لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته با وجود نوسانات مثبت و منفی، در نهایت با یک افزایش ۱.۶۱ درصدی همراه شد و به محدوده ۱.۸۳۸ میلیون واحدی رسید. در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن نیز که مدتی است به دلیل قدرت کمتر گروه‌های کوچک نسبت به بزرگان بازار، روزهای ضعیف‌تری را دنبال می‌کند، یک افزایش ۰.۸۱ درصدی را تجربه کرد تا بار دیگر از سقف سال ۹۹ فراتر برود. دیروز ارزش معاملات خرد سهام عدد ۹۹۶۷ میلیارد تومان را به ثبت رساند و در کنار این موضوع، برای دومین روز پیاپی، خروج پول کدهای حقیقی از سر گرفته شد و شاهد خروج ۱۵۰ میلیارد تومان پول از سمت سهامداران حقیقی بودیم.

۱۳:۲۱⏰
خلاصه بازار امروز
بورس تهران امروز در ابتدا، معاملات پرعرضه ای را دنبال می‌کرد، اما با عبور از ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات تقاضا برای مدتی در بازار افزایش یافت و حتی سهام شاخص ساز نیز مانند شپنا در محدوده مثبت معامله می‌شدند، اما با کاهش نرخ دلار در بازار آزاد و همزمان با خبر قیمت‌گذاری خودروهای پیش فروش شده توسط شورای رقابت فشار فروش شدیدی بر بازار سهام حاکم شد و گروه خودرویی یکدست قرمز رنگ شد و در نهایت شاخص کل امروز کاهش ۰.۸۹ درصدی را ثبت و به سطح ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار واحدی رسید.
نماد فولاد و شستا بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص و کچاد و رمپنا بیشترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند.


۱۲:۲۵⏰
گویا روند کاهشی نرخ دلار خیلی بیشتر از افزایش آن بر روی بازار سرمایه تأثیر دارد. در دقایق پایانی فشار عرضه‌ها در بازار افزایش یافته و بر تعداد نمادهای منفی افزوده شده است. ارزش معاملات خرد به ۸,۳ همت رسیده و تا اینجا ۶۷۰ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها از بازار بیرون کشیده شده، حقوقی‌ها اما در حال خرید هستند. سهم آنها از خریدها به حدود ۲۹ درصد رسیده است.


۱۲:۰۶⏰
خودرو صف فروش شد.


۱۲:۰۶⏰
با فاصله گرفتن از میانه بازار، عرضه‌ها در اکثر گروه‌ها از جمله گروه خودرو افزایش یافته است. نماد شستا در آستانه صف فروش در حال معامله است و اکثر نمادها با عقب‌نشینی خریداران در محدوده منفی تابلو با فشار فروش همراه شدند.


۱۱:۳۴⏰
یک ساعت تا پایان زمان معاملاتی امروز باقیست. ارزش معاملات خرد به ۵,۳ همت رسیده و تراز پول خرد منفی ۱۵۰ میلیارد تومان شده است. مشارکت حقیقی‌ها در بخش فروش ۳ درصد بیشتر از بخش خرید و برابر با ۷۸,۴ درصد است. سهم حقوقی‌ها از کل خریدهای امروز ۲۴,۳ درصد است.


۱۱:۱۷⏰
معاملات امروز کم حجم تر از روزهای قبل دنبال می‌شود. با گذشت بیش از دو ساعت از زمان داد و ستدهای روز جاری ارزش معاملات خرد به ۴,۶ همت رسیده و تا این لحظه برآیند ورود و خروج پول خرد منفی ۴۵ میلیارد تومان است.
مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۷۷,۶ درصد و در بخش فروش ۷۸,۲ درصد است.
شاخص کل نیمی از افت امروز خود را جبران کرده و اکنون حدود ۴ هزار واحد پایین‌تر از ارتفاع دیروز قرار دارد. کچاد و رمپنا بیشترین تأثیر مثبت و فولاد، شستا، شبندر، فملی و وغدیر عمده‌ترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.
شاخص هم‌وزن اما بیش از یک هزار واحد رشد کرده است.
شاخص فرابورس نیز ۲۵ واحد مثبت است.


۱۱:۰۶⏰
تا اینجا حقیقی‌ها بیش از همه رمپنا، حآفرین، کچاد، انتخاب، وپاسار، بترانس و وتوصا را از حقوقی‌ها خریدند و تا توانستند به آنها فملی، وبملت، شستا، فولاد، هرمز، وغدیر، شپنا، فسبزوار، تاپیکو، فخوز و خعمرا فروختند.


۱۰:۵۳⏰
تپسی را در محدوده ۵۱۱ تومان ۲ درصد مثبت می‌خرند. حدود ۸۰ درصد آن توسط حقیقی‌ها خریداری شده است. سهم در کمتر از یک ماه اخیر ۱۳ درصد رشد کرده است.


۱۰:۵۲⏰
نماد تامین سرمایه امین امین در محدوده ۸۵۶ تومان داد و ستد می‌شود. نیمی از خریدهای آن را حقوقی‌ها انجام دادند و قدرت خریداران ۱۲ برابر فروشندگانش است.


۱۰:۵۲⏰
در میان معاملات منفی نفتی‌ها شپنا در مدار مثبت و متعادل داد و ستد می‌شود. نمادهای شتران، شبندر، شبریز و شبهرن نیز با گرایش منفی، متعادل‌اند.


۱۰:۲۹⏰
تاپیکو در قیمت ۱۶،۴۱۰ ریال در بازه مثبت ۲ درصدی در حال معامله بوده و سهم با قدرت خریدار و فروشنده برابر سرانه خرید هر شخص حقیقی در آن برابر با ۲۸ میلیون تومان است.


۱۰:۱۶⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان است.


۱۰:۰۹⏰
صف خرید بترانس هم عرضه شد و حجم معاملات سهم به ۱۴۰ میلیون برگ رسید. قیمت اندکی از محدوده پیک فاصله گرفته است.


۱۰:۰۹⏰
گروه خودرو و قطعه‌ساز عمدتاً متعادل و منفی هستند. در دقایق اخیر خودرو در تلاش است تا رو به بالا حرکت کند. فعلاً از ۳۰۶ تا ۳۱۰ تومان ۲,۸ درصد منفی بالا آمده است. تقریباً همه معامله گرانش را حقیقی‌ها تشکیل می‌دهند و قدرت خریدار نصف فروشنده است.


۱۰:۰۶⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۴۸۰ میلیون سهم
خودرو ۱۹۲ میلیون سهم
فاراک ۱۶۷ میلیون سهم
خزامیا ۱۵۳ میلیون سهم
۱۵۲ میلیون سهم


۱۰:۰۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۸۳۰,۳۷۲
۷۷۴۵ واحد منفی
ارزش بازار ۶۷,۳۱۲,۱۱۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۵,۲۱۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۴.۴۸۳ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
کچاد ۲۷۷۴ واحد مثبت
فولاد ۲۴۵۰ واحد منفی
رمپنا ۱۲۴۰ واحد مثبت
شبندر ۱۰۲۲ واحد منفی
شستا ۹۳۴ واحد منفی
وغدیر ۸۶۱ واحد منفی
شتران ۷۹۲ واحد منفی


۰۹:۵۷⏰
پس از آغازی منفی، بهبود نسبی تقاضا در قیمت‌های برخی از نمادهای بازار محسوس است.


۰۹:۴۷⏰
با عبور ارزش معاملات خرد از ۲ همت و سپری شدن بیش از ۴۰ دقیقه از شروع داد و ستدهای امروز، شاهد کاهش تراز منفی پول خرد بازار هستیم. تا اینجا حدود ۸۰ درصد از خریدها توسط حقیقی‌ها انجام شده، در حالی که سهم آنها از فروش‌ها حدود ۸۲ درصد است.


۰۹:۴۷⏰
شستا نیز همسو با بازار امروز در محدوده منفی و نوسانی آغاز بکار کرده است.


۰۹:۳۷⏰
تا اینجای بازار ارزش معاملات خرد بیش از ۱,۵ همت، تراز پول خرد منفی ۶۰ میلیارد تومان، شاخص کل منفی ۹ هزار واحد و شاخص هموزن منفی ۲۰۰ واحد بوده است.


۰۹:۲۸⏰
حآفرین در قیمت ۳۹۵ تومان صف خرید شد. حدود یک چهارم از خریدهای امروز این نماد فرابورسی توسط حقوقی‌ها انجام شده است.


۰۹:۲۰⏰
نبض مثبت در کانه‌های فلزی محسوس است. در این میان ومعادن، فزر و کدما نیز با گرایش منفی داد و ستد می‌شوند. نمادهای کچاد و کگهر از جمله نمادهای پر تقاضای گروه‌اند.


۰۹:۲۰⏰
خزامیا که از نخستین روز اسفند تا دوشنبه هشتم، صف خرید پرحجمی داشت و از ۳۵۶ تا ۴۸۵ تومان صعود کرد، پس از آنکه دیروز متعادل شد، امروز با فشار عرضه مواجه است.


۰۹:۱۹⏰
خودرویی‌ها امروز با نوسان محدود منفی آغاز به کار کردند.


۰۸:۵۵⏰
صف خرید
کچاد ۳۶۰ میلیون سهم
شپلی ۹۶ میلیون سهم
فاراک ۸۱ میلیون سهم
فگستر ۶۱ میلیون سهم
فپنتا ۳۰ میلیون سهم

صف فروش
خبنیان ۱۲۱ میلیون سهم
حگردش ۵۳ میلیون سهم
فاهواز ۱۱ میلیون سهم
پرسپولیس ۴ میلیون سهم
وزمین ۴ میلیون سهم

کد خبر 468058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =