لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت اندک ۰.۰۶ درصدی در سطح دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۶۶ واحدی باقی ماند. افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی مخالف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۰.۲۷ درصدی تا پله ۷۵۲ هزار واحدی پیش رفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت ۰.۲۷ درصدی معادل ۷۰ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۶ هزار و ۲۶۶ واحدی قرار گرفت.

خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتی هفته با سرخپوشی نماگرها به کارش خاتمه داد. شاخص کل با از دست دادن ۳۱۷۰ واحد و عقب نشینی تا ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد به خط پایان رسید.
امروز هم تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی و ۱۲۶ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. ارزش معاملات خرد نیز به ۴.۵ همت رسید.
نمادهای افق ملت و وصندوق صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای تمشک و شپنا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۶⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۲۸۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش ۱۶۵ واحدی همراه بوده است.
نمادهای شپنا، شتران و فولاد در صدر منفی‌سازان بورس قرار دارند و خودرو، انبوه‌سازی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله ۲۴۰ میلیارد تومان ، ۱۹۱ میلیارد تومان و ۱۸۳ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۲۵⏰
شستا با قیمت ۱۲۵.۶ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۷۰ میلیون سهم رسیده است.


۱۱:۵۶⏰
در میان معاملات متعادل گروه پتروشیمی نمادهای شلعاب و شصدف در محدوده حداکثری قیمت صف خرید دارند.


۱۱:۱۱⏰
در گروه معدنی‌ها، کرومیت با قیمت ۱۱۳۹ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد ۴۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشته، کاما با قیمت ۴۸۰ تومان در منفی ۲ درصد حجم معامله ۲۰ میلیونی داشته است و #فزر با قیمت ۴۵۶۵ تومان نوسان مثبت دارد.
ومعادن با قیمت ۵۱۳ تومان نوسان مثبت با حجم معامله ۳۱ میلیونی دارد، کدما با قیمت ۷۳۱۰ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱ میلیون سهم رسیده است و کگل با قیمت ۵۸۵ تومان در منفی ۱ درصد حجم معامله ۱۸ میلیونی داشته است.
کچاد با قیمت ۵۸۰ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۸ میلیون سهم رسیده است و تجلی با حجم معامله ۱.۵ میلیونی بر روی قیمت ۲۴۰ تومان کاهش بیش از ۱ درصدی دارد.


۱۱:۱۰⏰
گروه بیمه معاملات متعادلی دارد نمادهای ودی، میهن، بساما افت ۳ درصدی دارد و ومعلم، وآفری با رشد ۵ درصدی معامله می‌شوند.


۱۱:۰۹⏰
رانفور با پشت سر گذاشتن حجم معامله ۳۶ میلیونی برروی قیمت ۵۷۶ تومان در مثبت ۷ درصد با صف خرید بیش از ۵۰ میلیونی رو به رو است و در میان شاخص‌سازان دیده می‌شود.


۰۹:۵۸⏰
شاخص کل با افت بیش از ۱۸۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن رشد ۱۶۵ واحدی داشته که با تقویت عرضه‌های بازار تا دقایق دیگر وارد مدار منفی می‌شود.


۰۹:۵۴⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۵۴ میلیون سهم
حفارس ۵۳ میلیون سهم
شفارس ۵۱ میلیون سهم
خاذین ۳۲ میلیون سهم
ثاخت ۳۱ میلیون سهم


۰۹:۵۴⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۵۹,۵۴۳
۱۷۲۳ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۵,۰۰۸,۰۸۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۰,۵۷۵ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۴۰۴ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شتران ۴۱۹ واحد منفی
شپنا ۲۶۱ واحد منفی
خودرو ۲۳۴ واحد منفی
فولاد ۲۳۰ واحد منفی
کگل ۱۸۹ واحد مثبت
شبندر ۱۵۴ واحد منفی
نوری ۱۳۴ واحد منفی


۰۹:۴۸⏰
ثامان در قیمت ۲۳،۴۲۰ ریال با رشد ۲.۵ درصدی مواجه است. این سهم را غالباً حقیقی‌ها داد و ستد کرده‌اند و سرانه خرید هر حقیقی به میزان ۳۹ میلیون تومان است.


۰۹:۳۶⏰
شفارس از نمادهای مثبت و مورد توجه امروز به شمار می‌رود که با قیمت ۲۴۶ تومان رشد بیش از ۲ درصدی با حجم معامله ۴۷ میلیونی دارد.


۰۹:۳۶⏰
معاملات در گروه انبوه‌سازی برخلاف روز گذشته چندان جالب نیست. نمادهای کرمان، ثغرب، ثمسکن، ثتران با افت ۳ درصدی همراه هستند.


۰۹:۳۶⏰
کگل با قیمت ۵۸۹ تومان وارد مدار منفی شد و بر خلاف دقایق ابتدایی تحت تأثیر جو منفی بازار قرار گرفته است.


۰۹:۲۷⏰
پالایشی‌ها با لباس قرمز شروع به کار کرده اند و از تأثیرگذاران منفی بر شاخص کل هستند.


۰۹:۲۷⏰
نمادهای گروه خودرو نیز با افت قیمت همراه هستند. خودرو، خساپا و خگستر با افت ۱ درصدی و خزر و خمحور با رشد ۵ درصدی در قطعه‌سازی معامله می‌شوند.


۰۹:۲۶⏰
شتران با قیمت ۴۳۷.۸ تومان افت بیش از ۱ درصدی دارد و شبندر با نوسان منفی بر روی قیمت ۹۹۷ تومان و شپنا برروی ۸۶۰ تومان درحال معامله است.


۰۹:۲۵⏰
گروه فلزت با افت قیمت آغاز به کار کردند. نمادهای فولاد، ذوب و فملی با افت ۱ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند. در این میان فروژ با رشد ۵ درصدی صف خرید دارد.


۰۹:۱۲⏰
فولاد، شپنا و شستا در مدار منفی معامله می‌شوند و سبب شده‌اند تا مثبت‌های کگل، سدشت، وآفری و قصفها تأثیر آنچنانی بر شاخص کل نداشته باشد.

کد خبر 485004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =