ثبت نام این افراد برای مرحله دوم فروش خودرو ممنوع شد

افرادی که در مرحله اول ثبت نام کرده‌اند، قادر به ثبت نام در مرحله دوم نیستند، مگر آنکه از خرید خودرو انصراف دهند.

به گزارش صدای بورس,مهلت شش روزه برای تغییر اولویت‌های خودرویی ١٠ اردیبهشت به پایان رسید؛ بدین ترتیب مشتریانی که نوبت دریافت خودروهای آن‌ها به سال‌ آینده افتاده بود، توانستند نوع خودروی انتخابی را با اولویت‌بندی با پنج مدل دیگر (کم‌تقاضاتر) عرضه شده تغییر دهند تا در سال ۱۴۰۲ خودرو را تحویل بگیرند.

پس از مشخص شدن نوبت (اولویت) تحویل خودروهای افراد ثبت‌نام کننده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، نوبت تخصیص و تحویل قریب به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود؛ این درحالی بود که ظرفیت برخی از محصولات همچون تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی ماند و درخصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده بود؛ براین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، مهلتی (در ابتدا) پنج روزه تا روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه در نظر بگیرد تا این متقاضیان نسبت به ویرایش درخواست خودرویی خود اقدام کنند و پنج اولویت از خودروهای کم تقاضاتر که نوبت تحویل در سال ۱۴۰۲ خواهند داشت را انتخاب کنند.

این مهلت اما یک روز دیگر هم تمدید شد و بدین ترتیب آخرین مهلت تغییر نوع خودرو انتخابی، ساعت ۲۴ (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) تعیین شد.

طی این مدت متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه تخصیص یکپارچه خودروها، نسبت به تغییر نوع خودروی انتخابی اقدام کنند؛ اما اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکرده باشد، همچنان همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ برای او ملاک خواهد بود و براساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

حال به دنبال پایان یافتن مهلت تغییر نوع خودروی انتخابی، چند روزی سایت سامانه بسته خواهد بود تا بر اساس اولویت اول افراد، پالایش صورت گیرد و در نهایت ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

طبق آخرین آمار، تا روز جمعه (هشت اردیبهشت ماه)، علاوه بر اصلاح پروفایل ۴۲۶۰ نفر که از مرحله اول، اشتباهاً انصراف داده بودند و آن‌ها هم می‌توانند نسبت به تغییر نوع خودرو خود اقدام کنند، ۱۷۰ هزار نفر نوع و زمان تحویل خودرو خود را در سامانه یکپارچه تغییر داده‌اند؛ اما قطع به یقین طی روزهای (شنبه و یکشنبه) بر این تعداد افزوده شده است.

طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروها، در این زمان تعیین شده برای ویرایش خودروها، برخی متقاضیان در استعلام گواهینامه مشکل داشتند یا در طرح جوانی جمعیت نمی‌توانستند درخواست خود را ثبت کنند که این مشکل نیز رفع شد و ۷۵۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند و توانستند مجدد اطلاعات خود را ویرایش کنند.

گفتنی است که طی این مدت برای ویرایش نوع خودروها، گزینه انصراف موقتا غیر فعال شده بود تا مشکلی از این حیث پیش نیاید، اما طبق تاکید سخنگوی وزارت صمت، حتما مجدد با پایان یافتن مهلت ویرایش‌ها، گزینه انصراف برای مشتریانی که قصد انصراف و شرکت در طرح ثبت‌نام مرحله دوم که از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود دارند، فعال خواهد شد.

به گزارش ایسنا,وی اعلام کرد: افرادی که در مرحله اول ثبت نام کرده‌اند، قادر به ثبت نام در مرحله دوم نیستند، مگر آنکه از خرید خودرو انصراف دهند.

کد خبر 470998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =