چرا به مبارزه علیه این مافیا عمل نشده؟

در جلسه استیضاح 10اردیبهشت، این بار مشکلات عدیده صنعت خودرو به مافیا در این بخش عودت داده شد. دولتمردان و مجلسی‌ها به‌صورت مشترک تصریح داشتند مافیا عامل مشکل امروز صنعت خودرو است.

به گزارش صدای بورس,فداحسین مالکی نماینده زاهدان نوشت: در جلسه استیضاح 10اردیبهشت، این بار مشکلات عدیده صنعت خودرو به مافیا در این بخش عودت داده شد. دولتمردان و مجلسی‌ها به‌صورت مشترک تصریح داشتند مافیا عامل مشکل امروز صنعت خودرو است.

آیا علت از غیب آمده است؟ کی به‌وجود آمد و چرا جلویش گرفته نشده است؟ هیچ‌کس منکر مافیای خودرو نیست. این مافیا طی 3دهه اخیر بر بی‌کیفیتی و قیمت‌های بالای خودروها اثرگذار بوده است و براساس منافع گروهی برخی جریانات خاص عمل شده است. هر دولتی هم که روی کار آمده است همین‌ آش و همین کاسه بوده است. نمایندگان مجلس به‌حق مسئله مافیا را مطرح می‌کنند. آقای رئیس‌جمهور و آقای فاطمی‌امین هم از این مسئله سخن گفتند؛ اما مردم سؤال دارند چرا به مبارزه علیه این مافیا عمل نشده است؟
در بررسی‌های اجمالی جمهوری اسلامی ایران بالاترین نرخ فوت ناشی از تصادفات در کل دنیا را دارد. بخش عمده‌ای از این مسئله به وزارت صمت برمی‌گردد. جان مردم از سر راه نیامده است که پیوسته تصادف و کشته داشته باشیم. ما همیشه بر 2مورد تأکید داشته‌ایم. نخست اینکه کیفیت خودرو خوب باشد، دوم اینکه قیمت مناسب باشد. موقعی که یک ماشین خارجی در قطر 400میلیون تومان است چرا باید پراید در داخل ایران نزدیک به همین قیمت داشته باشد؟ این مسئله تأثیر روانی زیادی بر اعتماد مردم به تصمیم‌گیری‌های مسئولان می‌گذارد و مجلس وظیفه داشت جلوی تضعیف سرمایه اجتماعی را بگیرد؛ دولت نیز باید به فکر نیروهای کارآمدتر باشد.

منبع:روزنامه همشهری

کد خبر 470989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =