آغاز دومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز

دومین حراج حضوری شمش طلای یک کیلویی از ساعت ۱۲ امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می شود.

به گزارش صدای بورس،دومین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز چهارشنبه ۴ بهمن ماه برگزار می شود. در جلسه اول حراج که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده بود ۱۰ شمش طلای یک کیلویی به فروش رسید.

فعالان بازار طلا و سکه، آغاز حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را اقدام مهم و اثر گذار بانک مرکزی در کاهش التهابات بازار طلا و سکه می دانند.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ است. ضمن اینکه وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ( ۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است.

متقاضی خرید باید تا ساعت ۱۶ روز سه شنبه مورخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبلغ وجه الضمان را پرداخت می کردند.

گفتنی است، مبلغ وجه الضمان باید نزد بانک ملی ایران، شعبه بانک کارگشایی مرکز و به شماره حساب مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخت شود.

شمش طلای قابل عرضه در مرکز مبادله ایران، استاندارد، اصلت سنجی شده و یک کیلوگرمی است و حداقل عیار ۹۹۵ در هزار را باید داشته باشد. متقاضی خرید می تواند حداقل یک قطعه و حداکثر سه قطعه شمش طلا خرید کند.

کارمزد حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران به ازای هر طرف شرکت کننده در حراج دو در هزار ارزش معامله (جمعاً چهار در هزار) است.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران شامل «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر » هستند.

به گزارش تسنیم،شایان ذکر است، مدارک دریافتی مرکز مبادله ایران از متقاضی خرید شمش طلا نیز شامل «اصل نامه درخواست شرکت در حراج(منتشره در تارنمای رسمی www.ice.ir فرم شماره ۱۱ و ۱۲)»، «اصل کارت ملی»، «اصل پروانه کسب و اصل فیش بانکی واریز وجه الضمان»، «اصل گواهی امضا نزد دفاتر اسناد رسمی به نام مرکز مبادله ارز و طلای ایران» و «آخرین آگهی روزنامه رسمی(ویژه اشخاص حقوقی»خواهد بود.

کد خبر 488253

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رکورد قیمت سالانه طلا شکسته می‌شود؟

    رکورد قیمت سالانه طلا شکسته می‌شود؟

    دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالاترین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در جریان معاملات امسال محسوب می‌شود، اما تا رکورد قیمت تاریخی طلا، متعلق به هفتم اسفند سال گذشته، تقریبا ۲۳ هزار تومان فاصله داریم

  • ساعت کار تهرانی‌ها تغییر می‌کند؟

    ساعت کار تهرانی‌ها تغییر می‌کند؟

    استاندار تهران گفت: احتمال تغییر و تعدیل ساعت کار در آینده وجود دارد.

  • یک هشدار جدی؛ به هیچ وجه از این مراکز طلا و سکه نخرید!

    یک هشدار جدی؛ به هیچ وجه از این مراکز طلا و سکه نخرید!

    نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: امروز تنوع اجرت در صنعت طلا زیاد است و ما اجرت‌های حداقل و حدکثر از گرمی تقریبا ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان داریم. بنابراین، کسانی که هدفشان سرمایه‌گذاری است می‌توانند طلاهای با اجرت پایین بخرند.

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۸ بهمن ۱۴۰۲

    پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۸ بهمن ۱۴۰۲

    قیمت طلا و سکه در شروع هفته دوم بهمن در روند صعودی قرار گرفت و سکه‌های سنگین و مثقال طلا در کانال بالاتر قرار گرفتند. موضوع حراج روز یکشنبه نیز نتوانست مانند دو حراج قبل، مانع رشد قیمت در بازار طلا شود. معامله‌گران، اثر این حراج‌ها را از دست رفته می‌دانند.

  • سکه امامی برای پرش به کانال ۳۳ میلیونی آماده می‌شود

    سکه امامی برای پرش به کانال ۳۳ میلیونی آماده می‌شود

    قیمت طلا و سکه امروز به دلیل پایداری قیمت دلار در نیمه بالایی کانال ۵۵ هزار تومانی، همچنان سطوح بالای کانال را حفظ کرده است. به نحوی که قطعات بزرگ سکه در سقف کانال قرار گرفته و آماده صعود هستند.

  • اجاره کارت بانکی برای فرار مالیاتی

    اجاره کارت بانکی برای فرار مالیاتی

    ایسنا نوشت:سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: برخی افراد به منظور فرار مالیاتی، تراکنش‌های تجاری خود را با کارت بانکی همسر، افراد خانواده، منشی یا کارت‌های اجاره‌ای انجام می‌دهند که دولت و مجلس را بر آن داشت از طریق بند «ج» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ حساب‌های تجاری مشکوک را مورد بررسی قرار دهند. هنوز سقف و تعداد تراکنش‌ها مشخص نشده و اردیبهشت سال آینده توسط شورای پول و اعتبار تعیین خواهد شد.

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ بهمن ۱۴۰۲

    پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ بهمن ۱۴۰۲

    قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته در روند افزایشی قرار گرفت؛ با این حال، دومین عرضه شمش طلا توسط مرکز مبادله ایران که در ابتدا نتوانسته بود بازار را کنترل کند، پس از اتمام عرضه، روند صعودی قیمت طلا و سکه را کمی تعدیل کرد.

  • سکه‌های جدید و بدون تاریخ" بزودی در مرکز مبادله عرضه‌ میشوند

    سکه‌های جدید و بدون تاریخ" بزودی در مرکز مبادله عرضه‌ میشوند

    اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که سکه‌های جدید و بدون تاریخ که توسط بانک مرکزی ضرب شده، بزودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد.

  • گزارش جدید از بازار طلا و سکه

    گزارش جدید از بازار طلا و سکه

    یک فعال بازار طلا و جواهر با تأکید براینکه قیمت طلای ۱۸ عیار حباب ندارد، گفت: افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =