لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

شاخص کل در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، ۴ هزار و ۱۶۰ واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲ دهم درصد شود. شاخص هم‌وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۷ هزار و ۷۸۵ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت ۱.۵ درصدی را ثبت کرد. عملکرد شاخص‌ها نشان می‌دهد طی هفته گذشته نمادهای کوچک بازار وضعیت بهتری داشته‌اند و نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز هم در مجموع کمی کاهش یافته‌اند. علاوه بر افت شاخص کل، روند خروج پول حقیقی نیز تداوم یافت و در سه روز ابتدایی هفته شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. اما روز سه‌شنبه و همسو با رشد شاخص‌ها، ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شد. در مجموع کل هفته، ۹۴۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد.

۱۲:۵۸⏰‌
خلاصه بازار امروز
ارزش معاملات در پایان امروز در مجموع بورس و فرا بورس به ۴۱,۸۰۵میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد به ۹,۰۶۵میلیارد تومان رسید.
شاخص بورس با ۰.۰۵ درصد افت در محدوده ۱,۸۱۶,۷۶۵ واحد و شاخص هم‌وزن با ۰.۶۶ درصد رشد در محدوده ۵۴۹,۲۶۴ قرار گرفتند.


۱۱:۵۳⏰‌
تراز پول خرد بازار همچنان منفی است. در نیمه دوم بازار از هیجان معاملات نسبت به نیمه نخست کاسته شده و اکنون ارزش معاملات خرد به ۶ همت رسیده است. برآیند ورود و خروج پول خرد منفی ۳۹۰ میلیارد تومان شده است.


۱۱:۳۷⏰‌
در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به‌منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف خواهد شد.


۱۱:۳۵⏰‌
فملی هم به فولاد و کگل پیوست تا جلوی رشد شاخص کل را بگیرند. تا اینجا شاخص کل بخشی از مسیر صعودی خود را به عقب برگشته و فعلاً ۳,۷۰۰ واحد افزایش را نسبت به روز قبل ثبت کرده است. وبملت، وپاسار، وتجارت و وصندوق بیشترین نقش را در صعود امروز شاخص ایفا کردند.


۱۱:۳۲⏰‌
های وب را از ۲۶۴ تا ۲۶۱ تومان معامله کردند. از ابتدای اسفند تا کنون این نماد بورسی رشد ملایمی را از محدوده ۲۲۵ تومان آغاز کرده است.


۱۱:۲۸⏰‌
حقوقی‌ها حدود ۸۲ درصد از خریدهای پرداخت را برعهده گرفتند. این سهم در محدوده ۱,۱۲۴ تومان با رنگ سبز و نزدیک به صفر تابلو دنبال می‌شود. طی سه ماه اخیر سهم نوسان چندانی را تجربه نکرده، اما در آبان ماه یک صعود پرقدرت ۵۵ درصدی را ثبت کرد.


۱۱:۱۹⏰‌
تا این لحظه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خروج پول خرد از بازار صورت گرفته که عمده این خروج مربوط به نمادهای خودرو، فولاد، بپاس، پالایش، خزامیا و خپارس است. در مقابل، نمادهای دارا یکم، وبملت و بورس صدرنشین بیشترین ورود پول خرد قرار دارند. حقیقی‌ها فقط به نماد دارایکم بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان نقدینگی تزریق کردند. این مبلغ برای نمادهای وبملت و بورس به ترتیب حدود ۴۰ و ۳۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۰۳⏰‌
تا اینجای کار، بیشترین معاملات مربوط به نمادهای وبملت، خزامیا، خپارس، فولاد، خودرو، وتجارت، خگستر، شستا، بورس، خساپا، وبصادر و ذوب بوده است. عمده این ۱۲ نمادی که صدرنشین ارزش معاملات هستند، با رنگ سبز داد و ستد می‌شوند.


۱۰:۵۸⏰‌
پالایش با قیمت ۱۴۳۳۰ تومان در مثبت ۴ درصد حجم معامله ۱۸ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۶۳ درصد و حقوقی ۳۷ درصد
دارایکم نیز رشد بیش از ۸.۵ درصدی داشته و با قیمت ۱۴۵۷۰ تومان حجم معامله ۳۰ میلیونی را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۹۳ درصد


۱۰:۵۷⏰‌
تپسی برای دومین روز پیاپی صف خرید را تجربه می‌کند. متقاضیان در قیمت ۵۷۳ تومان بیش از ۱۳ میلیون صف خرید به ارزش ۷,۵ میلیارد تومان برای این نماد فرابورسی تشکیل دادند. تا کنون ۹۱ درصد آن را حقوقی فروخته اما کل خریدارانش حقیقی‌اند.


۱۰:۵۷⏰‌
خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت ادامه دارد و مردم در حال خارج کردن پول های خود از صندوق‌های درآمد ثابت هستند و تا این لحظه به ۸۷۵ میلیارد تومان رسیده است.


۱۰:۴۹⏰‌
نیمه اول بازار تمام شد. ارزش معاملات خرد بیش از ۴,۴ همت، تراز پول خرد منفی ۲۸۰ میلیارد تومان. سهم حقیقی‌ها از کل خریدها ۷۷,۴ درصد و از کل فروش‌ها ۸۳,۷ درصد است.


۱۰:۲۱⏰‌
واکنش اولیه حقیقی‌ها به خبر توافق ایران و عربستان (نسبت به بازار سرمایه) منفی بوده است. در ۷۵ دقیقه‌ای که از بازار گذشته، ارزش معاملات خرد ۳,۷ همت شده و تا این لحظه شاهد خروج بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه خرد از بازار بودیم. تا کنون ۷۷,۷ درصد از خریدها را حقیقی‌ها و ۲۲,۲ درصد آن را حقوقی ها انجام دادند. سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها به ۸۴ درصد رسیده است.


۱۰:۱۴⏰‌
طی یک ساعت ابتدایی شاخص کل حدود ۷ هزار واحد و شاخص هم‌وزن بیش از ۵ هزار واحد رشد را ثبت کردند. نمادهای وبملت، خودرو، وغدیر، خساپا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت و فولاد و کگل عمده‌ترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.


۱۰:۱۳⏰‌
فخوز از ۳۷۷ تومان به ۳۶۱ تومان ۲,۳ درصد منفی افت کرد. حدود ۶۸ درصد آن را حقوقی خریده و نزدیک به ۷۴ درصد از عرضه‌کنندگانش حقیقی‌اند.


۱۰:۱۳⏰‌
وساپا کنون در محدوده ۱,۵ درصد مثبت دنبال می‌شود. عمده معامله‌گران آن حقیقی‌اند و قدرت خریدار و فروشنده در آن تقریباً برابر است.


۰۹:۲۵⏰
در همین دقایق ارزش معاملات خرد به ۱,۳ همت رسیده و تراز پول خرد بازار منفی ۴۵ میلیارد تومان است. شدت فروش حقیقی‌ها نسبت به دقایق ابتدایی به طور محسوسی کاهش یافته و مشارکت آنها از کل فروش ها از ۹۰ درصد به ۸۶,۹ درصد افت کرده است. در مقابل سهم حقیقی‌ها از خریدها از ۸۲ درصد به ۸۳,۵ درصد افزایش یافته است. احتمالاً تا دقایقی دیگر شاهد مثبت شدن تراز پول خرد بازار باشیم.


۰۹:۲۳⏰
شاهد اقبال چشمگیری به گروه بانکی هستیم. خریداران برای وبملت در قیمت ۳۳۱ تومان صف خرید ۴۶۱ میلیونی به ارزش بیش از ۱۵۴ میلیارد تومان تشکیل دادند. وپارس هم در قیمت ۱۸۸ تومان با بیش از ۹۲ میلیون صف خرید به ارزش ۱۷ میلیارد تومان همراه است. در همین گروه ونوین در قیمت ۳۶۷ تومان ۴۰ میلیون صف خرید به ارزش ۱۴,۶ میلیارد تومان را تجربه می‌کند. وسینا نیز تا ۳۹۹ تومان پیش رفته و در یک قدمی صف شدن قرار دارد.


۰۹:۲۱⏰
در گروه خودرو و ساخت قطعات به جز نمادهای خبنیان و خلیبل که هر دو بازار پایه زرد فرابورسی‌اند و متحمل صف فروش هستند، سایر نمادها یکپارچه لباس سبز بر تن دارند. حتی خزامیا که پس از صعود چشمگیر ماه‌های اخیر، در روزهای گذشته با فشار عرضه مواجه شد بود، در دقایق ابتدایی متعادل و منفی بود، اما اکنون وارد مدار مثبت شده است.


۰۹:۱۹⏰
شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۶ هزار واحدی متأثر از وبملت، شستا و خودرو کار امروز خود را آغاز کرده است.


۰۹:۰۰⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
حدود ۹۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان
حدود ۲۵ صف فروش در مجموع به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان

کد خبر 468527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =