پلاسک چه برنامه هایی برای تولید دارد؟

گزارش شفاف سازی در خصوص عملکردشرکت پلاسکو کار سایپا را در این مطلب پیش رو دارید.

به گزارش صدای بورس، با توجه به برنامه های افزایش تولید خودروسازها شرکت پلاسکو کار سایپا در سال ۱۴۰۲ جهت تأمین بخش عمده ای از سپر داشبورد و رودری مورد نیاز محصولات گروه خودروسازی سایپا متناسب با ظرفیت اسمی برنامه ریزی کرده است.

بر این اساس ؛ داود منصوری فرد مدیرعامل شرکت پلاسکو کار سایپا که با نماد سایپا در بورس فعالیت دارد؛ به سوالات به این شرح پاسخ داد؛

۱- با توجه به برنامه های افزایش تولید خودروسازها شرکت چه برنامه هایی برای افزایش تولید محصولات (سپر و داشبورد) و رسیدن به ظرفیت اسمی دارد؟

شرکت پلاسکو کار سایپا در سال ۱۴۰۲ جهت تأمین بخش عمده ای از سپر داشبورد و رودری مورد نیاز محصولات گروه خودروسازی سایپا متناسب با ظرفیت اسمی برنامه ریزی کرده است که با کمترین توقف خطوط تولید طبق برنامه بودجه شرکت اقدام کند در این خصوص قطع مکرر برق در ماه های اخیر و همچنین کمبود قطعات یدکی ماشین آلات تزریق و رنگ شرکت به دلیل تحریم ورود قطعات یدکی از چالش های پیش رو شرکت جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده است.
۲- آخرین وضعیت دعاوی حقوقی شرکت و پرداخت آنها را بیان فرمایید؟

مجموع دعاوی حقوقی علیه شرکت ۱۰۵۷۷ میلیون ریال میباشد که عمدتا به جهت قطع همکاری تعدادی از تامین کنندگان شرکت بابت شکایت آنها در خصوص دریافت باقی مانده مطالباتشان از شرکت پلاسکوکار
سایپا طرح گردیده است و موضوع با توجه به مفاد قرارداد در خصوص طی مدت ۲۴ ماه گارانتی خرید مواد و قطعات اولیه استفاده شده در تولید هم اکنون در حال مذاکره جهت تسویه حساب است. ضمناً مبلغ مذکور ۰/۰۵ درصد از خرید سال ۱۴۰۱ است که با توجه به حجم خرید مواد و قطعات اولیه شرکت مبلغ ۲۱۰۰۷۰،۴۷۸ میلیون ریال در سال (۱۴۰۱ از سطح اهمیت کمی برخوردار است.

۳- با توجه به زبان سنگین سه ماهه اول ،۱۴۰۲ برنامه شرکت برای خارج شدن از روند زیان دهی که عمدتا ناشی از نرخ خرید مواد اولیه است را شرح دهید؟

با آغاز سال ۱۴۰۲ شرکت با افزایش بیش از ۳۰ درصد در هزینه های مواد دستمزد، سربار، حمل و بسته بندی روبرو و گشته است که منجر به افزایش بهای تمام شده تولید محصولات شرکت شده است و از طرفی از ابتدای سال تاکنون شرکت موفق به دریافت افزایش نرخ فروش محصولات از شرکت سازه گستر سایپا نشده است. در این راستا مطابق روال هر سال شرکت متناسب با افزایش هزینه های مذکور اقدام به تهیه آنالیز قیمت جدید بهای تمام شده و نرخ فروش کرده است و در حال پیگیری جهت اخذ افزایش نرخ فروش محصولات خود از شرکت سازه گستر سایپا است که پس از حصول نتیجه متعاقباً موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

۴- با توجه به رشد بیش از اندازه بهای تمام شده شرکت چه برنامه ای برای دریافت افزایش نرخ مجدد محصولات دارد؟

همانگونه که در پاسخ سوال سوم توضیحات ارائه شد متناسب با افزایش هزینه های تولید حمل بسته بندی و توزیع و فروش در سال ۱۴۰۲ شرکت نسبت به تهیه و ارسال آنالیزهای جدید بهای تمام شده و نرخ فروش محصولات خود جهت دریافت افزایش قیمت به شرکت سازه گستر سایپا اقدام کرده است که موضوع در حال حاضر در دست پیگیری است که پس از حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 476616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =