لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲

در پایان معاملات آخرین روز هفته، شاخص کل بورس با افت ۰.۱۶ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۳۴ واحد رسید، اما شاخص هم‌وزن با افزایش ۰.۱۱۱ درصدی مواجه شد و در سطح ۷۵۶۰۰۰ واحد باقی ماند. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۰.۱ درصدی نسبت به قله این شاخص با ۲۵ واحد کاهش به سطح ۲۶ هزار و ۱۴۴ واحدی رسید. همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته، بیشترین حجم پول به صندوق‌های اوراق قرضه سرازیر شد که نشان می‌دهد تمایل بازار به خرید کاهش یافته و سهامداران با احتیاط بیشتری پیش می‌روند. با این توضیح، به استقبال بازار امروز می‌رویم.

خلاصه بازار امروز
نخستین روز معاملاتی هفته، متعادل و منفی شروع به‌کار کرد، اما در پایان با اقبال ویژه خریداران به خودرویی‌ها به کارش خاتمه داد. شاخص کل در نهایت افت ۱۵۰۰ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد متوقف شد.
حقیقی ها ۲۱۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۴.۶ همت رسید.
نمادهای نخریس و خودرو صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای وآتوس و شگستر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۷⏰‌

در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۱۸۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش ۲۷۰ واحدی همراه بوده است.
نمادهای اخابر، میدکو و همراه در صدر منفی‌سازان شاخص بورس قرار دارند و خودرو، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۵۶۰ میلیارد تومان، ۱۷۲ میلیارد تومان و ۱۶۹ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۰۸⏰‌

پی پاد با حضور ۱۰۰ درصدی حقیقی ها و ۲ برابری قدرت خریدار به فروشنده در محدوده ۱,۴۱۷ تومان ۱ درصد منفی داد و ستد می‌شود.


۱۱:۵۳⏰‌

خودرو تا ۲۸۹ تومان پیشروی کرد و اکنون با ۴,۹ درصد مثبت معامله می‌شود. خساپا نیز تا ۲۵۱ تومان و به اندازه ۲,۸ درصد مثبت افزایش یافت.


۱۱:۲۳⏰‌

#عالیس با رشد ۲.۵ درصدی به قیمت ۲۰،۸۰۰ ریال رسیده و قدرت خریدار ۳.۵ برابر فروشنده است.


۱۱:۲۳⏰‌

تا این لحظه ۳۴۸ میلیارد پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج شده است.


۱۱:۲۱⏰‌

نمادهای خودرو، خساپا و خگستر با رشد ۱ درصدی در حال معامله هستند.


۱۰:۳۱⏰‌

سدبیر در قیمت ۷۴،۶۵۰ ریال با رشد ۱.۵ درصدی مواجه است. قدرت خریدار ۱.۵ برابر فروشنده بوده و سرانه خرید هر حقیقی به میزان ۳۲ میلیون تومان بوده و آنها تمام خریداران سهم را شامل می‌شوند. ارزش بازار سهم به اندازه ۲ همت بوده و معاملات سهم از ابتدای آبان تاکنون بازدهی ۳۵ درصدی داشته است.


۱۰:۳۱⏰‌

غشهداب با رشد ۱.۵ درصدی به قیمت ۳،۳۶۱ ریال رسیده و قدرت خریدار ۱.۵ برابر فروشنده است. سرانه خرید هر حقیقی به میزان ۲۴ میلیون تومان بوده و آنها ۹۷ درصد از خریداران سهم را شامل می‌شوند. ارزش بازار سهم به ۲ همت رسیده و معاملات غشهداب از ابتدای آبان ماه تاکنون بازدهی حدود ۲۰ درصدی داشته است.


۱۰:۲۸⏰‌

غپآذر با رشد ۴.۵ درصدی به قیمت ۴۶،۴۵۰ ریال رسیده است. حقیقی‌ها سهم را با این رشد قیمتی مواجه کرده اند و سرانه خرید هر حقیقی به میزان ۳۱ میلیون تومان است.


۱۰:۲۴⏰‌

اخابر با قیمت ۱۱۳۱ تومان در منفی ۳ درصد دادوستد ۵ میلیون سهم را پشت سر گذاشته؛ خرید حقیقی ۵۶ درصد و حقوقی ۴۴ درصد است.

همراه با قیمت ۵۶۱ تومانی با افت بیش از ۲.۵ درصدی دادوستد ۹ میلیون سهم را ثبت کرده؛ خرید حقیقی ۲۴ درصد و حقوقی ۷۶ درصد است.


۱۰:۱۲⏰‌

وپاسار با نوسان مثبت بر روی قیمت ۳۰۱ تومان حجم معامله ۱۴ میلیونی داشته است؛ خرید حقوقی ۹۸ درصد است.


۱۰:۱۲⏰‌

وملل با قیمت ۲۸۸ تومان رشد بیش از ۱.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن کمتر از ۱ میلیون سهم بوده است؛ خرید حقیقی ۹۵ درصد است.


۱۰:۱۲⏰‌

وپارس با قیمت ۱۸۶.۶ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۱۹ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۵۲ درصد و حقوقی ۴۸ درصد است.


۱۰:۱۲⏰‌

وبصادر با قیمت ۱۸۵ تومان نوسان منفی با حجم معامله ۳۹ میلیونی دارد؛ خرید حقیقی ۳۵ درصد و حقوقی ۶۶ درصد است.


۱۰:۱۲⏰‌

وتجارت با قیمت ۲۲۷ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۵۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۳۰ درصد و حقوقی ۷۰ درصد است.


۱۰:۰۱⏰‌

وتوصا با رشد نیم درصدی به قیمت ۱،۱۳۶ ریال رسیده و قدرت خریدار ۲ برابر فروشنده است. سرانه خرید هر حقیقی به میزان ۱۹ میلیون تومان است که در مقابلش سرانه فروش ۱۰ میلیون تومانی قرار دارد.


۰۹:۵۳⏰‌

مدیریت صف خرید ۳ میلیونی به ارزش ۱ میلیارد تومان در قیمت ۳،۶۴۷ ریال تشکیل داده و قدرت خریدار ۱.۵ برابر فروشنده است. معاملات مدیریت طی یک ماه اخیر متعادل بوده است.


۰۹:۵۱⏰‌

زماهان را حقیقی ها با رشد ۷ درصدی به قیمت ۱۶،۰۹۰ ریال رسانده اند و قدرت آنها نیز ۱.۵ برابر فروشنده است. ارزش بازار زماهان به نزدیکی ۲ همت رسیده است.


۰۹:۴۴⏰‌

در گروه بانکی، وملل از معدود نمادهای سبزپوش است. این سهم که طی هفته های اخیر از محدوده ۳۳۰ تومان کاهشی شد، امروز با حمایت ۲۴ درصدی یک حقوقی در محدوده ۲۸۴ تومان ۰,۴ درصد مثبت در حال معامله است.


۰۹:۴۰⏰‌

شستا با نوسان منفی برروی قیمت ۱۲۳.۸ تومان حجم معامله ۵۵ میلیونی را ثبت کرده است.


۰۹:۳۲⏰‌

خودرو با رشد بیش از ۱ درصدی بر روی قیمت ۲۷۸ تومان و خساپا با نوسان منفی بر روی قیمت ۲۴۴ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۳۱⏰‌

فملی با قیمت ۷۳۰ تومان نوسان منفی و فولاد با قیمت ۶۱۸ تومان با نوسان مثبت همراه است ، همچنین ذوب با کمی کاهش بر روی قیمت ۴۶۱ تومان در حال معامله است.


۰۹:۲۸⏰‌

پیشروی قیمت سرچشمه از ۷۹۱ به ۸۲۱ تومان و تشکیل صف خرید برای دومین روز، سقف تاریخی سهم در تیر ماه امسال و در محدوده ۱,۲۵۰ تومان بود.


۰۹:۲۶⏰‌

کرماشا مثبت ۳.۵ درصد. سهم در قیمت ۱۸،۲۶۰ ریال اغلب توسط حقیقی‌ها خریداری شده و آنها ۷۳ درصد از فروشندگان سهم نیز هستند.


۰۹:۲۲⏰‌

زاگرس در مثبت ۱ درصدو قیمت ۱۲۷،۳۰۰ ریال معامله می‌شود. این سهم را غالباً حقیقی‌ها داد و ستد کرده‌اند.


۰۹:۱۹⏰‌

خودرو در قیمت ۲۸۰۰ ریال در بازه مثبت ۱.۵ درصدی حاضر است. خریداران سهم تا این لحظه اغلب حقیقی‌ها هستند.


۰۹:۱۵⏰‌

زپارس با قیمت ۴۳۴۵ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید همراه است و در میان شاخصسازان دیده می‌شود.


۰۹:۱۵⏰‌

کرماشا با رشد بیش از ۳ درصدی بر روی قیمت ۱۸۲۶ تومان از جمله نمادهای مثبتساز شاخص به شمار می‌رود.


۰۹:۱۱⏰‌

میدکو خودرو شستا سبب شده اند تا شاخص کل اولین روز هفته را با افت ۱۹۲ واحدی آغاز کند اما شاخص هم‌وزن افزایش بیش از ۴۰۰ واحدی را در دقایق ابتدایی پشت سر گذاشته است.


۰۹:۰۹⏰‌

بازار با برابری تقریبی تعداد صفوف خرید و صفوف فروش در عدد ۴۰ آغاز شد اما ارزش صف های خرید بیش از صفوف فروش؛ حدود ۵۵۰ میلیارد تومان در برابر ۲۵۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 486634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =