لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

روز گذشته بورس شروع بسیار خوبی داشت و توانست مرز ۲.۵ میلیون واحد را پشت سر بگذارد، به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۱.۵۲ درصدی همراه شد و خود را به محدوده ۲.۵۱۸ میلیون واحدی رساند. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز همچون گذشته عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و رشد ۲.۴۸ درصدی را به ثبت رساند تا به طور کلی روز خوبی برای سهامداران بازار سرمایه رقم بخورد. ارزش معاملات خرد سهام نیز در سطوح بسیار خوبی قرار گرفت و توانست به محدوده ۲۰۳۳۲ میلیارد تومانی برسد که این موضوع با همراهی ورود پول ۱۴۵۵ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی نشان از تمایل بالای بورسی‌ها به ادامه مسیر صعودی داشت.

۱۲:۵۰⏰
خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتی هفته جاری، متعادل و با جدالی سرسخت بین خریداران و فروشندگان به پایان رسید. امروز خریداران تمام توجهشان جلب خودرویی‌ها، قطعاتی‌ها، بانکی‌ها، انبوه‌سازی‌ها، کاشی سرامیک‌ها و برخی تک سهم‌ها بود و در نهایت شاخص کل تن به سرخپوشی داد و با افت ۳۶۰۰ واحدی تا سطح ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار واحد عقب‌نشینی کرد.
طی امروز حقیقی‌ها بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق کردند. ارزش معاملات خرد نیز با ثبت رکوردی جدید طی دوسال اخیر، به حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای خودرو و خساپا صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای فولاد و وبملت بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۳۰⏰
گروه انبوه سازی یک روز پرتقاضای دیگر را تجربه کرد. وساخت، ثاخت، ثامید، ثپردیس، کیسون، ثالوند، ثنوسا، وتوس، ثمسکن، آ س پ، ثباغ، ثجوان، ثنام، ثشرق، ثجنوب، ثعمتا، ثزاگرس، ثنوسا، ثعمرا و ثاژن از این گروه صف خرید هستند.


۱۲:۲۱⏰
ونیکی در لحظات پایانی بازار از محدوده منفی به مثبت وارد شد.


۱۲:۲۱⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۲۵۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی همراه است. نمادهای فملی، فارس و شستا در صدر منفی‌سازان شاخص قرار دارند.
همچنین خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله ۳۰۵۰ میلیارد تومان، ۱۳۳۶ میلیارد تومان و ۱۰۹۷ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۰۸⏰
در گروه فراکابی‌ها، بورس با قیمت ۱۰۰۹ تومان و کالا با قیمت ۲۹۱۴ تومان افت بیش از ۳.۵ درصدی داشته‌اند و فرابورس با قیمت ۱۷۹۰ تومان افت بیش از ۳ درصدی را تجربه کرده است. اما انرژی با افزایش بیش از ۲ درصد بر روی قیمت ۷۶۶۰ تومان حجم معامله ۱۶ میلیونی دارد.


۱۲:۰۶⏰
معاملات گروه رایانه هم امروز جالب توجه است. در این گروه نمادهای پی‌پاد، سپیدار، سپ، رافزا، مفاخر و رکیش صف خرید هستند.


۱۱:۲۵⏰
در گروه بانکی، دی با قیمت ۱۸۷.۶ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۳.۶ میلیاردی را پشت سر گذاشته و وبصادر با قیمت ۳۰۰.۹ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۵۰۰ میلیونی را گذرانده است. وبملت با قیمت ۴۱۴.۳ تومان با نوسان مثبت همراه است و وتجارت با قیمت ۲۷۷.۷ تومان رشد بیش از ۴.۵ درصدی دارد.


۱۱:۲۱⏰
خودرو تا این لحظه توانست بیش از ۱,۱۵۸ واحد شاخص کل را بالا کشیده و لباس سبز بر تن آن کند.


۱۱:۱۶⏰
ارزش معاملات خرد بازار تا این لحظه از ۱۶ هزارمیلیارد تومان عبور کرده است و به‌نظر می‌رسد امروز یک رکورد جالبی می‌تواند ثبت شود.


۱۱:۱۴⏰
حجم معاملات نمادهای خودرویی افزایش یافت و به سرعت نام خود را در لیست پرارزش‌ترین نمادهای امروز قرار دادند.
پرارزش‌ترین نمادها تا این لحظه دی، خساپا، خودرو، خگستر، شبریز، لپارس، اخابر، شستا، شپنا، خاور، وبملت و وساپا هستند.


۱۰:۴۹⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۷۲۹ تومان نوسان مثبت دارد و فملی با قیمت ۸۶۲ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی را تجربه می‌کند. ذوب با قیمت ۵۴۶ تومان افت بیش از ۳.۵ درصدی دارد و فخوز بر روی قیمت ۵۰۴ تومان با افت بیش از ۲ درصدی دادوستد ۹۷ میلیون سهم را ثبت کرده است.
در این گروه همچنین میدکو با رشد ۱ درصدی و قیمت ۱۵۰۹ تومان حجم معامله ۸ میلیونی را نشان می‌دهد و فجر، فسازان، فمراد، فلوله، فتوسا، فغدیر، فنوال، فپنتا، فسوژ و کیمیا نمادهایی هستند که رشد بیش از ۳ درصدی داشته‌اند.


۱۰:۴۷⏰
پی‌پاد امروز هم صف خرید است و در قیمت ۱,۴۳۷ تومان همچنان صف خرید قدرتمندی به ارزش حدود ۲۷۶ میلیارد تومان را تجربه می‌کند.


۱۰:۴۶⏰
گروه فلزات معاملات متعادلی دارند. نمادهای فولاد و فملی با افت ۱ درصدی و ذوب، فخوز و فاسمین با افت ۳ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند.


۱۰:۰۰⏰
شبریز با قیمت ۲۰۴۲ تومان با رشد بیش از ۵ درصدی همراه است و از جمله نمادهای مورد توجه در گروه پالایشی به شمار می‌رود.


۱۰:۰۰⏰
قطعه‌سازان عمدتاً در آستانه بالا و با صف خرید دنبال می‌شوند. ختراک، خدیزل، خمحور، خعمرا، خوساز، خنصیر، خزر، خکمک و خاهن از این گروه صف خرید هستند. خاهن امروز دقیقاً در محدوده سقف قیمتی تاریخی خود پرتقاضاست.


۰۹:۵۸⏰
نمادهای دی و وپست از گروه بانکی با رشد ۵ درصدی مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۰۹:۴۵⏰
اخابر یک روز پس از بازگشایی، منفی شده و در محدوده ۱,۵۵۰ تومان ۲,۲ درصد منفی ادامه می دهد. یک چهارم از فروش‌های امروز آن را حقوقی‌ها انجام داده اما بالغ بر ۹۱ درصد از خریدارانش حقیقی هستند.


۰۹:۳۴⏰
در نیم ساعت ابتدایی بازار، شاخص کل مثبت ۵ هزار واحد و شاخص هم‌وزن مثبت ۱۳ هزار واحد رشد کرده است. همچنین ارزش معاملات خرد بالغ بر ۴,۷ همت و تراز پول خرد مثبت ۳۱۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۳۳⏰
تأثیر زیادی که معاملات منفی بزرگان بازار بر شاخص دارد سبب شده تا با توجه به معاملات منفی این نمادها در روز جاری، شاخص در حال عقب‌نشینی باشد.


۰۹:۲۰⏰
دی در دقایق ابتدایی حجم معامله قابل توجه بیش از ۱.۳ میلیاردی را ثبت کرده و با قیمت ۱۸۷.۶ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید همراه است.


۰۹:۲۰⏰
خودرو با قیمت ۴۱۵ تومان در مثبت ۲.۵ درصد و خساپا با قیمت ۳۵۶ تومان با رشد بیش از ۳.۵ درصدی همراه است.


۰۹:۱۷⏰
گروه‌های خودرو و قطعه‌ساز و بانکی بازار امروز را سبز آغاز کردند، اما بزرگان گروه فلزات اساسی در محدوده منفی هستند.


۰۹:۱۴⏰
معاملات امروز با افزایش ۸ هزار واحدی شاخص کل متأثر از خودرو، شیران، خساپا، وبصادر و وتجارت آغاز شده است.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بیش از ۲۶۰ صف خرید در مجموع به ارزش حدود ۴,۲ همت، صدرنشین‌ها: وملی، پی‌پاد، وبرق، خکمک و واتی
فقط ۷ صف فروش در مجموع به ارزشی در حدود ۴۰ میلیارد تومان، صدرنشین‌ها: سصفها، خفولا، ثاصفا، کبافق، وسنا

کد خبر 471114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =