خودروی صفری که در معاینات فنی مردود می‌شود!

رییس انجمن معاینه فنی استان تهران گفت: ترمز ها و کمک فنر از جمله مواردی هستند که حتی نیسان وانت های صفر هم در تست آن مردود می شوند.

به گزارش صدای بورس,غضنفر طاوسی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد خودرو های کشور که واجد شرایط معاینه فنی هستند به مراکز معاینه فنی مراجعه نکرده اند ، گفت : روشن نبود دوربین های معاینه فنی در جاده های مواصلاتی کشور باعث شده تا خودروهای فاقد معاینه فنی به راحتی در این جاده ها تردد کنند.

وی افزود: خواب آلودگی راننده در کنار نقص فنی خودرو از عواملی بودند که در ایام نوروز باعث افزایش تلفات جاده ای شدند ، به طور مثال اگر ترمز و یا کمک خودرویی که به مرکز معاینه فنی مراجعه کرده بود بررسی، تعمیر و تعویض می شد، موقع حادثه راننده می توانست خودرو را کنترل یا با سرعت کمتری واژگون شود. طاووسی با بیان اینکه اکثر خودروهای ایرانی جدید خانواده پژو در بخش کاتالیزور رد می شوند ، افزود: جنس کاتالیزور ها تغییر کرده و نسبت به یک ده قبل ضعیف تر شده .

وی گفت : در خانواده پراید و ۲۰۶ هم سنسور اکسیژن از جمله مواردی است که معیوب است و میزان سوخت و الایندگی خودرو را بالا می برد . طاوسی با اشاره به اینکه کمترین مردودی برای خود ال ۹۰ است ، گفت: در مقابل ال ۹۰ ، خودروی نیسان بیشترین مردودی را دارد به گونه ای که حتی نیسان های صفر کیلومتر هم دارای ۲ تا ۴ نقص فنی هستند. ترمز عقب نیسان وانت و حتی پیکان وانت ، جزو مواردی است که در تست های ترمز رد می شوند که چرا به علت نشت روغن ها و تمام شدن لنت ها با ضعف چشم گیری مواجه هستند که این ضعف خود را به خوبی در تصادفات نشان می دهد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان,طاووسی با اشاره به اینکه خودرو های که ارتفاع خود را پایین آورده اند ، مردود خواهند شد ، ادامه داد : برش کمک فنر یا پایین آوردن به نوعی دست کاری خودرو محسوب می شود که این مورد در تست های معاینه فنی مردود می شوند.

کد خبر 470450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =