قیمت HEX نصف شد

در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، بازار کریپتوها شاهد روند نزولی‌ قیمت رمزارزهای بزرگ بود. با این حال، هفته گذشته قیمت نیمی از ۱۰۰ رمزارز بزرگ (بر اساس ارزش بازار) با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، بر پایه آمارهای موجود، رمزارز HEX با بیش از ۵۰ درصد افت، بازنده بزرگ هفته بود. این رمزارز رتبه ۱۷ را در میان رمزارزهای بزرگ دارد. در همین حال، دو ارز دیجیتال LIDO (رتبه ۳۱) و Conflux (رتبه ۵۵) با بیش از ۱۸ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

رمزارز PEPE (با رتبه ۶۹) که با رشدهای عجیبی روبه‌رو بود، هفته بدی را پشت سر گذاشت و تبدیل به دارایی زیان‌آور شد. این ارز دیجیتال در بازه زمانی هفتگی و ماهانه روند نزولی داشته است.

نکته جالب توجه اینکه، از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ، ۳۳ ارز دیجیتال در بازه‌های هفتگی، ماهانه و سالانه شاهد افت قیمت بوده‌اند که از آن میان می‌توان به بیت‌کوین (اول)، اتریوم (دوم)، سولانا (نهم)، پولکادات (سیزدهم) ، شیبااینو (پانزدهم) و آولانش (شانزدهم) اشاره کرد.

در یک هفته گذشته ارزش بازار رمزارزها نیز روندی نزولی داشته و به سطح یک هزار و ۱۲۳ میلیارد دلار رسیده است. این روند در بازه یک‌ساله نیز به چشم می‌خورد. در یک سال گذشته، بالاترین ارزش بازار کریپتوها به میزان یک هزار و ۳۱۹ میلیارد دلار در ۳۱ می ۲۰۲۲ و پایین‌ترین رقم آن به میزان ۷۸۰ میلیارد دلار در پایان نوامبر ۲۰۲۲ ثبت شد. ارزش بازار کریپتوها در نوامبر ۲۰۲۱ به سطح بی‌سابقه ۲۹۰۰ میلیارد دلار رسیده بود. برخی تحلیلگران، کاهش چشمگیر ارزش بازار ارزهای دیجیتال را نشانه وجود ریسک‌های متعدد و در نتیجه، کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به حضور در این بازار می‌دانند. برخی نیز تلاش دولت‌ها و بانک‌های مرکزی برای تحت کنترل گرفتن این صنعت نوپا و قانونگذاری را عامل افت ارزش بازار معرفی می‌کنند.

نوسان ماهانه

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در یک ماه منتهی به چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ بر اساس ارزش بازار تنها ۷ ارز دیجیتال موفق به ثبت رشد قیمت شدند که رمزارز RENDER با ۱۲.۸ درصد در صدر است. رمزارزهای Bitget و TRON نیز بیش از ۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

بازنده بزرگ ماه گذشته، رمزارز HEX بود که بیش از ۶۳ درصد کاهش قیمت را ثبت کرد. ارز دیجیتال PanCakeSwap نیز با بیش از ۵۰ درصد کاهش قیمت روبه‌رو شد. از دیگر بازندگان بزرگ ماه گذشته می‌توان به Immutable با ۳۸ درصد، Optimism با ۳۷ درصد، Klaytn با ۳۴ درصد، Aptos با ۳۳ درصد و Frax با ۳۲ درصد اشاره کرد.

نوسان سالانه

بررسی روند یک سال منتهی به چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت حکایت از آن دارد که در این مدت ۲۴ ارز دیجیتال توانسته‌اند به رشدهای چشمگیری دست پیدا کنند. در این میان، ۷ رمزارز با رشد سه‌رقمی، ۱۰ رمزارز با رشد دورقمی و ۶ رمزارز با رشد تک‌رقمی روبه‌رو شدند.

ارز دیجیتال OKB (رتبه ۲۴) با ۲۷۰ درصد بالاترین میزان رشد را ثبت کرده است. رمزارز Conflux (رتبه ۵۵) نیز توانست ۲۵۶ درصد رشد قیمت را ثبت کند. همچنین ارزهای دیجیتال Injective (رتبه ۸۸)، GMX (رتبه ۸۰)، Bitget (رتبه ۶۸)، Rocket Pool (رتبه ۴۹) و Render Token (رتبه ۶۳) به ترتیب با ۱۹۹ درصد، ۱۹۱ درصد، ۱۷۶ درصد، ۱۴۷ درصد و ۱۰۵ درصد افزایش قیمت روبه‌رو شدند.

در سوی دیگر بازار، رمزارز HEX با بیش از ۸۰ درصد اقت، بالاترین رقم کاهش قیمت را ثبت کرد. پس از آن، NEAR Protocol حدود ۷۵ درصد، Flow بیش از ۷۲ درصد، Zcash حدود ۶۹ درصد و Cronos بیش از ۶۷ درصد افت قیمت را ثبت کردند.

ارزش بازار

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تعداد رمزارزهایی که ارزش بازارشان بیش از یک میلیارد دلار است، به ۴۵ ارز دیجیتال رسیده است. بیت‌کوین با ۵۱۹ میلیارد دلار بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. اتریوم با ۲۱۷ میلیارد دلار در رتبه دوم و تتر با ۸۲ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد. پس از آن، بایننس با ۴۸ میلیارد دلار، یواس‌دی کوین با حدود ۳۰ میلیارد دلار، ریپل با ۲۳ میلیارد دلار، کاردانو با ۱۲ میلیارد دلار و دوژکوین با ۱۰ میلیارد دلار در رتبه‌های چهارم تا هشتم قرار دارند. کوچکترین رمزارز میلیاردی جهان، Frax با قیمت ۹۹ سنت است که حجم معاملات روزانه آن به بیش از ۶ میلیون دلار رسیده است.

قیمت HEX نصف شد

منبع: Cryptobubbles

کد خبر 471990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =