این خودروها یک روزه ۴ تا ۸۰ میلیون تومان ارزان شدند

با از سرگیری روند معاملات در بازار، قیمت خودرو در نبود خریدار، دوباره رو به کاهش گذاشت. اکثر محصولات کاهش جزئی را تجربه کردند اما کلیت بازار، باز هم باثبات بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت خودرو در ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ تغییراتی نسبت به روز گذشته داشت.

امروز دومین روز کاری بازار پس از تعطیلی‌ها بود که دوباره شاهد از سرگیری روند هفته گذشته در قیمت‌ها بود. به‌طوری که اغلب محصولات، کاهش قیمتی را تجربه کرد. از طرفی، برخی از خودروها که هفته‌های گذشته کاهش زیادی داشتند، ثبات قیمتی و تعداد اندکی، افزایش جزئی را تجربه کردند. در بازار هنوز خریداری پیدا نمی‌شود و اندک افرادی که به چشم می‌خورند صرفاً فروشنده هستند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ بدون اینکه تغییری داشته باشند، به ترتیب با همان نرخ‌های ۳۳۵ میلیون و ۳۵۵ میلیون تومان معامله شدند.

کوئیک دنده‌ای S پس از روزها مقاومت در کانال ۳۶۴ میلیونی، با ۴ میلیون تومان کاهش، به نرخ ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس TU۵ LX، به‌عنوان محصول پرفروش ایران خودرو، با ۱۲ میلیون تومان کاهش، به مبلغ ۶۰۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

تارا اتوماتیک با مدل ۱۴۰۲، بیشترین کاهش قیمت در بین محصولات ایرانی را طی یک روز تجربه کرد. به‌طوری که با ۱۹ میلیون کاهش، به نرخ ۸۳۰ میلیون تومان رسید.

این خودروها یک روزه ۴ تا ۸۰ میلیون تومان ارزان شدند | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

بازار خودروهای خارجی و مونتاژی نیز، با پیروی از روند سایر محصولات، نوسان قابل توجهی نداشتند.

ام‌وی‌ام X۲۲ PRO، کراس‌اوور کامپکت مدیران خودرو بوده که در همان نرخ ۹۹۰ میلیونی چند روز گذشته، ثابت ماند.

جک S۵ نیوفیس، که با کاهش‌های شدید قیمت بازار از یک سو، و افزایش نرخ فروش کارخانه از سوی دیگر، گپ قیمتی کارخانه و بازار را به حداقل رسانده بود، بار دیگر با ۴۰ میلیون تومان کاهش، به کانال یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

چری تیگو ۷ IE با مدل ۱۴۰۱، شاید از معدود محصولات بازار باشد که با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، از روند کلی بازار فاصله گرفت. به این ترتیب این کراس‌اوور با مبلغ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان معامله شد.

کراس‌اوور فردا T۵ با مدل ۱۴۰۱، رکورد دار کاهش قیمت در یک روز اخیر بود. این خودرو توانست با ۸۰ میلیون تومان کاهش قیمتی تنها در یک روز، این مقام را ازآن خود کند. به این ترتیب به نرخ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

این خودروها یک روزه ۴ تا ۸۰ میلیون تومان ارزان شدند | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به‌دلیل تعطیلی بازار خودرو طی دو روز آتی، احتمالا تغییراتی در قیمت خودرو مشاهده نشود.

به گزارش تجارت نیوز,اما کلیت بازار باتوجه به نبود خریدار، تمایل زیادی به کاهش قیمت با شیب ملایم دارد. بنابراین تا زمانی که اتفاق سیاسی و اقتصادی مهمی به بازار مخابره نشود و نرخ دلار به همین روند با ثبات ادامه دهد، روند بازار خودرو نیز تغییری نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که یک نوسان کوچک رو به بالا، می‌تواند دوباره خریداران را وارد بازار کند و روند کاهش و ثبات قیمتی را به‌کلی تغییر دهد.

کد خبر 473190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =