عملکرد بیت کوین در ماه ژوئن چگونه خواهد بود؟

بیت کوین در آخرین هفته ماه می بیش از ۷ درصد کاهش ارزش داشت. این اولین ماه منفی برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان از دسامبر سال گذشته است.

به گزارش صدای بورس,افت ارزش بیت کوین در ماه می بدترین کاهش قیمت آن از زمان فروپاشی صرافی FTX بود که باعث کاهش ۱۶ درصدی قیمت در نوامبر گذشته شد.

گفتنی است، کاهش هفت درصدی این ارز دیجیتال در ماه می در واقع بهبود عملکرد آن را نسبت به ماه مه در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. آن زمان بیت کوین به ترتیب ۳۵.۳۸ درصد و ۱۵.۵۶ درصد ارزش خود را از دست داد.

بیت کوین آخرین بار در روز چهارشنبه حدود ۲.۰ درصد کاهش قیمت داشت که تحت تاثیر ترکیبی از عوامل مختلف کلان بود. به‌طوری که شاخص دلار آمریکا به دلیل داده‌های قوی‌تر از حد انتظار فرصت‌های شغلی در این کشور و صحبت‌های انجام‌شده در جلسات فدرال رزرو صعودی شد.

بیت کوین در حال حاضر آزمایش میانگین متحرک ۵۰ روزه خود را رد کرده و روند نزولی را از سقف قیمت مربوط به اوایل ماه می تأیید کرده است. تکنیکالیست‌ها متعاقباً انتظار آزمایش مجدد پایین‌ترین سطح حمایتی در حدود ۲۶ هزار دلار را دارند.

آنچه تاریخ به ما می‌گوید این است که ماه ژوئن به طور متوسط بدترین ماه برای رشد قیمت بیت کوین در طول سال خواهد بود.

از سال ۲۰۱۱، بیت کوین تنها با نرخی حدود ۷ درصد در ماه ژوئن افزایش داشته است، در حالی‌که تنها در سپتامبر و آگوست شاهد افزایش ضعیف‌تری بودیم. مسئله نگران‌کننده‌تر این است که در سه سال گذشته، بیت‌کوین به طور متوسط ۱۵.۶ درصد کاهش قیمت را در ماه ژوئن به ثبت رسانده است.

در حالی که انتظار کاهش بیش از ۱۵ درصدی قیمت در ماه ژوئن ممکن است کمی جاه‌طلبانه باشد. تجزیه و تحلیل نمودار قیمت نشان می‌دهد که احتمالات درباره حرکت قیمت در ماه آینده به سمت نزولی باقی می‌مانند.

تجزیه و تحلیل نمودار بالا نشان می‌دهد که بیت کوین در یک روند نزولی میان‌مدت قرار دارد و تغییرات اخیر در محیط کلان نشان می‌دهد که این روند نزولی به‌نوعی تضمین شده است.

در هفته‌های اخیر، داده‌های مربوط به مشاغل، بخش خدمات (PMI) و تورم در ایالات متحده قوی‌تر از حد انتظار باقی ماندند و این ایده را که فدرال‌رزرو افزایش نرخ‌ها را به پایان رسانده است، به تعویق می‌اندازد.

در همین حال، داده‌ها و اظهارنظرهای قوی از سوی سیاست‌گذاران فدرال رزرو، بازارها را مجبور کرده است تا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، با مجذور شدن شرط‌های رکودی ایالات متحده، قیمت‌گذاری را بر روی کاهش نرخ‌ها انجام دهند.

به گزارش تجارت نیوز,اگر داده‌های شغلی، تورم و فعالیت‌های آتی در ماه ژوئن همچنان تصویری انعطاف‌پذیر و سالم از اقتصاد ایالات متحده ترسیم کنند. از آنجایی که اقتصاد آمریکا همچنان با فشارهای تورمی غیرقابل قبولی مواجه است، احتمال افزایش نرخ دیگری در ماه ژوئن وجود دارد و در ادامه قیمت بیت‌کوین می‌تواند سقوط بیشتری را تجربه کند.

کد خبر 472906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =