مساله ایمنی سرنشینان در صنعت خودروسازی نیازمند بازنگری است

جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفت: بازنگری در تولیدات صنعت خودرو با هدف ارتفای ایمنی سرنشینان ضرورت دارد. 

به گزارش صدای بورس، سردار سیدتیمور حسینی شامگاه یکشنبه در نشست شورای راهبری وضعیت تصادفات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: لازم است در حوزه تولید صنعت خودرو یک بازنگری جدی انجام گیرد تا ایمنی خودروها جهت حفظ سلامت جان سرنشینان در تصادفات احتمالی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید تمام توان و تلاش‌ها بر ٢ مولفه راه و عامل انسانی متمرکز شود تا این ٢ حوزه ساماندهی شود.

وی از تلاش شبانه روزی، همدلی و برنامه ریزی دقیق در استان سمنان در طول تعطیلات سال جدید قدردانی کرد و افزود: با توجه به حساسیت جاده ای استان سمنان که در مسیر زائران علی ابن موسی الرضا(ع) قرار دارد افزایش سامانه‌های هوشمند جاده ای استان یک ضرورت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم گفت: با توجه به تجارب سالهای گذشته امسال از نیروهای بومی و بسیج در جهت کمک به نیروهای امدادی و همچنین تسهیل در عبور و مرور در مناطق فرعی استفاده شد که نتایج مطلوبی هم‌ در این زمینه حاصل شد.

محمد حمیدی با اشاره به تداوم استفاده از ظرفیت دهیاریها و نیروهای بومی جهت تسهیل در عبور و مرور، ابراز داشت: با توجه به‌ احتمال ادامه تردد مسافران در استان در روزهای آینده، استقرار خودروهای با چراغ‌گردان بر اساس مصوبه جلسات گذشته تا پایان روز چهاردهم فروردین ادامه می یابد.

وی گفت: با توجه به برودت هوا و گزارش کارشناسان اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش احتمالی نزولات آسمانی، اقامتگاه‌های استان مانند مساجد و سوله ها دایر باشد تا با استراحت مسافران در این اماکن برای رفع خستگی، از احتمال وقوع حادثه جلوگیری شود.

حمیدی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای مسافران در استان سمنان، تعدادی از مدارس تعیین شده در طرح اسکان مسافران نوروزی روزهای چهاردهم‌ و پانزدهم فروردین نیز به خدمات رسانی به مسافران ادامه می‌دهند و این مراکز خدمات آموزشی خود به دانش‌آموزان را به صورت غیر حضوری انجام می‌دهند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

استان سمنان با نام های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا,گردشگران می‌تواند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و ایالت قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود

کد خبر 469590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =