۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
 خروج سرمایه‌گذاران از بازار خودرو

قیمت خودرو امروز نوسانات زیادی را تجربه کرد. اما بازار در این روزها با رکود سنگینی مواجه شده است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به دنبال بازار ایمن‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند.

به گزارش صدای بورس,قیمت خودرو امروز، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و خودرو در روزهای اخیر افزایش قیمت را تجربه کردند. حال مجدداً مسیر بازار تغییر کرده است و بازار نوسانات قیمتی فراوانی را پشت سر می‌گذارد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز ۲۶ اردیبهشت ماه با افزایش ۱۱ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، نرخ ۶۸۵ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز پنج میلیون تومان ارزان و در نرخ ۵۸۵ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز ثبات قیمت را تجربه کرد و در نرخ ۹۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت ام وی ام X۲۲ PRO به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.قیمت جک J۴ ساخت ۱۴۰۲ نرخ ۹۵۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX۵ هیبرید ساخت ۱۴۰۱ اما امروز، سه‌شنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، گفت: بازار خودرو در دو هفته اخیر دستخوش اتفاقاتی شد که کاهش قیمت‌ها را در پی داشت. در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که مردم سرمایه‌های خود را از بازار خودرو خارج کرده‌اند و به دنبال بازار امن‌تری برای سرمایه‌گذاری می‌گردند.

او افزود: درحال حاضر نیز یک کشمکی بین شواری رقابت و مونتاژکاران بر سر قیمت خودروهای مونتاژی شکل گرفته است. این کشمکش بازار خودرو را به سمت وضعیت رکودی کشاند و سطح معاملات را کاهش داد. فارغ از بحث رکود، این کشمکش‌ها یکی از عواملی بود که خودروی صفر در بازار کمیاب شد و بازار خودرو را برای سرمایه‌گذاری ناامن کرد. به نظر می‌رسد بازار در دو هفته آینده نیز در رکود باقی بماند.

به گزارش تجارت نیوز,این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: البته این احتمال نیز وجود دارد که سرپرست وزارت صمت برای به دست آوردن سمت وزیری بازار را به این شکل در رکود درآورد.

کد خبر 471930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =