لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

بورس دیروز شروع بسیار خوبی در دومین هفته اردیبهشت ماه داشت و توانست از ابتدای کار با تقاضای خوبی همراه شود. اگرچه این تقاضا در صنایع مختلف متفاوت بود و پس از مدت‌ها برتری در سمت گروه‌های کوچک، شاهد قدرت بیشتر خریداران در سمت شاخص کل بودیم، به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای توانست با رشد ۳.۱ همراه شود و مرز ۲.۴ میلیون واحدی را پشت سر بگذارد. در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن نیز با وجود شتاب کمتر، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و رشد ۱.۸۴ درصدی را به ثبت رساند تا به طور کلی روز خوبی برای سهامداران بازار سرمایه رقم بخورد. ارزش معاملات خرد سهام نیز دیروز در سطوح بسیار خوبی قرار گرفت و توانست به محدوده ۲۱۶۴۴ میلیارد تومانی برسد که این موضوع با همراهی ورود پول ۲۶۱۳ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی نشان از تمایل بالای بورسی‌ها به ادامه مسیر صعودی داشت.

۱۳:۲۲⏰
خلاصه بازار امروز
در بورس امروز بیش از ۷۰ درصد نمادها سبزپوش شدند و شاخص کل با رشد ۴۰ هزار و ۸۷۹ واحدی به ارتفاع ۲,۴۷۹,۴۳۱ افزایش یافت. شاخص‌ هم‌وزن نیز ۱.۹۴ درصد افزایش داشت.
امروز همچنین ارزش معاملات بازار بورس به حدود ۱۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد بورس به ۱۷ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید.
نمادهای فولاد با ۴۷۰۳ واحد، فملی با ۳۶۸۷ واحد و تاپیکو با ۲۵۴۹ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۲۹⏰
در حالی به دقایق پایانی بازار امروز رسیدیم که حقیقی‌ها همچنان به تزریق سرمایه به بازار ادامه می‌دهند. قطعه‌سازان و خودرویی‌ها با تقاضای خوبی همراه شدند.


۱۲:۱۵⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۴۰ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه بوده است. نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، وبملت، شستا، شبندر و شتران در صدر مثبت‌سازان بورس قرار دارند.
گروه خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی نیز به ترتیب با ارزش معامله ۱۸۶۱ میلیارد تومان، ۱۶۰۵ میلیارد تومان و ۱۰۸۲ میلیاردتومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۰۹⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۱۸۲۰۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۴۸⏰
حدود چهل دقیقه به پایان بازار باقیست. ارزش معاملات خرد به حدود ۱۴,۵ همت رسیده و حقیقی‌ها تا این لحظه ۷۵۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند.


۱۱:۴۷⏰
مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد بخشی از معاملات نماد معاملاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان فولاد در روز جاری یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ تأیید نگردید.


۱۱:۲۶⏰
در دقایق کنونی شاخص کل ۳۹,۰۶۰ واحد افزایش، شاخص هم وزن ۱۵,۱۰۶ واحد افزایش یافته است. نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، وبملت و شتران بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند. برترین‌های گروه صنعت خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی می‌باشند.


۱۱:۲۵⏰
نمادهای فولاد، فملی و فخوز از گروه فلزات با رشد ۳ درصدی دست به دست می‌شوند و ذوب با رشد ۵ درصدی قیمت خریداران خود را صف‌نشین کرده است.
یک نیمه از بازار را پشت سر گذاشتیم. تا این لحظه حقیقی‌ها بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند. تراز پول خرد صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله، اما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان منفی است.


۱۰:۴۵⏰
در گروه نهادهای مالی، بورس با قیمت ۱۰۲۶ تومان نزدیک به مثبت ۷ درصد حجم معامله ۱۰۲ میلیونی دارد و فرابورس در مثبت ۷ درصد با قیمت ۱۷۲۴ تومان حجم معامله ۱۰۵ میلیونی داشته است.
در این گروه، کالا برروی قیمت ۲۹۶۲ تومان با رشد بیش از ۵ درصد حجم معامله ۴۰ میلیونی داشته است و انرژی با رشد ۷ درصدی برروی قیمت ۶۶۹۳ تومان جابه‌جایی ۱۲ میلیون سهم را ثبت کرده و با صف خرید بیش از ۱۰ میلیونی رو به رو است.


۱۰:۴۳⏰
اکثر نمادهای گروه خودرو در محدوده مثبت نوسان دارند. خگستر و خساپا با رشد ۳ درصدی و خودرو، خزامیا، خپارس و خبهمن با رشد ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۲۸⏰
در گروه فلزات اساسی،‌ فولاد با قیمت ۷۱۸ تومان نزدیک به مثبت ۵ درصد حجم معامله ۴۴۴ میلیونی را گذرانده است، فملی با قیمت ۸۸۷ تومان در مثبت ۴ درصد حجم معامله ۱۵۹ میلیونی داشته است و ذوب با قیمت ۵۵۲ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد ۲۷۳ میلیون سهم را پشت سر گذاشته و با صف خرید ۹ میلیونی روبه‌رو است.
فخوز نیز در حوالی مثبت ۵ درصد با قیمت ۵۰۷.۱ تومان حجم معامله ۳۰۰ میلیونی داشته است.
در این گروه همچنین فاسمین، فولای، کویر، فسپا، فسازان، فلوله، فولاژ، فمراد، ارفع، هرمز و #کیمیا نمادهایی هستند که رشد بیش از ۴ درصدی داشته‌اند.


۱۰:۲۸⏰
یک و نیم ساعت از شروع بازار امروز گذشته و تا این لحظه حقیقی‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند. ارزش معاملات خرد به ۸,۸ همت رسید.


۱۰:۱۳⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۶۰۰ میلیون سهم
خساپا ۳۶۷ میلیون سهم
فولاد ۳۶۱ میلیون سهم
ثبهساز ۳۳۱ میلیون سهم
وبملت ۳۲۱ میلیون سهم


۱۰:۱۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۴۷۰,۱۸۷
۳۱۶۳۵ واحد افزایش
ارزش بازار ۹۱,۳۶۳,۱۷۶ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۶۷,۴۶۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۸.۴۷۰ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۲۹۹۲ واحد مثبت
فملی ۱۹۲۳ واحد مثبت
وبملت ۱۴۸۰ واحد مثبت
شتران ۱۲۴۹ واحد مثبت
شپنا ۱۱۵۲ واحد مثبت
شبندر ۱۱۴۸ واحد مثبت
شستا ۱۰۴۹ واحد مثبت


۱۰:۰۸⏰
در یک ساعت ابتدایی بازار امروز ارزش معاملات خرد به حدود ۷ همت رسیده و تراز پول خرد بازار به مثبت ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در دقایق اخیر عقب‌نشینی حقیقی‌ها در بخش فروش‌های کل بازار کاملاً مشهود است.


۰۹:۴۵⏰
ذوب با قیمت ۵۵۰ تومان رشد بیش از ۴ درصدی داشته و با حجم معامله ۱۹۰ میلیونی همراه است.


۰۹:۴۱⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۲۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار واحد رسیده و در دقایق ابتدایی نمادهای فولاد، فملی، شستا،‌ شپنا،‌ شتران‌، وبملت و شبندر شاخص‌سازان اصلی به شمار می‌روند.


۰۹:۳۹⏰
پالایشی‌ها معاملات سبزی دارند نمادهای شپنا، شتران، شبندر با رشد ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۳۷⏰
خودرو با قیمت ۴۰۰.۸ تومان رشد بیش از ۲.۵ درصدی دارد و خساپا برروی قیمت ۳۳۳.۸ تومان با رشد بیش از ۳ درصد همراه است.


۰۹:۲۳⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد از ۲,۷ همت عبور کرده و حقیقی‌ها بیش از ۸۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند.


۰۹:۲۰⏰
بانکی‌ها هم پرتقاضاتر از دیروز در حال معامله‌اند. در همین چند دقیقه ابتدایی وبملت به بالای ۴۰۲ تومان ۳,۶ درصد مثبت پیش رفت. سایر نمادهای بانکی به جز وسینا همگی مثبت هستند. دی در قیمت ۱۶۲ تومان بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان صف خرید به همراه دارد.


۰۹:۰۹⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۲۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار واحد رسیده و در دقایق ابتدایی نمادهای فولاد، فملی،‌ شستا، شپنا،‌ شتران‌، وبملت و شبندر شاخص‌سازان اصلی به شمار می‌روند.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بیش از ۲۰۰ صف خرید به ارزش بالغ بر ۳,۲ همت، صدرنشین‌ها: وملی، پی پاد، خکمک، ثپردیس، شصفها، شلرد، کیمیا
تنها ۱۵ صف فروش به ارزش کمتر از ۵۰ میلیارد تومان، صدرنشین‌ها:خفولا، دحاوی، سنیر، غاذر، بزاگرس

کد خبر 470907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =