پرداخت دلار و یورو به این افراد ممنوع شد

با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و ابلاغ وزارت ورزش به کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌ها، عقد قرارداد دلاری با ورزشکاران و مربیان خارجی ممنوع شد.

به گزارش صدای بورس,با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و ابلاغ وزارت ورزش به کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌ها، عقد قرارداد دلاری با ورزشکاران و مربیان خارجی ممنوع شد.

ورزش ایران در سال‌های اخیر با شکایت‌های زیادی از ورزشکاران و مربیان خارجی مواجه شده که جرایم زیادی هم در پی داشته است، همین موضوع باعث شد رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نکاتی را درباره انعقاد قراردادهای خارجی عنوان کند و خواهان ممنوعیت عقد قرارداد دلاری یا یورویی با بازیکنان و مربیان خارجی شود.

در بخشی از این نامه «درخواست استفاده از ریال یا سایر ارزهای جایگزین منطقه‌ای به‌جای دلار در انعقاد قراردادهای کاری و حرفه‌ای با مربیان و بازیکنان ورزشی خارجی» مطرح شده است.

در پی این موضوع مخبر معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان این موضوع را ابلاغ و دستور اجرای آن را صادر کرده است.

در ادامه برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس کمیته پارالمپیک، مدیران باشگاه پرسپولیس و استقلال و رؤسای فدراسیون‌ها «درخواست استفاده از ریال یا سایر ارزهای جایگزین منطقه‌ای به‌جای دلار» را به اطلاع آنها رساند.

به گزارش تسنیم,هرچند در نامه معاون وزارت ورزش نامی از یورو برده نشده اما در بخشی از نامه دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی این کلمه (یورو) به چشم می‌خورد. با توجه به این نامه تیم‌های پرسپولیس و استقلال منع عقد قرارداد دلاری و یورویی دارند اما سایر تیم‌های لیگ برتر چنین ممنوعیتی ندارند چرا که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان نیستند. اکنون باید دید این دو باشگاه، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی چگونه این ماجرا را پیش خواهند برد و تکلیف خارجی‌هایی که در این تیم‌ها و فدراسیون‌ها مشغول فعالیت هستند چه خواهد شد.

کد خبر 472827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =