۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
قیمت مرغ در مسیر گرانی

مدتی است قیمت مرغ صعودی شده است و به همین دلیل انجمن جوجه یکروزه به مرغداران در مورد فروش خارج از قیمت مصوب این محصول هشدار دارد. در تهران قیمت مرغ کامل منجد و تازه از کیلویی ۸۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۱۶۹ هزار تومان هم عرضه میشود. البته هنوز در میادین میوه و تره بار مرغ تنظیم بازاری عرضه می‌شود که کیلویی ۷۶ هزار و ۵۰۰ است.

به گزارش صدای بورس،مدتی است که زمزمه افزایش قیمت مرغ شنیده می شود. برهمین اساس هم چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس نسبت به افزایش قیمت مرغ به وزیر جهادکشاورزی تذکر داد.

بررسی ها نشان می‌دهد، برخی فروشگاه های تهران خارج از قیمت مصوب مرغ تازه زنده و منجمد را عرضه می‌کنند. قیمت مرغ در فروشگاه‌های آنلاین و یا فروشگاه های عرضه مستقیم آن قیمت مرغ را بین ۸۰ هزار تومان تا ۱۶۹ هزار تومان عرضه می‌کنند. قیمت مصوب این محصول که از ابتدای بهار مشخص شده بود ۷۶هزار و ۵۰۰ تومان است. همین نرخ هم در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران عرضه می‌شود.

اما چرا مرغ در بازار آزاد گران تر است، یکی از فروشنده های فروشگاه های عرضه آزاد چندی پیش گفت: قیمت مرغ درب کشتارگاه گران است. به قمیت مصوب مرغ به ما داده نمی شود. برای همین ما مجبور هستیم مرغ را خارج از این قیمت عرضه کنیم وگرنه ضرر خواهیم کرد.

گرانفروشی جوجه یکروزه

موضوعی که اخیرا انجمن جوجه یکروزه نسبت به آن واکنش نشان داده است. این انجمن با صدور اطلاعیه‌ای برای تولیدکنندگان این بخش درباره گران‌فروشی جوجه یک‌روزه و ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع و احتمال واردات برای تعدیل بازار هشدار داد.

در اطلاعیه انجمن جوجه یکروزه به صدور اطلاعیه‌ای آمده است: با توجه به گزارش‌هایی درباره نوسان (افزایش قیمت) در قیمت جوجه یکروزه، نسبت به رعایت قیمت متعادل آن توجه جدی به‌عمل آید.

این انجمن تاکید می‌کند: هرگونه بی‌توجهی در خصوص عرضه جوجه یک‌روزه به‌قیمت غیرمتعارف ورود دستگاه‌های نظارتی و پاسخگویی واحد مرغ مادر را به‌دنبال خواهد داشت.

انجمن جوجه یکروزه می‌افزاید: در عرضه جوجه یک‌روزه با قیمت متعادل تا سطح مصرف‌کننده نهایی (واحدهای مرغ گوشتی) توجه ویژه داشته باشید.

منبع: اکوایران

کد خبر 484527

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش قیمت و کمبود مرغ در برخی شهرهای کشور

    افزایش قیمت و کمبود مرغ در برخی شهرهای کشور

    در برخی استان‌های کشور با کاهش توزیع، قیمت مرغ از قیمت مصوب خود بالاتر رفته است که در این خصوص مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت که در صورت گران‌فروشی این کالای پروتئینی، با متخلفان برخورد خواهد شد..

  • استقبال بیش از ۲۷ میلیون نفر از کالابرگ الکترونیکی

    استقبال بیش از ۲۷ میلیون نفر از کالابرگ الکترونیکی

    بر اساس آخرین گزارش‌ها دسترسی خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی به فروشگاه‌ها افزایش یافته و میزان استقبال مردم از ۲۷ میلیون نفر عبور کرده است.

  • کالاهای اساسی مردم باز هم گران شد

    کالاهای اساسی مردم باز هم گران شد

    امروز ۳.۷میلیون هکتار اراضی آبی در بخش کشاورزی منشأ گردوغبار بوده و ۱۵درصد گردوغبار کشور ناشی از اراضی کشاورزی است. همچنین ۳۵درصد خسارت‌های حاصل از گردوغبار از جانب بخش کشاورزی است.

  • قیمت مرغ ۸۸ هزار تومان شد

    قیمت مرغ ۸۸ هزار تومان شد

    معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف با بیان اینکه درباره کمبود عرضه و گران فروشی مرغ در کشتارگاه به وزیر جهاد کشاورزی نامه نوشتیم گفت: میانگین قیمت مرغ در تهران به ۹۵ هزار تومان و در کشور به ۸۸ هزار تومان افزایش یافته است.

  • علت افزایش قیمت گوشت مرغ مربوط به کمبود تولید نیست

    علت افزایش قیمت گوشت مرغ مربوط به کمبود تولید نیست

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: باتوجه به برنامه تولید، افزایش قیمت گوشت مرغ منطقی نیست؛زیرا میزان تولید کاهش نیافته است.

  • فروش نان آزاد با آرد یارانه ای!

    فروش نان آزاد با آرد یارانه ای!

    اکثر نانوایان کم فروشی دارند یا به بهانه کنجد، سبوس، سبزیجات و… نان خارج از نوبت می‌فروشند. هیچ نانوایی نان ساده ندارد. به تازگی هم اکثریت نانواها با اسنپ همکاری می‌کنند.

  • قیمت میوه شب یلدا چند؟

    قیمت میوه شب یلدا چند؟

    هنوز ۱۰ روز تا شب یلدا مانده ، اما قیمت میوه های یلدا صعودی شده است. گفته میشود در انبارها به اندازه ۵ هزار تن انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه ذخیره شده تا قیمت ها بالا نرود. اما هم اکنون در میوه فروشی های سطح شهر، یک کیلو انار زیر ۴۰ هزار تومان نیست و یکسری میوه فروشی ها انار را تا ۹۹ هزار تومان هم می‌فروشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =