حاشیه سود ناخالص درازی چقدر شد؟

حاشیه سود ناخالص منطقی شرکت پخش رازی با توجه به شرایط بازار و صنعت ، ۱۲ درصد است.

به گزارش صدای بورس شرکت پخش رازی نه تنها در سال ۱۴۰۰ شرکت کاهش سهم بازار نداشته است بلکه رشد ۲۹ درصدی نیز داشته است.

بر این اساس، علی اصغری مدیریت محترم شرکت پخش رازی که با نماد درازی در بورس فعالیت دارد؛ با توجه به ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های آتی شرکت پخش رازی و روند درآمد و ارزش گذاری به سوالاتی به این شرح پاسخ داد که می تواند راهگشای تحلیل وضعیت عملیاتی شرکت باشد.
سوال اول -بررسی صورت سود و زیان صنعت دارو در سال ۱۴۰۱ حاکی از رشد دو برابر سودآوری صنعت در سال جاری است. با وجود رشد مذکور سود بخش رازی تنها رشد حدودا ۴۰ درصدی داشته است علت عدم تناسب رشد سودآوری را چه مواردی می دانید؟
سود و زیان شرکت پخش جزو مبالغ معمول و عرف شرکت های صنعت پخش است و افزایش سود در برخی از شرکت های پخش مربوط به تعاملات در معاملات با شرکت های تولیدی هم گروه است.
سوال دوم- حاشیه سود ناخالص منطقی شرکت در حال حاضر چه عددی می تواند باشد؟
با توجه به شرایط بازار و صنعت ، حاشیه سود ناخالص ۱۲ درصد منطقی است.

سوال سوم. علت کاهش سهم بازار شرکت در سالیان اخیر خصوصا سال ۱۴۰۰ چیست؟

نه تنها در سال ۱۴۰۰ شرکت کاهش سهم بازار نداشته است بلکه رشد ۲۹ درصدی نیز داشته است.
سوال چهارم- علت افزایش دوره وصول مطالبات شرکت در سال ۱۴۰۱ را بیانفرمایند وضعیت فعلی بازار را چگونه ارزیابی می فرمائید؟ آیا در سال ۱۴۰۲ احتمال افزایش دوره وصول وجود دارد؟
با توجه به عدم واریز مطالبات شرکت از سوی مراکز دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی همانند سایر پخش ها باعث افزایش دوره وصول مطالبات شده است و با تمهیداتی که از سوی دولت جهت تسویه مطالبات به عمل آمده امکان
کاهش دوره وصول است.
سوال پنچم- متوسط رشد حقوق و دستمزد در سال جاری شرکت در چه حدودی خواهد بود؟
طبق بودجه پیش بینی شده افزایش حدود ۳۰% است.

سوال ششم- برنامه شرکت برای احداث مراکز جدید چیست؟

احداث مراکز توزیع استان لرستان و بندر عباس

سوال هفتم- باتوجه به افزایش نرخ های جدید سه گانه سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ ، آیا مارجین شرکت های پخش نسبت به سال ۱۴۰۱ ثابت باقی مانده است؟

با توجه به ابلاغ مارجین دارو ها از طرف سازمان غذا و دارو نرخ های میانگین کل تاثیر زیادی بر روی مارجین شرکت نسبت به سال قبل نخواهد داشت.

کد خبر 472781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =