۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
رفع موانع تأمین نهاده دامداران

اتحادیه‌های تولیدکنندگان مرغ از برنامه افزایش تولید در ماه‌های آینده با رفع موانع تأمین نهاده خبر داده‌اند، از سوی دیگر دولت مجوز واردات ۵۰ هزار تن مرغ صادر کرده است، این دو عامل موجب کاهش قیمت مرغ خواهد شد.

به گزارش صدای بورس,برخی مسئولان می‌گویند که قیمت مرغ در روزهای آینده متعادل شده و کاهش خواهد یافت و دلیل آن را افزایش جوجه‌ریزی در ماه فروردین عنوان می‌کنند که تاثیر آن روی بازار از ماه اردیبهشت ملموس‌تر خواهد بود.

همچنین دولت برنامه‌ریزی کرد مرغ گرم وارد کند که بخشی از آن وارد شده و قسمتی هم در راه واردات است و این قیمت مرغ را کاهش می دهد.

قیمت مرغ در بازار هفته جاری به بیش از ۸۰ هزار تومان رسید که این رقم ۱۷ هزار تومان بیش از نرخ مصوب بازار بود، فعالان این صنف اعلام می‌کردند که کاهش جوجه‌ریزی در ماه اسفند به دلیل مشکلات حل نشده‌ای که تولیدکنندگان مرغ داشتند، عامل این کاهش تولید و گرانی در بازار شده است به نحوی که وزارت جهاد کشاورزی مجبور بود مجوز واردات ۵۰ هزار تن مرغ گرم را صادر کند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این‌باره می‌گوید: جوجه ریزی در ماه فروردین افزایش یافته و در ماه‌های بعدی هم افزایش بیشتری می‌یابد و بازار را متعادل می کند.

به گفته یوسفی‌ برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۹۵ میلیون قطعه برسد که این میزان کمتر از نیاز داخل است، اما پیش بینی می‌شود که جوجه ریزی در ماه‌های آتی متعادل شود.

* مشکل نهاده دامداران برطرف شد؛ جوجه ریزی بیشتر می‌شود

‌از سوی دیگر دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه، از برطرف شدن مشکل نهاده دامداران خبر داده و گفته است کهاین موجب‌ شده مرغداران جوجه ریزی خود را افزایش دهند و انتظار می‌رود که تولید در ماه‌های آتی رشد بیشتری یابد و قیمت در بازار کاهش یابد.

به گفته محمدرضا صدیق پور، اکنون میزان جوجه ریزی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه انجام می‌شود، با توجه به حل مشکل نهاده‌های طیور و روال عادی روند تولید در فروردین، به‌زودی بازار این محصول به شرایط عادی باز می‌گردد.

به گزارش فارس ظرفیت تولید مرغ در کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است که ما را در جایگاه دهم تولیدکنندگان برتر کشورهای جهان قرار داده است اما در سال گذشته به دلیل مشکلاتی که مرغداران داشتند، می‌گفتند تولید برای آنها به صرف نیست و ضرر می‌کنند به همین دلیل کمتر تولید کردند.

سال‌ گذشته چندین ماه قیمت مرغ در بازار کمتر از نرخ مصوب بود، آن زمان مرغداران معتقد بودند برنامه ریزی نامناسب وزارت جهاد کشاورزی موجب شده است عرضه نسبت به تقاضا پیشی بگیرد، از سوی دیگر کمبود و گرانی نهاده، هزینه های تولید آنها را افزایش داده بود.

حال طبق اعلام اتحادیه مرغداران، مشکلات نهاده آنها برطرف شده است و بنابراین تولیدات خود را افزایش خواهند داد و با این شرایط باید منتظر کاهش قیمت‌ مرغ در ماه‌های آتی باشیم.

کد خبر 470137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =