۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
قیمت مرغ ۸۸ هزار تومان شد

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف با بیان اینکه درباره کمبود عرضه و گران فروشی مرغ در کشتارگاه به وزیر جهاد کشاورزی نامه نوشتیم گفت: میانگین قیمت مرغ در تهران به ۹۵ هزار تومان و در کشور به ۸۸ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس،بهنام نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهار داشت: قیمت مرغ خیلی بالا رفته، بر همین اساس نامه به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است که اقدامات لازم برای تامین و فروش با نرخ مصوب در مرغداری های رعایت شود.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده فروشی‌های تهران ۹۵ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان و قیمت متوسط در کشور ۸۸ تا ۹۲ هزار تومان است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ادامه داد: دلیل این افزایش قیمت در خرده فروشی کمبود عرضه مرغ در بازار و بالا رفتن قیمت مرغ در کشتارگاه‌ها و مرغ زنده در مرغداری است.

وی با بیان اینکه سود فروش مرغ در خرده فروشی‌ها پایین‌تر از نرخ مجاز ۱۰ درصدی است، تصریح کرد: خرده فروشان در تهران نیز هر کیلوگرم مرغ را به قیمت ۹۰ تا ۹۲ هزار تومان دریافت می‌کنند و در محدوده ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

منبع: تسنیم

کد خبر 484739

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مصوبه افزایش سن بازنشستگی ایراد دارد

    مصوبه افزایش سن بازنشستگی ایراد دارد

    مصری، نایب رئیس مجلس گفت: برای بازنشستگی یا باید ۳۵ سال خدمت و یا ۶۵ سال سن در نظرگرفته شود. ۳۵ سال خدمت برای کسی است که تازه وارد کار می‌شود، نه کسی که دارد بازنشست می‌شود.

  • قیمت مرغ در مسیر گرانی

    قیمت مرغ در مسیر گرانی

    مدتی است قیمت مرغ صعودی شده است و به همین دلیل انجمن جوجه یکروزه به مرغداران در مورد فروش خارج از قیمت مصوب این محصول هشدار دارد. در تهران قیمت مرغ کامل منجد و تازه از کیلویی ۸۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۱۶۹ هزار تومان هم عرضه میشود. البته هنوز در میادین میوه و تره بار مرغ تنظیم بازاری عرضه می‌شود که کیلویی ۷۶ هزار و ۵۰۰ است.

  • هشدار درباره گران فروشی جوجه یک روزه و ورود دستگاه‌های نظارتی

    هشدار درباره گران فروشی جوجه یک روزه و ورود دستگاه‌های نظارتی

    انجمن جوجه یک روزه با صدور اطلاعیه ای برای تولید کنندگان این بخش درباره گران فروشی جوجه یک روزه و ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع و احتمال واردات برای تعدیل بازار هشدار دارد.

  • افزایش قیمت و کمبود مرغ در برخی شهرهای کشور

    افزایش قیمت و کمبود مرغ در برخی شهرهای کشور

    در برخی استان‌های کشور با کاهش توزیع، قیمت مرغ از قیمت مصوب خود بالاتر رفته است که در این خصوص مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت که در صورت گران‌فروشی این کالای پروتئینی، با متخلفان برخورد خواهد شد..

  • چرا قیمت مرغ پرواز کرد؟

    چرا قیمت مرغ پرواز کرد؟

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: مشکلاتی که در زمینه تامین نهاده‌های دام و طیور وجود دارد باعث شده تا قیمت گوشت مرغ روند افزایشی پیدا کند و گرانی مرغ اخیرا در برخی از نقاط کشور شدت بیشتری پیدا کرده است.

  • استقبال بیش از ۲۷ میلیون نفر از کالابرگ الکترونیکی

    استقبال بیش از ۲۷ میلیون نفر از کالابرگ الکترونیکی

    بر اساس آخرین گزارش‌ها دسترسی خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی به فروشگاه‌ها افزایش یافته و میزان استقبال مردم از ۲۷ میلیون نفر عبور کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =