گزارش شرکت جنرال‌موتورز نشان داد؛ افزایش قیمت دوامی ندارد

شرکت جنرال‌موتورز پیش‌بینی سود و جریان نقدی کل سال خود را با توجه به تقاضای بیشتر و قیمت‌های بالاتر افزایش داد اما مدیران هشدار دادند که افزایش قیمت‌های سال ۲۰۲۲ تا پایان سال ادامه نخواهد داشت.

به گزارش صدای بورس,خودروساز شماره یک ایالات‌متحده پس از نتایج بهتر از انتظارات سه ماهه اول اعلام کرد که انتظار دارد سود کل سال قبل از مالیات در محدوده ۱۱ تا ۱۳ میلیارد دلار باشد که ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر از پیش‌بینی قبلی است.

مری بارا، مدیر اجرایی به تحلیلگران گفت: ما در جهت رشد سودآور فروش خودروهای الکتریکی تلاش خواهیم کرد. بارا بر هدف خود یعنی تولید ۴۰۰ هزار خودروی الکتریکی در آمریکای شمالی از سال ۲۰۲۲ تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ تاکید کرد.

درآمد قبل از کسر مالیات از عملیات سرمایه‌گذاری مشترک جنرال‌موتورز در چین به نصف کاهش یافت و به حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سه ماهه رسید زیرا فروش ۲۳ درصد کاهش یافت. جنرال موتورز زمانی جایگاه پیشرو در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را داشت. مصرف کنندگانی که مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای یک وسیله نقلیه جدید بودند، جنرال موتورز را در سه ماهه اخیر مورد توجه قرار دادند.

وال استریت کاهش قیمت اخیر تسلا را تهدیدی برای حاشیه سود خودروسازان رقیب می داند. جنرال موتورز می‌تواند سودآوری خود را در چین طی دو سال آینده دوباره ارائه کند زیرا خودروهای الکتریکی جدید را عرضه می‌کند.

به گزارش ایسنا,جنرال موتورز برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، سود تعدیل شده قبل از مالیات ۳.۸ میلیارد دلار یا ۲.۲۱ دلار به ازای هر سهم را با درآمد ۴۰ میلیارد دلاری گزارش کرد که نسبت به سود پیش از مالیات ۴ میلیارد دلاری با درآمد ۳۶ میلیارد دلاری در سال گذشته کاهش یافته است.

کد خبر 470795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =