آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند برنج قهوه ای بخورند؟

برنج قهوه ای یک غلات کامل است که اغلب به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می شود.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ بر خلاف برنج سفید که فقط حاوی اندوسپرم نشاسته ای است، برنج قهوه ای لایه های جوانه و سبوس غنی از مواد مغذی دانه را حفظ می کند. تنها قسمتی که حذف شده بدنه سخت بیرونی است .

با این حال، در حالی که برنج قهوه ای از نظر چندین ماده مغذی بیشتر از برنج سفید است، همچنان سرشار از کربوهیدرات است. در نتیجه، ممکن است تعجب کنید که آیا برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است یا خیر.

این مقاله به شما می گوید که اگر دیابت دارید می توانید برنج قهوه ای بخورید یا خیر.

تاثیر برنج قهوه ای بر دیابت

برنج قهوه ای یک مکمل سالم برای یک رژیم غذایی متعادل است، حتی اگر دیابت دارید.

با این حال، نظارت بر اندازه وعده ها و آگاهی از تأثیر این غذا بر سطح قند خون بسیار مهم است.

فواید سلامت عمومی

برنج قهوه ای مشخصات تغذیه ای چشمگیری دارد. منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان ها و چندین ویتامین و مواد معدنی است.

به طور خاص، این غلات کامل سرشار از فلاونوئیدها است - ترکیبات گیاهی با اثرات آنتی اکسیدانی قوی. خوردن غذاهای غنی از فلاونوئید با کاهش خطر بیماری های مزمن، از جمله بیماری قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر مرتبط است.

شواهد رو به رشد نشان می دهد که غذاهای پرفیبر مانند برنج قهوه ای برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند. آنها همچنین ممکن است سیری را افزایش دهند و به کاهش وزن کمک کنند.

برنج قهوه ای منبع خوبی از منیزیم است. این به رشد استخوان، انقباضات عضلانی، عملکرد اعصاب، بهبود زخم و حتی تنظیم قند خون کمک می کند.

علاوه بر این، برنج قهوه ای منبع خوبی از ریبوفلاوین، آهن، پتاسیم و فولات است.

فواید برای افراد مبتلا به دیابت

نشان داده شده است که برنج قهوه ای به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، سطح قند خون بعد از غذا را در افراد دارای اضافه وزن و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کنترل کلی قند خون برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن پیشرفت دیابت مهم است.

در مطالعه ای بر روی ۱۶ بزرگسال مبتلا به دیابت نوع ۲، خوردن ۲ وعده برنج قهوه ای منجر به کاهش قابل توجه قند خون و هموگلوبین A۱c بعد از غذا در مقایسه با خوردن برنج سفید شد.

در همین حال، یک مطالعه ۸ هفته ای بر روی ۲۸ بزرگسال مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که حداقل ۱۰ بار در هفته برنج قهوه ای می خورند، بهبود قابل توجهی در سطح قند خون و عملکرد اندوتلیال دارند که یک معیار مهم برای سلامت قلب است.

برنج قهوه ای همچنین ممکن است با کمک به کاهش وزن به بهبود کنترل قند خون کمک کند.

در یک مطالعه ۶ هفته ای بر روی ۴۰ زن مبتلا به اضافه وزن یا چاقی، خوردن ۳/۴ فنجان (۱۵۰ گرم) برنج قهوه ای در روز می تواند منجر به کاهش قابل توجه وزن، دور کمر و شاخص توده بدنی (BMI) شود.

کاهش وزن مهم است، زیرا یک مطالعه مشاهده‌ای روی ۸۶۷ بزرگسال اشاره کرد که کسانی که ۱۰٪ یا بیشتر از وزن بدن خود را در عرض ۵ سال پس از تشخیص دیابت نوع ۲ از دست دادند، دو برابر بیشتر احتمال داشت در آن دوره بهبودی حاصل کنند.

ممکن است در برابر دیابت نوع ۲ محافظت کند

برنج قهوه ای علاوه بر فواید بالقوه آن برای افراد مبتلا به دیابت، حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در وهله اول کاهش دهد.

یک مطالعه قدیمی بر روی ۱۹۷۲۲۸ بزرگسال، خوردن حداقل ۲ وعده برنج قهوه ای در هفته را با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط دانست. علاوه بر این، تعویض فقط ۱/۴ فنجان (۵۰ گرم) برنج سفید با قهوه ای با ۱۶ درصد کاهش خطر ابتلا به این بیماری همراه است.

در حالی که مکانیسم کاملاً شناخته شده نیست، تصور می‌شود که محتوای فیبر بالاتر برنج قهوه‌ای حداقل تا حدی مسئول این اثر محافظتی است.

علاوه بر این، برنج قهوه‌ای منیزیم بیشتری دارد، که با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز مرتبط است.

خلاصه

برنج قهوه ای به دلیل محتوای فیبر موجود در آن، کنترل قند خون را بهبود می بخشد، که برای افراد مبتلا به دیابت حیاتی است. علاوه بر این، برنج قهوه ای حاوی منیزیم است که ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در ابتدا کاهش دهد.

اندازه وعده ها و کیفیت رژیم غذایی

مدیریت کل مصرف کربوهیدرات بخش مهمی از کنترل قند خون شما است سطوح در نتیجه، باید به مقدار برنج قهوه ای که در یک وعده غذایی می خورید توجه داشته باشید.

از آنجایی که هیچ توصیه ای برای میزان مصرف کربوهیدرات وجود ندارد، باید میزان مصرف بهینه خود را بر اساس اهداف قند خون و پاسخ بدن به کربوهیدرات ها قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما ۳۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده غذایی است، باید مصرف برنج قهوه ای خود را به ۱/۲ فنجان (۱۰۰ گرم) که حاوی ۲۶ کربوهیدرات است محدود کنید. سپس بقیه وعده غذایی شما می تواند از گزینه های کم کربوهیدرات مانند سینه مرغ و سبزیجات بریان شده تشکیل شود.

علاوه بر تماشای اندازه وعده ها، مهم است که به یاد داشته باشید که غلات کامل تنها بخشی از یک رژیم غذایی متعادل هستند. سعی کنید در هر وعده غذایی از غذاهای مغذی دیگر از جمله پروتئین های بدون چربی، چربی های سالم، میوه ها و سبزیجات کم کربوهیدرات استفاده کنید.

خوردن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل - رژیمی که سرشار از غذاهای کامل و محدود در محصولات فرآوری شده و تصفیه شده است - نه تنها ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را فراهم می کند، بلکه به حفظ سطح قند خون پایدار کمک می کند.

در واقع، یک مطالعه بر روی ۲۲۹ بزرگسال مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که آنهایی که کیفیت رژیم غذایی بالاتری داشتند، کنترل قند خون بهتری نسبت به افراد با کیفیت رژیم غذایی ضعیف داشتند.

ممکن است بخواهید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا تعیین کنید یک رژیم غذایی متعادل برای شما چگونه به نظر می رسد.

خلاصه

حفظ یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از غذاهای کامل و کم غذاهای فرآوری شده باشد، با بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت مرتبط است.

کد خبر 471806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =