وزیر صمت از بین نمایندگان انتخاب می‌شود؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: هم برای آموزش و پرورش هم برای وزارت صمت پیشنهاداتی از بین نمایندگان مطرح است ولی شاید راضی نباشند ما اسامی‌شان را بگوییم.

به گزارش صدای بورس,سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی دولت در پست‌های مورد نیاز به مجلس عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور باید تصمیم بگیرند امیدواریم هر چه زودتر این کار انجام شود.

، بخش هایی از اظهارات حسینی را در ادامه می خوانید:

وزیر جهاد کشاورزی، صمت و آموزش و پرورش سه نفری هستند که باید معرفی شود. البته امیدواریم تشکیل وزارت بازرگانی هم هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. دوفوریت طرح تصویب شده و کلیات آن هم باید مورد تصویب قرار بگیرد تا وزیر بازرگانی هم به مجلس معرفی شود.

الزامی ندارد که این چهار وزیر با هم معرفی شوند اما امیدواریم هر چه زودتر این چهار وزیر معرفی شود و کابینه کامل شود.

دراین مورد که گفته می‌شود احتمال دارد منصوری معاون اجرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود، اینها شایعات و گمانه‌زنی است، هنوز هیچ چیزی قطعیت ندارد. امیدواریم بعد از سفر آقای رئیس‌جمهور به سوریه درباره این مسئله تصمیم‌گیری شود.

درمورد قانون جدید انتخابات طرحی که نمایندگان دارند الان در دستور کار است و مراحل نهایی‌اش در حال انجام است البته برخی از مواد آن مجدد به کمیسیون ارجاع داده شده که اگر زودتر به نتیجه نرسد ما دو مرتبه به مشکل برمی‌خوریم. چون بحث استعفاها مطرح می‌شود و باید بر اساس آن قانون ۶ ماه قبل از ثبت‌نام‌ها استعفاها انجام شود اگر به موقع نرسد به سرنوشت دو دوره قبل دچار می‌شود.

در قانون جدید بحث استعفا ۳ ماه پیش از ثبت نام وجود داشت. نمی‌دانم که تصویب می‌شود یا خیر اگر تصویب نشود همان شش ماه محسوب خواهد شد که می‌شود حدود ۸ ماه قبل از برگزاری انتخابات به عبارت دیگر در خرداد ماه باید این کار انجام شود.

ما قبل از معرفی نهایی یک بررسی استمزاجی انجام می‌دهیم ببینیم واکنش نمایندگان چه هست. مشورت‌های آنها را هم گرفته‌ایم باز هم در خدمت‌شان هستیم عزیزان برای وزارتخانه‌های مختلف افرادی را پیشنهاد کرده‌اند این‌ها را به آقای رئیس‌جمهور منتقل می‌کنیم در نهایت امیدواریم که چه زودتر این نتیجه‌گیری صورت گیرد.

به گزارش ایلنا,هم برای آموزش و پرورش هم برای وزارت صمت پیشنهاداتی از بین نمایندگان مطرح است ولی شاید راضی نباشند ما اسامی‌شان را بگوییم.

کد خبر 471170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =