قیمت‌ها در بازار مسکن کاذب است؟

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد معتقد است: بازار مسکن باید به شکلی تنظیم شود که متناسب با دخل‌وخرج مردم باشد و شاهد کاهش قدرت خرید آن‌ها نباشیم.

به گزارش صدای بورس، فرشید پورحاجت، کارشناس بازار مسکن اعتقاد دارد؛ شرایط مالی مردم برای خرید مسکن مناسب نیست و همین موضوع باعث شده که مسکن در ماه‌های گذشته حتی کاهش قیمت داشته باشد.

به اعتقاد او، در حال حاضر قشر مصرفی و قشر کارمند و کارگر، دیگر نمی‌توانند به همین راحتی صاحب مسکن شوند.

پورحاجت متذکر می‌شود: به طور معمول جبران کمبود نقدینگی مردم برای خرید مسکن به دو شیوه بود؛ افزایش وام‌های بانکی و افزایش دستمزد و حقوق. این در شرایطی است که هم‌اکنون وام‌های بانکی، شرایط مناسبی را برای متقاضیان مسکن فراهم نمی‌کند. این مسائل باعث شده که توان خرید مسکن مردم کاهش پیدا کند.

شهریار شقاقی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز معتقد است: وضعیت فعلی بیانگر آن است که مردم پول لازم برای تهیه خانه را ندارند و قیمت‌های بازار نیز کاملاً کاذب است. بازار مسکن باید به شکلی تنظیم شود که متناسب با دخل‌وخرج مردم باشد و شاهد کاهش قدرت خرید آن‌ها نباشیم.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 485140

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • انعقاد تسهیلات ۳۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی

    انعقاد تسهیلات ۳۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی

    مدیرعامل بانک مسکن گفت: تا کنون ۳۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور قرارداد تسهیلاتی آنها منعقد شده و تا کنون ۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع راکد برای اجرای این طرح پرداخت شده است.

  • حقوق کارگران را دولت تعیین نمی‌کند

    حقوق کارگران را دولت تعیین نمی‌کند

    وزیر کار درباره دستمزد کارگران گفت: بعضاً فکر می‌کنند وزیر کار حداقل حقوق را مشخص می‌کند، در حالی که ما یک نخ تسبیح هستیم که نمایندگان دولت، جامعه کارگری و جامعه کارفرمایی را به نقطه مشترک می‌رسانیم.

  • با رفع کمبودهای مسکن، شاهد کاهش قیمت  خواهیم بود

    با رفع کمبودهای مسکن، شاهد کاهش قیمت خواهیم بود

    معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام اینکه اگر میزان عرضه مسکن نسبت به تقاضا در بازار افزایش پیدا کند موجب کاهش صعودی قیمت مسکن خواهد شد.

  • «نه» پاستور به نفت!

    «نه» پاستور به نفت!

    دولت در لایحه بودجه سال آینده با حرکت در مسیر نفت‌زدایی، رویکرد خود را به درآمدهای پایدار مالیاتی، گمرکی، مولدسازی دارایی‌ها، فروش سهام شرکت‌های دولتی و فروش اوراق مالی متمرکز کرده که به طور مثال رشد ۵۰ درصد مالیات، متناسب با تورم، رشد ۷ درصد تولید ناخالص داخلی، جلوگیری از فرار مالیاتی و اجرای مالیات بر ارزش افزوده قابل تحقق است.

  •  ایجاد سامانه فروش مستقیم بلیت هواپیما

    ایجاد سامانه فروش مستقیم بلیت هواپیما

    وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن شهر مولد کشاورزی مکران خبر داد و گفت: هواپیمای سیمرغ وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

  • نوسازی ۱۷۰ هزار واحد فرسوده طی ۲ سال اخیر

    نوسازی ۱۷۰ هزار واحد فرسوده طی ۲ سال اخیر

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: شاهد افزایش سرعت نوسازی هستیم، به‌طوری که از متوسط سالانه ۱۰ هزار واحد در دهه گذشته، نوسازی در دو سال اخیر به ۱۷۰ هزار واحد رسیده است.

  • ناتوانی کارفرماها در پرداخت دستمزد؛ بهانه ای برای واقعی نکردن دستمزد کارگران

    ناتوانی کارفرماها در پرداخت دستمزد؛ بهانه ای برای واقعی نکردن دستمزد کارگران

    اعلام ناتوانی از پرداخت دستمزد حربه‌ای است که کارفرمایان همیشه در زمان تعیین دستمزد به کار می‌گیرند در حالی که طبق آمارها سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بسیار کم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =