ETF بیت کوین؛ راهی برای سرمایه‌گذاری در آینده

پرسودترین روش معاملاتی ارز دیجیتال! شاید این جمله در نگاه اول تعجب انگیز به‌نظر برسد و تصور کنید که روش‌های دیگری برای کسب سود وجود دارد؛ اما حالا که یک روش نوآورانه برای کسب درآمد وجود دارد، چرا از آن غافل شویم؟

پرسودترین روش معاملاتی ارز دیجیتال! شاید این جمله در نگاه اول تعجب انگیز به‌نظر برسد و تصور کنید که روش‌های دیگری برای کسب سود وجود دارد؛ اما حالا که یک روش نوآورانه برای کسب درآمد وجود دارد، چرا از آن غافل شویم؟ ETF به معنای صندوق‌های معاملاتی است که یک راه ارتباطی بین بازار سهام و دارایی‌های مختلف است. ETF بیت کوین طراحی شد تا مشکلات دارایی و سرمایه گذاری رو بیت کوین آسان‌تر شود. این مفهوم توسط شرکت‌های مالی و طراحی شکل گرفت و به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد تا با خرید یک واحد از صندوق، به‌صورت غیر مستقیم در دنیای رمزارزها سرمایه گذاری کنند!

شاید در نگاه اول ETF موضوع پیچیده‌ای باشد، اما به شما اطمینان می‌دهیم با خواندن این مقاله به سراغ این روش ساده و پرسود برای سرمایه گذاری خواهید رفت!

etf بیت کوین چیست؟ صندوق‌های قابل معامله پرسود!

عبارت ETF که خلاصه‌ای برای کلمه Exchange-Traded Fund است، معنی صندوق قابل معامله را می‌هد. به‌زبانی ساده‌تر، این صندوق‌های قابل معامله در بورس، ویژگی‌ها و مزایای دو صندوق سهام و بورس را ترکیب می‌کنند. درواقع برای پاسخ به سوال «ETF بیت کوین چیست؟» باید گفت این صندوق‌های قابل معامله در بورس قیمت بیت کوین یا بیت کوین کش را دنبال می‌کنند تا فرصتی برای سرمایه گذاری غیر مستقیم ایجاد شود.

تریدرها با استفاده از این صندوق‌ها، معاملات خود را در کارگزاری بورس انجام می‌دهند و دیگر نیازی به صرافی‌های ارز دیجیتال نخواهد بود. با استفاده از ETF سرمایه گذاری‌ها امن‌تر خواهند شد و تریدرها می‌توانند علاوه‌بر ارز دیجیتال، همزمان یک یا چند دارایی مستقل دیگر را نیز معامله کنند.

ETF بیت کوین؛ راهی برای سرمایه‌گذاری در آینده

مکانیزم عملکرد ETF؛ این صندوق‌ها چطور کار می‌کنند؟

اولین مرحله برای استفاده از صندوق معاملاتی ETF، انتخاب یک سبد از دارایی‌های متنوع است. برای انتخاب دارایی‌ها محدودیتی وجود ندارد و امکان اضافه کردن سهام، اوراق بهادار، ارزها، طلا، نفت و ارزهای دیجیتال باشد.

سپس دارایی باید توسط کارگزاری تایید شود و پس از آن فرایند کسب درآمد شروع خواهد شد. برای تجربه یک سرمایه گذاری امن و معتبر، توصیه می‌کنیم حتما قبل از شروع فعالیت در صندوق‌های ETF، قیمت بیت کوین را بررسی کنید تا سرمایه گذاری امن‌تری داشته باشید.

آشنایی با تفاوت‌های ETFهای آتی و ETFهای اسپات

با افزایش علاقه کاربران نسبت به بازار کریپتو و توسعه این بازار، توجه‌ها نسبت به ETF رمز ارز نیز افزایش یافته است. نتیجه این توسعه، وارد شدن دو صندوق با نام‌های Bitcoin Spot ETF و Bitcoin Futures ETF به بازار بود. ناگفته نماند قبل از ورود اسپات، صندوق‌های مورد استفاده از نوع فیوچرز بودند. هرکدام از این صندوق‌ها ویژگی‌هایی دارند که جدول زیر قابل مشاهده است.

ETF بیت کوین؛ راهی برای سرمایه‌گذاری در آینده

با بررسی این تفاوت‌ها شما می‌توانید با آگاهی بیشتری صندوق مناسب خود را انتخاب کنید. اگر علاقه به سرمایه گذاری مستقیم روی بیت کوین دارید، پیشنهاد ما معامله‌های اسپاست است. اگر سرمایه گذاری‌های غیر مستقیم برای شما جذاب‌تر است، به سراغ معاملات آتی بروید.

مزایای ETFبیت‌کوین؛ از تنوع ارزها تا راحتی در استفاده از صندوق‌های مالی

مهم‌ترین ویژگی ETF بیت کوین، تنوع در سبد سرمایه گذاری است. با سرمایه گذاری روی ETF، ریسک پورتفولیوی کمتر شده و پتانسیل بازدهی در دراز مدت بیشتر خواهد شد. راحتی در سرمایه گذاری نیز یکی از مزیت‌های مهم سرمایه گذاری روی ETF است. صاحبان صندوق این فرایند را مدیریت می‌کنند و نظارت روی فراردهای آتی بیت کوین با دقت بالایی انجام می‌شود.

ETF های بیت کوین دقیقا مانند سهام‌های شخصی در بورس اوراق بهادار معامله خواهند شد. به‌ زبانی ساده‌تر باید گفت سرمایه گذاران بسیاری دسترسی کامل به بیت کوین دارند. در نتیجه افرادی که تخصص کافی برای سرمایه گذاری روی بیت کوین را ندارند، صندوق‌های معاملاتی یک فرصت طلایی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

ETF بیت کوین؛ راهی برای سرمایه‌گذاری در آینده

معایب صندوق معامله بیت کوین؛ شاخص تاثیر پذیری به ما چه می‌گوید؟

صندوق‌های مالی ETF علاوه‌بر مزایا، معایبی دارند که مهم‌ترین آن نوسانات است. بیت کوین یکی از پر نوسان‌ترین ارزها است و قیمت این ارز در مدت زمان کوتاهی فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه می‌کند. ازهمین‌رو سرمایه گذاران باید برای این نوسانات آمادگی کافی را داشته باشند تا سرمایه آن‌ها از دست نرود.

صندوق‌های ETF‌ هنوز کاملا توسعه نیافته‌اند، در نتیجه ممکن است در آینده تغییرات بسیاری داشته باشند. این توسعه‌ها و آینده نامعلوم صندوق، باعث شده تا شک و شبهه‌های بسیاری ایجاد شود. این موضوع تاثیر مستقیمی روی ارزش سرمایه گذاری و وضعیت کلی صندوق‌های بیت کوین می‌گذارد. بااین‌حال، مزایای فراوان صندوق‌های ETF از معایب آن پیشی می‌گیرد!

سرمایه‌گذاری در ETF بیت‌کوین؛ پیشنهادی جذاب برای دریافت سودهای کلان!

سرمایه گذاری روی ETF بیت کوین در حال حاضر برای تعداد محدودی از کشورها مانند ایالات متحده، کانادا، آلمان، سوئیس و ژاپن در دسترس است. بسیاری از کشورها هنوز ETF را نپذیرفته‌اند که احتمال می‌رود به‌زودی زیرساخت‌های موردنیاز برای استفاده از صندوق‌های مالی فراهم شود؛ زیرا ETF آینده بیت کوین و سرمایه گذاری‌ها را متحول خواهد کرد! در نهایت، تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری روی صندوق ای‌تی‌اف به عوامل مختلفی از جمله میزان سرمایه، شرایط مالی و اهداف در نظر گرفته شوند.

کد خبر 487874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =