خلق ۲ هزارو ۲۵۰ درصد بازدهی مرکب در افق ملت

در حال حاضر پنج صندوق سرمایه‌گذاری درمجموعه شرکت تأمین سرمایه بانک ملت مشغول‌به فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، شرکت تأمین سرمایه بانک ملت پس از اخذ مجوزهای لازم، اواخر سال ۱۳۸۹ فعالیت خودش را به‌صورت رسمی در بازار سرمایه ایران آغاز کرد. به همراه یک صندوق اختصاصی بازارگردانی، در حال حاضر پنج صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول‌به فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق آتیه ملت
نخستین‌ صندوق‌ شرکت تأمین سرمایه بانک ملت، در مردادماه ۱۳۹۰، آغاز به کار کرد. ۵۱ و ۴۶ درصد از پرتفوی صندوق به ترتیب به سپرده بانکی و بازار بدهی اختصاص یافته و حاصل این استراتژی، کسب ۲۳ درصد بازدهی در یک‌ سال اخیر بوده است.

صندوق اندوخته ملت
اندکی بعد، دومین صندوقِ این شرکت با نام اندوخته ملت و باز هم در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت، فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق با رشدی قابل توجه در یک‌ سال اخیر از مرز ۱۲ هزار میلیارد ریال عبور کرده است. ماهیت احتیاطی صندوق‌های با درآمد ثابت سبب شده تا تنها ۳ درصد دارایی صندوق، به بازار سهام اختصاص یابد و باقی در قالب سپرده بانکی و اوراق بدهی مستعد با بازدهی مناسب و با ملاحظات مدیریت ریسکی، سرمایه‌گذاری شود. این صندوق در یک ‌سال اخیر ۲۳ درصد بازدهی محقق ساخته است.

صندوق اوج ملت
مدیران تأمین سرمایه بانک ملت، تمرکز ویژه‌ای بر جذب مشتریان محتاط و ریسک‌گریز داشته‌اند و از همین‌رو، سومین صندوق این شرکت، باز هم از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت بود. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، که بزرگ‌ترین صندوق این شرکت نیز محسوب می‌شود، بیش از ۱۷۷ هزار میلیارد ریال است. مدیران صندوق بیشترین تمرکز را بر خرید اوراق بدهی مستعد داشته‌اند و حاصل این استراتژی هم کسب بازدهی ۷/۲۲ درصدی در یک‌ سال گذشته بوده که این نرخ در شرایط فعلی، بالاتر از بازدهی سالانه بسیاری از صندوق‌های مشابه است.

صندوق افق ملت
خردادماه سال ۱۳۹۷، صندوق افق ملت در گروه صندوق‌های سهامی قابل‌معامله، آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق افق ملت از مرز ۸۰۰۰ میلیارد ریال عبور کرده است. سهم بازار سهام از پرتفوی صندوق حدود ۹۹ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» داشته است. این صندوق در یک‌سال اخیر حدود ۳۳ درصد بازدهی داشته و در افقی بلندمدت نیز، مدیران صندوق موفق به خلق ۲۲۵۰ درصد بازدهی مرکب طی حدود شش سال فعالیت خود شده‌اند.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه ملت را مشاهده می‌کنید.

خلق ۲ هزارو ۲۵۰ درصد بازدهی مرکب در افق ملت

شماره ۵۲۹ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 488281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =