"فن‌افزار" بالاتر از بانک ملی

امروز یکشنبه در دومین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن مدیر عامل به برنامه ها و جایگاه این شرکت نسبت به رقبا اشاره کرد.

به گزارش صدای بورس، در دومین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه محمد مظاهری به معرفی شرکت پرداخت وگفت :توسعه فن افزار توسن یک شرکت در حوزه فناوری است .ماموریت شرکت کاربردی کردن فناوری های دیجیتال کشور است. همچنین ۵ کسب و کار در شرکت است که بزرگترین آن پرداخت و بانکی است.ما بزرگترین تامین کننده راهکار های پرداخت کشور در ۱۳ سال اخیر بودیم، حدود ۴ میلیون کارتخوان به بازار پرداخت ارائه دادیم و اولین شرکت در این حوزه هستیم.

برنامه و طرح های توسعه رو میفرمایید؟

شرکت هر سال دستاورد های جدیدی دارد که یکی از مهمترین آن ها امسال انجام شد و استراتژی اندروید را به اجرا گذاشته ایم. در حال معرفی و عرضه ۶ محصول جدید به بازار ایران هستیم همچنین قصد دریافت حوزه دانش بنیانی نوع ۱ را هم داریم. در حوزه هوش مصنوعی با بازار بانکی شروع کرده ایم و نئو بانکی با نام مانی تک در حوزه اصناف و مغازه ها عرضه کردیم که به ۲۰ میلیون شهروند ایرانی سرویس میدهد.

درمور مشتریان داخلی و خارجی توضیح بدید.

مشتریان ما اکثرا بانک ها و شرکت های پرداخت هستند.اخیرا به سمت b۲c ، مغازه ها وFinTechها رفته ایم. در رابطه با مشتری خارجی ما به اولین بازاری که ورود کرده ایم بازار سوریه است.

برنامه ای برای صادرات دارید؟

بله. به مرورآشنا تر و به بازار هایی مثل بازار سوریه وارد شده ایم که امیدوارم بتوانیم به کمک شرکای تجاری صادرات انجام دهیم. با توجه به مساله تحریم ما نمیتوانیم کارهای زیادی در این زمینه انجام دهیم ، بیشتر در محدوده آسیا جنوب شرقی یا بازار های منطقه ای میتوانیم صادرات انجام دهیم.

پیش بینیتان از میزان سود آوری شرکت میفرمایید؟

همانطور که در امید نامه شرکت این موضوع مطرح شد: عددی که برای سال جاری داریم بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان است.

آمار میزان تولید و فروش و برنامه تون برای افزایش این میزان؟

تمرکز شرکت ارائه محصولات جدید به بازار است که از لحاظ تعدادی در شرکت ۵ کسب وکار وجود دارد و از لحاظ عددی ما باید امسال ۲ همت را پوشش دهیم.

برنامه شرکت برای افزایش سهم از بازار چیست؟

با توجه به استراتژی های متفاوت شرکت متمرکز روی نوآوری و خلق محصول جدید هستیم،که بتوانیم در کنار آن سرویس های خوبی را تدارک ببینیم.

پیش بینیتان از این صنعت را در آینده میفرمایید؟

باتوجه با این که فعالیت این صنعت در حوزه پویایی پرداخت و بانکی است ،در ۵ سال آینده با شکل های جدید پرداخت، fintech ecosystem ، اقتصاد دیجیتال و ارائه محصولات هوشمند به فروشگاه ها آشنا میشوید.

به جایگاه توسن در این صنعت اشاره میکنید؟

توسن تکنو گروه بزرگی است و در کسب و کار های زیاد فعالیت کرده است که در بعضی از آن ها به صورت لیدر است. هوش مصنوعی حوزه ی جدید شروع ما است و سعی داریم جایگاه خود را تعریف کنیم. اگر بخواهیم شرکت را با بانک ها مقایسه کنیم از لحاظ تعدادی در ۹۰۰۰ نقطه بالا تر از بانک ملی هستیم. در کسب و کار پرداخت و بانکی به طور مشخص بیشترین سهم بازار را داریم که نزدیک ۳۰ درصد سهم کل بازار کشور است.

برنامه ای برای عرضه زیر مجموعه های شرکت به بازار سرمایه دارید؟

همانطور که راجع به این موضوع حرف زدیم یکی از آن ها کسب و کار مانیتک است و رشد بسیاری در آینده خواهد کرد.

کد خبر 475875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =