چگونه هنگام شروع یک رژیم غذایی بر خوردن احساسی غلبه کنیم؟

غذا خوردن احساسی یک عادت غذایی است که به جای گرسنگی ناشی از احساسات است.

صدای بورس - مهراز حبیبی، هنگام شروع یک رژیم غذایی، یکی از بزرگترین چالش هایی که افراد با آن مواجه هستند، خوردن احساسی است. خوردن احساسی یک مشکل رایج برای رژیم‌خواران است، به طوری که اکثر افراد به دنبال آرامش در یک نوع غذا مانند چیپس یا بستنی هستند.

پست های اینستاگرام از آن به عنوان یک اختلال خوردن یاد می کنند، اما در واقع یک رفتار خودکار بر اساس تجربه شخصی یک فرد است. بنابراین، اگر رابطه وحشتناکی با غذا دارید یا برایتان سخت است که به یک رژیم غذایی پایبند باشید، بیایید با درک چیستی غذا خوردن احساسی، علائم آن و نحوه غلبه بر آن شروع کنیم.

خوردن احساسی چیست؟

غذا خوردن عاطفی نوعی از رفتار خوردن است که به جای گرسنگی یا نیازهای تغذیه ای ناشی از احساسات است. این می تواند توسط طیف گسترده ای از احساسات، از جمله استرس، اضطراب، کسالت، غم و اندوه یا حتی شادی ایجاد شود.

خوردن عاطفی اغلب با احساسات منفی مانند استرس یا غم و اندوه همراه است، اما می تواند توسط احساسات مثبت مانند جشن ها یا رویدادهای اجتماعی نیز ایجاد شود.

علائم غذا خوردن احساسی

علائم غذا خوردن احساسی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از علائم رایج خوردن احساسی عبارتند از:

وقتی گرسنه یا سیر نیستید غذا بخورید

خوردن برای تسکین یا آرامش خود

غذا خوردن به عنوان راهی برای مقابله با استرس، نگرانی یا سایر احساسات

احساس گناه یا شرم بعد از غذا خوردن

احساس خارج از کنترل در هنگام غذا خوردن

هوس خوردن غذاهای خاص در هنگام تجربه احساسات خاص

چگونه هنگام شروع یک رژیم غذایی بر خوردن احساسی غلبه کنیم؟

محرک ها را شناسایی کنید

اولین قدم برای غلبه بر غذا خوردن احساسی، شناسایی محرک هایی است که باعث می شود شما احساسی غذا بخورید. یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید و زمان و مکان غذا خوردن خود را پیگیری کنید. به دنبال الگوهایی در عادات غذایی خود باشید و احساساتی را که باعث تحریک غذا خوردن احساسی شما می شود، شناسایی کنید.

گزینه های جایگزین را پیدا کنید

هنگامی که محرک های غذا خوردن احساسی خود را شناسایی کردید، راه های جایگزینی برای مقابله با احساسات خود پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر استرس باعث خوردن احساسی شما می شود، تکنیک های کاهش استرس مانند مدیتیشن، یوگا یا تمرینات تنفس عمیق را امتحان کنید.

حواس خود را پرت کنید

زمانی که میل به خوردن احساسی دارید، با فعالیتی که از آن لذت می برید، مانند خواندن کتاب، پیاده روی یا گوش دادن به موسیقی، حواس خود را پرت کنید. این می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را از غذا دور کنید و غذا خوردن احساسی خود را کاهش دهید.

خوردن ذهن آگاهانه را تمرین کنید

تغذیه آگاهانه روشی است که می تواند به شما کمک کند عادات غذایی خود را بهتر تنظیم کنید. با وارد کردن ذهن آگاهانه به برنامه روزانه خود، می توانید به راحتی وزن خود را مدیریت کنید، پرخوری را کاهش دهید و احساس بهتری داشته باشید.

برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید

ممکن است به راحتی با آماده کردن وعده های غذایی خود و ترکیب غذاهایی که برای روده شما آشنا هستند به یک الگوی غذایی منظم پایبند باشید. این همچنین می تواند به شما در جلوگیری از گرسنگی بیش از حد کمک کند، که می تواند منجر به خوردن احساسی شود.

به دنبال پشتیبانی باشید

به یک گروه پشتیبانی بپیوندید یا از یک درمانگر یا مشاور کمک بگیرید. صحبت کردن با کسی در مورد غذا خوردن عاطفی می تواند به شما کمک کند تا بینشی در مورد رفتار خود داشته باشید و استراتژی هایی برای غلبه بر آن ایجاد کنید.

کد خبر 471810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =