لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲

بورس تهران روز گذشته بار دیگر یکی از روزهای خاص خود را پشت سر گذاشت و توانست با همراهی تمامی صنایع و سهام، معاملات بسیار سبز و مثبتی را پشت سر بگذارد، به طوری که در انتهای بازار، ۹۷ درصد نمادها در محدوده مثبت قرار داشتند و تنها شاهد ۲۳ نماد منفی در چرخه معاملات بودیم. شاخص کل بورس طی بازار دیروز توانست رشد ۳.۴ درصدی را تجربه کند و خود را به نزدیکی محدوده ۲.۲۵۴ میلیون واحدی برساند. در سمت مقابل شاخص هم‌وزن نیز روز خوبی را سپری کرد و افزایش ۳.۸۷ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام نیز که همچنان در سطوح قابل قبولی قرار دارد، روز گذشته نیز عدد ۱۶۵۶۹ را ثبت کرد و از سمت دیگر شاهد ورود پول خوب ۲۳۴۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم که بیشترین مقدار از شهریور سال ۹۹ تا کنون بوده است.

۱۲:۵۲⏰
خلاصه بازار امروز
در بازار امروز یکشنبه ۲۷ فروردین؛ بیش از ۶۰ درصد نمادها سبزپوش شدند و شاخص کل با رشد ۲۱ هزار و ۱۱۷ واحدی به ارتفاع ۲,۲۷۵,۰۶۴ افزایش یافت. شاخص‌ هم‌وزن ۰.۹۴ درصد افزایش داشت و شاخص فرابورس با افزایش ۲۷۷ واحدی به ۲۸ هزار و ۸۸۷ واحد رسید.
همچنین ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۱۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد بورس به ۱۸ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان رسید. ضمن اینکه حقیقی‌ها ۱۳ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.
نمادهای پرسان با ۲۸۹۷ واحد، وامید با ۲۶۷۰ واحد و ومعادن با ۱۶۶۲ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۲۳⏰
در این دقایق همچنین ارزش معاملات خرد به ۱۵,۸ همت رسیده و تراز پول خرد نیز مثبت ۴۶۰ میلیارد تومان است.


۱۲:۲۳⏰
در دقایق پایانی معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشد ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحدی، به عدد ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۴۷ واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱۱ هزار و ۵۳۰ واحدی به عدد ۷۳۱ هزار و ۲۶۹ واحد رسید. حقیقی‌ها ۴۸۶ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.


۱۲:۱۹⏰
بگیلان پس از بازدهی حدود ۶۵ درصدی که طی ۴ ماه اخیر داده، اکنون در محدوده ۱,۸۲۰ تومان ۱,۲ درصد مثبت دنبال می‌شود. سقف تاریخی این نماد فرابورسی بالاتر از ۳ هزار تومان است.


۱۱:۵۶⏰
در این دقایق ارزش معاملات خرد بازار نزدیک به ۱۶ هزارمیلیارد تومان است.


۱۱:۵۴⏰
شستا با قیمت ۱۴۰.۹ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱.۱ میلیارد سهم رسیده است. وکغدیر نیز با قیمت ۲۶۶۸ تومان با افت بیش از ۱.۵ درصدی حجم معامله ۱۰۴ میلیونی را نشان می‌دهد.


۱۱:۳۱⏰
یک ساعت به اتمام زمان بازار امروز باقیست و ارزش معاملات خرد به ۱۳ همت رسیده است. برآیند ورود و خروج پول حقیقی در نزدیکی مثبت ۴۰۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۲۸⏰
تپسی با حضور ۵۰ درصدی حقوقی‌ها در بخش خرید در محدوده ۷۳۳ تومان ۰,۱۴ درصد منفی داد و ستد می‌شود.


۱۱:۲۸⏰
در گروه بانکی، وبملت با قیمت ۳۶۲.۱ تومان در مثبت ۱ درصد حجم معامله ۵۲۵ میلیونی دارد، وبصادر با قیمت ۲۴۳.۴ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۴۳۸ میلیون سهم رسیده است و وپارس با قیمت ۲۷۶.۵ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۵۵۵ میلیونی را پشت سر گذاشته و با صف خرید بیش از ۱۵۰ میلیونی رو به رو است.
در این گروه همچنین دی با قیمت ۱۱۳.۵ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۶۲۷ میلیون سهم رسیده است. وتجارت با قیمت ۲۳۶.۹ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن از ۳۳۰ میلیون سهم عبور کرده است و وخاور با نوسان منفی برروی قیمت ۵۰۶.۳ تومان حجم معامله ۶ میلیونی دارد.


۱۱:۲۱⏰
تا اینجای بازار، مشارکت حقیقی‌ها برای خرید ۸۳,۷ درصد و در بخش فروش ۸۰,۸ درصد است. ارزش معاملات خرد به ۱۲,۶ همت رسیده و تراز پول خرد همچنان مثبت ۳۵۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۲۰⏰
پی پاد در ششمین روز معاملاتی خود پس از عرضه اولیه در قیمت ۷۳۳ تومان با ۸۷۴,۵ میلیون صف خرید به ارزش ۶۴۴ میلیارد تومان همراه است.


۱۱:۲۰⏰
پالایشی‌ها در محدوده سبزرنگ بازار حضور دارند.


۱۱:۱۹⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۹۷۱ میلیون سهم
خساپا ۷۴۹ میلیون سهم
خودرو ۵۹۳ میلیون سهم
وپارس ۵۵۱ میلیون سهم
فاذر ۵۳۲ میلیون سهم


۱۱:۱۹⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۲۷۶,۲۸۱
۲۲۳۳۴ واحد افزایش
ارزش بازار ۲۲۳۳۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۰۳,۶۹۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱۵.۲۱۴ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
پارسان ۲۷۷۷ واحد مثبت
وامید ۲۵۶۶ واحد مثبت
ومعادن ۱۷۶۶ واحد مثبت
اخابر ۱۳۴۴ واحد مثبت
شبندر ۱۳۴۲ واحد مثبت
شتران ۱۱۱۳ واحد مثبت
حکشتی ۸۸۸ واحد مثبت


۱۰:۵۶⏰
پالایش با قیمت ۱۷۹۷۸ تومان با نوسان منفی روبه‌رو شده و حجم معامله آن به ۱۰ میلیون سهم رسیده است و دارایکم با قیمت ۱۸۷۳۰ تومان در منفی ۱ درصد حجم معامله ۱۳ میلیونی داشته است.


۱۰:۵۵⏰
شاخص کل ۲۲ هزار واحد صعود کرده و خود را به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار واحد رسانده است.
شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱۱ هزار واحدی به بالای محدوده ۷۳۰ هزار واحد رسیده است.


۱۰:۵۴⏰
نماد وکغدیر پس از چند روز رشد متوالی امروز با افت ۱ درصدی قیمت دادو ستد می‌شود.


۱۰:۵۳⏰
در میان معاملات متعادل گروه غذایی نماد غبشهر با رشد ۷ درصدی خریداران خود را صف‌نشین کرده است و در این گروه غاذر، غشهداب، غپینو و غشصفا مورد توجه هستند و غدیس و غزر با افت قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۲۱⏰
وخاور که معاملات سبزرنگی را آغاز کرده بود در قیمت ۵،۰۸۴ ریال وارد محدوده قرمز رنگ معاملاتی شد.


۱۰:۱۹⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۱۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۸ هزار واحدی همراه بوده است.


۱۰:۱۸⏰
در این دقایق در نمادهای بانکی نیز تحرکات رو به بالایی به وجود آمده است.


۱۰:۱۷⏰
در گروه زغال سنگی‌ها، کزغال تنها نماد منفی معاملاتی این گروه است.


۰۹:۵۳⏰
در گروه خودرو و ساخت قطعات، خساپا با قیمت ۲۹۷ تومان و خودرو با قیمت ۳۹۸ تومان با نوسان مثبت همراه هستند.


۰۹:۵۲⏰
کگل با قیمت ۷۱۱ تومان در منفی ۱ درصد از جمله اثرگذاران منفی بر شاخص به شمار می‌رود.


۰۹:۴۰⏰
در گروه فلزات نمادهای فولاد، فملی، ذوب، فخوز و فباهنر در محدوده منفی نوسان دارند در این گروه فسرب، زنگان و فولای پرتقاضا مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۰۹:۳۷⏰
بزرگان گروه خودرو معاملات سبزی دارند. نمادهای خگستر، خودرو و خساپا با رشد ۱ درصدی و خزامیا و خاور و #ختور در محدوده حداکثری قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۳۳⏰
فملی با قیمت ۸۰۷ تومان در منفی ۱ درصد و فولاد با قیمت ۶۲۸ تومان با نوسان منفی همراه است.


۰۹:۳۲⏰
مقاومت ۱۲۰۰ تومان در اخابر شکسته شده است و هر گونه اصلاح به سمت این محدوده می‌تواند با افزایش تقاضا همراه شود.


۰۹:۲۵⏰
در این دقایق حجم عرضه ها کمی زیاد شده و مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید و فروش روی ۸۹,۵ درصد با هم برابر شده است.


۰۹:۲۴⏰
شبندر در مثبت ۱ درصد با قیمت ۱۳۰۹ تومان، شپنا در منفی ۱ درصد با قیمت ۹۰۵ تومان و شتران با رشد بیش از ۱ درصد با قیمت ۵۷۲ تومان معامله می‌شوند.


۰۹:۱۸⏰
اخابر با قیمت ۱۲۸۸ تومان رشد بیش از ۳ درصدی دارد و حجم معامله ۶۵ میلیونی را ثبت کرده است.


۰۹:۱۱⏰
شاخص کل با رشد ۱۲ هزار واحدی متأثر از اخابر، شبندر، شتران، شپنا، وپارس و حکشتی امروز خود را آغاز کرده است. تعداد نمادهای منفی بازار نسبت به روز قبل بیشتر است.


۰۹:۱۰⏰
معاملات امروز با سبزپوشی حداکثری نمادها و ادامه برتری خریداران آغاز شده است. فقط حدود ۵۰ نماد در محدوده منفی معاملات متعادلی را تجربه می‌کنند. اکنون هیچ صف فروشی در بازار وجود ندارد، اما در مقابل خریداران برای حدود ۱۵۰ نماد صف کشیدند.


۰۸:۵۵⏰
صف خرید
پی باد ۲ میلیارد سهم
تپکو ۴۴۰ میلیون سهم
وپارس ۴۱۶ میلیون سهم
قثابت ۳۶۰ میلیون سهم
خاور ۲۷۰ میلیون سهم

کد خبر 470201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =