افزایش تولید نفت با کمک دانش‌بنیان‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی دانش‌بنیان‌ها و هوش مصنوعی یکی از بهترین راهکارها برای تحقق افزایش تولید نفت در کشور است.

به گزارش صدای بورس، حسین حسین زاده درباره راهکارهای افزایش تولید نفت، گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی از جمله دانش‌بنیان‌ها و هوش مصنوعی یکی از بهترین راهکارها برای تحقق افزایش نفت در کشور است. به طور مثال تعدادی از فعالان حوزه دانش بنیان، یک نوع فناوری نوین را تولید کرده بودند که اگر این فناوری در پمپ بنزین‌ها تزریق می‌شد، به زعم خودشان تا ۴۰ درصد از آلودگی‌ها کاهش پیدا می‌کرد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس با بیان اینکه می‌توان از منابع مالی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان‌ها استفاده کرد، افزود: باید از ظرفیت‌های بین‌المللی در قالب دپیلماسی انرژی استفاده کرد. وزارت نفت در این حوزه نمره قبولی می‌گیرد هرچند جای کار بیشتری دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا راهکاری برای افزایش تولید نفت در شرایط فعلی وجود دارد، تصریح کرد: برای افزایش تولید نفت و گاز، راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود دارد.

حسین‌زاده اضافه کرد: صنعت نفت استفاده از ظرفیت متخصصان و تحلیل و شناخت صحیح از وضعیت موجود با نگاه به آینده را می‌طلبد که در این زمینه باید کارشناسی دقیق تری صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 485998

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =