۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
بورس در چه شرایطی رشد می‌کند؟

بهبود روابط بین‌الملل، اصلاح نظام بودجه‌ریزی، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم از جمله راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی در شرایط کنونی و رشد بورس است.

به گزارش صدای بورس، محمود مرادی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب، در مورد وضعیت بورس در سال ۱۴۰۲ گفت: تا زمانی که وضعیت نرخ نیمایی و خوراک پتروشیمی‌ها مشخص نشود نمی‌توان چشم‌انداز مثبتی برای بازار سرمایه متصور شد.

وی افزود: در بازارهای موازی همچون بازار املاک، طلا و خودرو دولت دخالت کمتری دارد، اما در بازار سرمایه مانع رشد بورس شده‌ است و اگر تصمیمات درستی در مورد بازار سرمایه گرفته نشود، شرایط سایر بازارها همچنان بهتر خواهد بود.

مرادی تصریح کرد: در بازار سرمایه شرکت‌هایی با بازدهی بالا وجود دارند که به ازای هر ۱۰ درصد رشد نرخ ارز، ۳۰ تا ۴۰ درصد بازدهی خواهند داشت، بنابراین با اتخاذ تصمیمات درست می‌توان نقدینگی را به این سمت هدایت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در مورد تأثیر تورم و کسری بودجه بر بازار سرمایه گفت: اگر قرار باشد کسری بودجه از محل پولی‌سازی تأمین شود، نرخ رشد ارز ادامه‌دار خواهد بود، این در حالی است که اگر از محل اوراق تأمین شود به طور موقت می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

کد خبر 469375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =