امکان رشد ۵۰ درصدی بازار سرمایه

ذات بازار، اصلاح است اما شاخص بازار سهام تا انتهای سال می‌تواند رشدی حدوداً ۵۰ درصدی را به خود ببیند.

در حال حاضر شرایط کشور تورمی است و هیچ کارشناسی برای آینده اقتصادی کشور پیش‌بینی تورمی پایین تر از ۴۰ درصد ندارد، در ادامه نیز می‌توان گفت که شرکت‌های بورسی نیز با توجه به دارایی‌هایشان و متناسب با رشد تورم، رشد می‌کنند. همچنین ممکن است در مقاطعی از تورم عقب بمانند و یا نسبت به آن جلو بیفتند، اما در مجموع شاخص کل نیز می‌تواند به اندازه رشد تورم در کشور رشد داشته باشد، بنابراین به نظر می‌رسد چشم انداز بازار سرمایه مثبت باشد. همچنین سهام داران حرفه‌ای نیز در اینجا نباید به نوسانات کوتاه مدت توجهی داشته باشند.
همچنین در ادامه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سال گذشته عملاً بازار سرمایه از سایر بازارهای موازی جا مانده بود، البته در مقطعی این عقب ماندگی را تا حدودی توانست جبران کند اما آنطور که به نظر می‌رسد هنوز هم این عقب ماندگی به طور کامل و صددرصد جبران نشده است. شاید این رشد برای بسیاری این شبهه را ایجاد کرده باشد که بازار سهام به صورت حبابی رشد کرده است اما در مقطع فعلی به نظر نمی‌رسد این بحث چندان موضوعیتی داشته باشد. به نظر می‌رسد در مقاطعی رفتارهای هیجانی و افرادی که تمایل به ذخیره کردن سود دارند، همانند چند روز اخیر موجب اصلاح شاخص می‌شود همچنین به نظر می‌رسد حجم معاملات قابل توجه است و افراد جدیدی نیز وارد بازار سرمایه می‌شوند و این بازار مجدداً شرایط رشد خود را پیدا می‌کند. اما در هر صورت ذات بازار، اصلاح است اما شاخص بازار سهام تا انتهای سال می‌تواند رشدی حدوداً ۵۰ درصدی را به خود ببیند.
در ادامه نیز می‌توان اینگونه بیان داشت که بهترین و کم دردسرترین روش کسب سود از بازار سهام برای کسانی که تجربه، علم و زمان کافی را برای انجام این کار ندارند، سرمایه گذاری از طریق روش های غیر مستقیم همچون انواع صندوق‌ها است که می‌تواند بازدهی بهتر و همچنین کم ریسک تری نسبت به سرمایه گذاری مستقیم برای سرمایه گذاران خود داشته باشد.

  • احسان مرادی - مدیرعامل تامین سرمایه کاردان
کد خبر 472447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =