۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
مهم ترین دلیل کاهش قیمت نفت مشخص شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۴ سنت معادل ۰.۹۱ درصد کاهش به ۸۰ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس,نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره، اقتصاد دنیا و دورنمای تقاضا برای سوخت بر کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس پیشی گرفته و باعث پایین آمدن قیمت نفت در روز دوشنبه شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۴سنت معادل ۰.۹۱ درصد کاهش به ۸۰دلار و ۹۲سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۵سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش ۷۷دلار و ۱۲سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش‌از ۵درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشتند که اولین کاهش قیمت هفتگی آن‌ها پس‌از ۵ هفته بود. نگرانی درمورد رکود در آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا پس‌از اعلام کاهش تقاضا برای بنزین در این کشور نسبت‌به سال گذشته، افزایش یافته است.

نظر کارشناسان

تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا و درآمد ناامیدکننده شرکت‌ها در بخش فناوری در این کشور ترس از رکود اقتصاد را بالا برده و ریسک‌گریزی را در میان سرمایه‌گذاران تقویت کرده‌است.

انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا از آمریکا گرفته تا انگلیس و اروپا نرخ بهره را در اجلاس اولین هفته‌ ماه مه افزایش دهند تا تورم بالا را مهار کند.

بهبود نامنظم اقتصاد چین پس‌از بحران کرونا هم دورنمای تقاضای نفت در این کشور را تیره و تار کرده‌است. واردات چین از تولیدکنندگان بزرگی مانند روسیه و عربستان در ماه مارس به ۲میلیون بشکه در روز رسید.

اما حاشیه‌های سوددهی در آسیا در پالایشگاه‌های بزرگ چین و هند کاهش یافته و تمایل به نفت خاورمیانه را در ماه ژوئن پایین آورده است.

به گزارش ایسنا,تحلیلگران و تاجران هنوز نسبت‌به بهبود تقاضا برای سوخت در چین در نیمه دوم سال جاری میلادی و همچنین طرح کاهش تولید اوپک پلاس خوش‌بین هستند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت برنت تا پایان سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی تا ۹۲دلار در هر بشکه افزایش یابد.

کد خبر 470590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =