برتری شاخص هم وزن  نسبت به شاخص کل بورس

برای رفتار حرکتی هفته جاری انتظار می‌رود بازاری متعادل رو به بالا را شاهد باشیم که در تک سهم‌ها با بازدهی قابل توجه تری همراه باشد.

به گزارش صدای بورس,علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در تحلیل وضعیت بازار سرمایه در هفته پیش رو گفت: برای رفتارهای احتمالی بازار در هفته جاری باید نیم نگاهی به آخرین روزهای هفته گذشته داشت که شاهد افزایش عرضه در بازار بودیم که پس از مقداری رشد در بازار عادی است که افراد سود شناسایی کنند.

فراقی اضافه کرد: نکته‌ای که برخلاف سال گذشته به چشم می‌خورد این است که فروشنده‌های سال گذشته پس از شناسایی سود اغلب از بازار خارج می‌شدند یا در بهترین حالت سرمایه خود را وارد صندوق‌ها می‌کردند ولی در مسیر رشدی پیش رو فروشندگان هر سهم خریداران سهم‌های دیگر در بازار سرمایه هستند که به خوبی نقدشوندگی بازار سرمایه را که یکی از فاکتورهای مهم آن است تضمین می‌کند.

علی فراقی ادامه داد: برای رفتار حرکتی هفته جاری انتظار می‌رود بازاری متعادل رو به بالا را شاهد باشیم که در تک سهم‌ها با بازدهی قابل توجه تری همراه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در شاخص‌های بازار هم برای جمع بندی کلیت هفته انتظار می‌رود که هردو شاخص اصلی یعنی شاخص کل و شاخص هم وزن رو به بالا حرکت کنند هرچند شاخص هم وزن در وضعیت مساعدتری نسبت شاخص کل به کار خود پایان دهد.

به گزارش مهر,فراقی در پایان گفت: توجه به رفتار بازار نوسانات بازار صرفاً مقطعی هستند و نشان از اصلاحی که قابل توجه در بازار باشد مشاهده نمی‌شود و خریداران در وضعیت مساعدی قرار دارند هرچند باید بازار را نسبت به اصلاحی که می‌تواند در آینده برای ادامه مسیر در بازار برای هدف‌های قیمتی بالاتر رخ بدهد، در حالت آماده قرار بدهد.

کد خبر 470578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =