ورود یک دانش بنیان بزرگ به بورس

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران از ورود ۵ عرضه اولیه تا پایان سال خبر دادو گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک یک شرکت دانش بنیان مهم در بورس پذیرفته خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد دانش‌ بنیان و به تبع آن شرکت‌های دانش‌بنیان، این امر در بازار سرمایه طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین گام‌های بازار سرمایه در این حوزه، تدوین مقررات خاص برای امکان پذیرش سهام این شرکت‌ها در بورس تهران بوده است.

از سال‌های قبل تاکنون شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های تولید دارو، فولاد و همچنین شرکت‌های داده محور PSP مانند خدمات تجارت الکترونیک پارسیان در بورس حضور دارند و در حال حاضر چند شرکت دانش‌بنیان در مراحل درج نماد و عرضه در بورس هستند که البته هنوز به بازار نیامده‌اند.شرکت‌هایی که داده محور هستند، مانند دیجی‌کالا و اسنپ به عنوان شرکـت‌های دانش‌بنیان درخواست پذیرش در بورس داده‌اند.محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادارتهران در گفت و گو با «صدای بورس» خبر از ورود یک شرکت بزرگ دانش بنیان در آینده نزدیک به بورس را داده است و این گمان زنی می رود که در آینده نزدیک شاهد ورود یکی از این شرکت ها به بورس باشیم.

گودرزی در خصوص تسهیل ورود شرکت های دانش بنیان در بورس گفت: تقریبا دوسالی است که تمرکز بورس تهران براین موضوع بنا شده تا شرکت های دانش بنیان وارد بورس شوند که در آینده ای بسیار نزدیک یک شرکت دانش بنیان مهم در بورس پذیرفته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادارتهران افزود: در حوزه شرکت های اقتصاد دیجیتال تلاش داریم تا مانند سایر کشور ها که در دنیا ورود آن را متداول می‌دانند در بورس تهران هم شاهد این امر بود البته بایدتوجه داشت تحقق این موضوع نیازمند زمان و صبوری است تا پس از اخذ مجوز های لازم بتوانیم شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال در بورس تهران بود.

عرضه اولیه 5 شرکت بزرگ بورسی

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته عرضه اولیه 5 شرکت بزرگ بورسی تا پایان سال برای ورود به بازار سرمایه انجام خواهد شد.

وی ، ادامه داد: یکی از شرکت ها از هلدینگ های بزرگ پتروشیمی است در صورتی که ارزش گذاری این شرکت به موقع انجام و ارسال شود عرضه اولیه آن به زودی انجام خواهد شد. همچنین یک گروه مالی و شرکت فولادی نیز در دستور کار قرار گرفته اند که کارهای اولیه آنها در دست اقدام است.

گودرزی افزود: تقریبا کار شرکت های اعلامی در بورس تهران نهایی شده و اتفاق مهم اقدام برای ارزشیابی از سوی ناشران است که اگر این امر صورت گیرد تا پایان سال می توان شاهد ورود 5 شرکت بزرگ در بورس بود .

وی در رابطه با وضعیت نهاد های مالی در راستای صندوق های بخشی گفت: نهاد های مالی می‌توانند صندوق های بخشی را در ۴۰ صنعت راه اندازی کنند. با توجه به مصوبه سازمان بورس بر این مبنا که صندوق ها میتوانند Multi NAV باشند دیگر لزومی نیست تا در هر صنعت صندوق تاسیس شود.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران تصریح کرد: نهاد های مالی می‌توانند در صنایع مختلف بورسی که در بورس تهران وجود دارند درخواست اخذ مجوز صندوق بخشی را ارائه دهند که پس از اخذ مجوز مراحل آن در بورس تهران انجام می‌شود.

خبرنگار: علیرضا نجفی

کد خبر 486011

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =