بازده ۶۳ درصدی «گنجینه رفاه» در یک سال 

شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران از آذرماه ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خود را تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران آغاز کرده است و در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد؛ در ادامه ضمن معرفی این سه صندوق، مروری بر عملکرد آنها خواهیم داشت.

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه، در تیرماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی۳۲ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون به بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سهمی ۹۶ درصدی در پرتفوی صندوق دارد. این صندوق سهامی که در یک‌سال گذشته با کسب بازدهی ۶۳ درصدی عملکرد خوبی داشته، در افق بلندمدت نیز موفق به خلق بیش از ۱۱۰۰۰ درصد بازدهی مرکب شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد رفاه
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ دومین صندوق این کارگزاری با نام صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون، باز هم در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق که اخیرا به صندوق توسعه اعتماد رفاه تغییر نام داده است، در یک‌سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته و امروز در مرز ۳۲۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۷ درصد است و گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق سهامی نیز طی حدود ۱۱ سال فعالیتش بازدهی مرکبی ۸۳۰۹ درصدی داشته و با کسب حدود ۷۲ درصد بازدهی در ۱۲ ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است.

صندوق سرمایه‌گذاری نگین رفاه
کارگزاری بانک رفاه، در شهریورماه سال ۱۳۹۱ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت نگین رفاه را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، اکنون در مرز ۴۷۵۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایۀ صندوق با ۴۹ و ۳۸ درصد، به ترتیب به سپردۀ بانکی و بازار بدهی اختصاص یافته است. صندوق نگین رفاه طی ماه‌های اخیر تقسیم سود میانگین ۲۳ درصدی را داشته است. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت کارگزاری بانک رفاه را مشاهده می‌کنید.

بازده ۶۳ درصدی «گنجینه رفاه» در یک سال 

  • شماره ۴۹۰ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 471177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =