۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
بورس به سقف تاریخی نزدیک شد

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در صورتی که شاخص کل بتواند پر قدرت ناحیه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را بشکند، در میان‌مدت و بلندمدت به ترتیب به سمت ناحیه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار واحد و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد.

به گزارش صدای بورس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در روند نوسانی رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۴ هزار و ۳۰۳ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. بر همین اساس، ارزش بازار در بورس تهران بیش از ۷ میلیون و ۶۹۳ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

گزارش روند بازار نشان می‌دهد که معامله‌گران امروز بیش از ۱۷.۱ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.

جهشی دیگر در بازار سهام/ بورس به سقف تاریخی نزدیک شد

در همین رابطه، یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص هم وزن، سقف تاریخی خود را شکست و همچنان پرقدرت در کانال صعودی قرار دارد اما شاخص کل مقاومت دو میلیون و صد هزار واحد را پیش روی خود دارد.

رضوانی در خصوص وضعیت تکنیکالی شاخص کل می‌افزاید: شاخص کل بورس طبق تایم فریم هفتگی محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد را به سمت بالا شکست و به سمت سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد حرکت کرده است.

وی تصریح می‌کند: در صورتی که شاخص کل بتواند پر قدرت ناحیه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را بشکند، در میان‌مدت و بلندمدت به ترتیب به سمت ناحیه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار واحد و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد. اما در صورتیکه این شاخص نتواند سقف تاریخی خود در محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰هزار واحد را بشکند، حمایت مهمی در محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد دارد.

رضوانی در خصوص وضعیت تکنیکالی شاخص کل هم وزن نیز اظهار کرد: شاخص کل هم وزن با تکمیل یک الگوی سر و شانه کلاسیک و شکست خط گردن در محدوده ۴۷۵هزار واحد، هدف ۶۷۳ هزار واحد را برای خود در نظر گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین,این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این شاخص در سال ۱۴۰۱ توانست قله تاریخی خود در محدوده ۵۳۷ هزار واحد را پر قدرت بشکند و در کانال صعودی قرار بگیرد.

کد خبر 469461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =