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: امروز تنوع اجرت در صنعت طلا زیاد است و ما اجرت‌های حداقل و حدکثر از گرمی تقریبا ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان داریم. بنابراین، کسانی که هدفشان سرمایه‌گذاری است می‌توانند طلاهای با اجرت پایین بخرند.

  • روند صعودی قیمت دلار ادامه دارد؟

    روند صعودی قیمت دلار ادامه دارد؟

    قیمت دلار با شروع هفته دوم بهمن افزایشی شد. این اسکناس که هفته گذشته، رشد قیمت نزدیک به دو هزار تومانی داشت، روز شنبه را با افزایش تقاضا آغاز کرد. کارشناسان اقتصادی می‌گویند، روند افزایشی قیمت این اسکناس در ماه‌های پایانی سال قابل پیش‌بینی بود.

  • رکورد قیمت سالانه طلا شکسته می‌شود؟

    رکورد قیمت سالانه طلا شکسته می‌شود؟

    دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالاترین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در جریان معاملات امسال محسوب می‌شود، اما تا رکورد قیمت تاریخی طلا، متعلق به هفتم اسفند سال گذشته، تقریبا ۲۳ هزار تومان فاصله داریم

  • ادامه وضعیت نوسانی در طلای جهانی

    انس طلا در هفته ای که گذشت وضعیت نوسانی با تمایل به ریزش را کسب کرد.

  • آغاز دومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز

    آغاز دومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز

    دومین حراج حضوری شمش طلای یک کیلویی از ساعت ۱۲ امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می شود.

  • رشد قیمت طلا و سکه در معاملات امروز بازار

    رشد قیمت طلا و سکه در معاملات امروز بازار

    قیمت طلا و سکه در جریان معاملات امروز بازار افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =