واریز مرحله نخست سود سهام عدالت از فردا آغاز می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: واریز مرحله نخست سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، به حساب سهامداران عدالت از فردا «پنجشنبه ۲۳ آذرماه» آغاز می‌شود.

به گزارش صدای بورس،مجید عشقی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد، افزود: پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از فردا «پنجشنبه ۲۳ آذرماه» آغاز و به مدت ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اطلاعات سهامداران سهام عدالت را دیروز «سه شنبه» به بانک‌های عامل ارسال کرده تا فرایند واریز سود هر چه سریعتر عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی در مرحله اول با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: البته مبالغ فوق به صورت علی‌الحساب است، و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

عشقی با قدردانی از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را در موعد مقرر پرداخت کردند، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهام مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد، به طوری‌که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

منبع: سنا

کد خبر 485055

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش ۱۳.۵ درصدی تورم با افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی

    افزایش ۱۳.۵ درصدی تورم با افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی

    سازمان برنامه اعلام کرد: اثرات افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی بر قیمت این کالاها و سایر کالاها و خدمات انکارناپذیر است و شاخص قیمت مصرف‌کننده در نتیجه این افزایش، حداقل ۱۳.۴۷ درصد رشد می کند.

  • زمین‌های بایر و رها شده مشمول مالیات می‌شوند

    زمین‌های بایر و رها شده مشمول مالیات می‌شوند

    عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تصویب طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در صحن علنی و رفع ایرادات شورای نگهبان، گفـت:این طرح کوتاه مدت و تنظیم گر بوده که به دلیل ویژگی‌های جدیدش دست سودگران را از این بازار کوتاه می‌کند.

  • شماره شبای ۱ میلیون سهامدار سهام عدالت نامعتبر است

    شماره شبای ۱ میلیون سهامدار سهام عدالت نامعتبر است

    شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند.

  • یانک مرکزی: تورم در ۸ ماه گذشته بیش از ۱۶ درصد کاهش یافت

    یانک مرکزی: تورم در ۸ ماه گذشته بیش از ۱۶ درصد کاهش یافت

    محمد شیریجیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هیات دولت، اظهار کرد: رشد نقدینگی و پایه پولی در آبان ماه نسبت به ابتدای سال و نیز زمان آغاز کار دولت سیزدهم کاهش یافته و از شرایط مناسب تری برخوردار شده است.

  • صدور مجوزهای صندوق املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد

    صدور مجوزهای صندوق املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که صدور مجوزهای صندوق املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد، اظهار داشت: صندوق‌های املاک و مستغلات در سه حوزه «جذب سرمایه‌گذاران ملک، جذب منابع راکد بانک‌ها و تجدید ارزیابی برای سیستم بانکی» از اهمیت بالایی برخوردارند.

  • مهار تورم و احیای زنجیره‌های ارزش مولّد در گرو مقابله با خلق پول بانک‌ها

    مهار تورم و احیای زنجیره‌های ارزش مولّد در گرو مقابله با خلق پول بانک‌ها

    فاز پیش‌نیاز ابتکار شبکه‌ یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) احیای زنجیره‌های ارزش مولّد و بهره‌مندی آحاد جامعه از منابع خدادادی و فرصت‌های ژئوپلتیک کشور، تشخیص و حذف فوری مانع اصلی، یعنی خلق پول است، در سال رشد تولید و مهار تورم، تمرکز بر حذف خلق پول، که علت‌العلل تورم است، راهکاری دقیق و هوشمندانه است.

  • جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

    جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

    قانون جدید بانک مرکزی که در روزهای اخیر از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده، تغییرات جدیدی را بعد از نیم قرن به خود دیده که واگذاری مسئولیت مهار تورم به بانک مرکزی یکی از مصوبات این قانون است.

  • مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

    مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

    به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مکاتبات و مذاکرات لازم برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد شد تا تا پایان سال باقیمانده سود سهام عدالت واریز شود.

  • فروش سهام عدالت از این زمان آزاد می‌شود

    فروش سهام عدالت از این زمان آزاد می‌شود

    توقف نماد سهام‌ بدترین اتفاقی است که برای سهامداران بازارپر التهابی چون سرمایه رخ می‌دهد...

  • سامانه جدید اشتغال به‌زودی رونمایی می‌شود

    سامانه جدید اشتغال به‌زودی رونمایی می‌شود

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سامانه جدید اشتغال به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت: دولت سیزدهم با متخلفان هیچ مماشاتی ندارد و در این خصوص با هیچ کسی عهد اخوت نبسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =