پیش بینی بازار ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / چگونه سهام ارزنده را در بازار رو به سقوط شناسایی کنیم؟

شوک های وارد به بازار نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی برای سهامداران بازار سرمایه ندارد./بازار کاملا خبر محور عمل می‌کند و به‌دلیل عدم پیش‌بینی پذیری قابل تحلیل نمی‌باشد.

سعید درخشانی، عضو هیات مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا در مصاحبه با صدای بورس گفت: شرایط موجود در بازار سرمایه باعث سردرگمی برای سهامداران و فعالان بازار شده و تنها دلیل این سردرگمی هم تغییر قوانین است.

وی گفت: بحث نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باعث شوک به بازار سرمایه شد و به دنبال آن پتروشیمی‌ها ناچار به شفاف‌سازی شدند. طبیعتا بهتر است که همزمان با ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، اثرات آنها نیز اطلاع رسانی شود چرا که ممکن است اثر نهایی این تغییرات بسیار کمتر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد. همچنین این ارزیابی‌ها باید در هر شرکت به صورت موشکافانه بررسی شود.

درخشانی افزود: در خصوص شرکت‌هایی که نمی‌توانند آثار این موضوعات را سریع ارزیابی کنند باید نمادش بسته شود تا شفاف‌سازی صورت بگیرد. این شوک‌های وارده به بازار نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی برای سهامداران ندارد؛ به ویژه در این دوران که بازار کاملا خبر محور عمل می‌کند و به‌ دلیل پیش‌بینی ناپذیری قابل تحلیل نیست.

وی در رابطه با پیش بینی بازار گفت: نکته اول این است که شاخص ۲/۱۰۰ اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌توان این شاخص را ملاک قرار داد و اگر از این میزان بالاتر برود جای امیدواری دارد اما اگر از این مقدار افت کند، ادامه‌دار بودن منفی‌های بازار محتمل‌تر خواهد بود.

درخشانی ادامه داد: نکته دوم ارزش معاملات است؛ اگر مانند امروز بازار منفی باشد ولی معاملات رو به رشد باشد جای امیدواری وجود دارد چرا که سرمایه‌گذاران در این شرایط از ارزندگی سهم‌ها مطمئن هستند و در این شرایط است که خرید سهم عاقلانه و درست است.

کد خبر 475241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =