تعدد مراجع تصمیم گیری به زیان سهامداران

کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور یقین تعدد تصمیم گیری در صنعت خودرو برسهامداران این صنعت در بازار سرمایه تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

روزبه شریعتی در گفت و گو با «صدای بورس » درباره ارز تخصیص داده شده به صنعت خودرو و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت : خبر ارز تخصیص داده شده به واردات خودرو تاثیر بسزایی بر بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

وی اظهارداشت: رقم تخصص ارز که چیزی حدود ۵/۵ میلیارد دلار اعلام شده اما اینکه قرار است این رقم به خودروسازانی که در بازار سرمایه حضور دارند اختصاص یابد و منشا آین ارزها از کجاست ، هنوز مشخص نشده است البته باید توجه داد عدد اعلام رقم قابل توجهی نیست که بورس نسبت به آن واکنش نشان دهد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: براساس اخرین جلسه شورای رقابت قیمت گذاری خودرو بر مبنای قیمت تمام شده و تحت نظارت سازمان حمایت تعیین خواهد شد و زمانی که برمبنای قیمت تمام شده نرخ گذاری صورت گیرد به طور یقین به نفع خودروساز خواهد بود . چرا که زمانی براین مبنا قیمتگذاری صورت گیرد شرکت حاشیه سود را در نظر می گیرد و این امر باعث خواهد شد حاشیه سود خودروسازان عملیاتی شود و خودروساز برمبنای تیراژ تولید و در واقع براساس PBS پایین که دارند محصولات خود را به فروش می‌رسانند و این خود حاشیه سود را بالا می برد و شرکت سود ده خواهد شد و به طور یقین بر سهام خودرویی‌ها بورس تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

شریعتی هفته آینده بازار سرمایه برای گروه خودرویی را اینگونه پیش بینی کرد و گفت: با توجه به اینکه در صنعت خودرو شاهد تعدد مراجع تصمیم گیری هستیم و تجربه نشان داده است خبری که در خصوص قیمت گذاری خودرو و یا موضوعاتی در ارتباط با این صنعت اعلام و بعد از مدتی خبرهای ضد و نقیض در مورد آن مطرح می شود ، دور از ذهن نیست که اگر این اتفاق بیفتتد به طوریقین بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

کارشناس بازار سرمایه به تجدید ارزیابی خودروسازان اشاره کرد و گفت: اگر تجدید ارزیابی خودورسازان از ۵ سال به ۳ سال کاهش یابد به طور قطع در آینده گروه خودروی لیدر بازار سرمایه خواهد شد.

کد خبر 486527

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =