۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
جهش چشمگیر بیت‌کوین

بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد افزایش قیمت‌ بیشتر رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۸۸ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، در هفته منتهی به ۱۶ آذرماه تنها ۱۲ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۱ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز ORDI بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۶۲ قرار دارد، بیش از ۱۲۸ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۹۶۸ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۵۲۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

در این میان، بیت‌کوین نیز با عبور از قیمت ۴۴ هزار دلار، در مجموع با رشد ۱۵ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه بیش از ۲۶ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۱۵۹ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز BitTorrent دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۱۰۷ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. این رمزارز دارای ارزش بازار ۹۱۴ میلیون دلاری است. این رمزارز در بازه یک ماهه بیش از ۱۱۰ درصد و در بازه یک‌ساله هم ۴۳ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Terra Classic بیش از ۸۱ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد.

در سوی دیگر بازار، رمزارز HEX با بیش از ۲۱ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۷۶۳ میلیون دلار است. پس از آن، Maker به میزان ۶ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با قیمت ۱۴۳۷ دلار، به سطح ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با رشد مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۹۴ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۸۳ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته، ۹ واحد افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

جهش چشمگیر بیت‌کوین

کد خبر 484531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =