لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱

بورس در اولین روز هفته جاری یکی از تاریخی‌ترین صعودهای خود را رقم زد تا دومین هفته اسفند ماه رویایی آغاز شود. شاخص کل بورس طی معاملات دیروز با یک افزایش ۴.۹۶ درصدی همراه شد که در کنار تاریخ ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۸۷، به صورت مشترک، سومین رشد تاریخی بازار سهام محسوب می‌شود. شاخص کل پس از گذشت نزدیک به ۲ سال و نیم، بار دیگر مرز ۱.۷ میلیون واحدی را لمس کرد و به محدوده ۱.۷۳۸ میلیون واحدی رسید که از ابتدای شهریور ۹۹ تا کنون تکرار نشده بود. شاخص هم‌وزن نیز همراه با شاخص کل بر این ریل صعودی سوار شد و افزایش ۴.۴۶ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام نیز که از همان ابتدا اعداد قابل‌توجهی را به ثبت رسانده بود، در نهایت در محدوده ۱۰۸۱۵ میلیارد تومانی قرار گرفت و در کنار این موضوع شاهد ورود پول قابل‌توجه ۲۱۶۵ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۴۴⏰
خلاصه بازار امروز
ارزش معاملات خرد بیش از ۱۳,۸ همت، رشد ۵۲ درصدی نسبت به دیروز و ثبت یک رکورد جدید برای معاملات روزانه در سال جاری
تراز پول خرد منفی ۲۸۰ میلیارد تومان
مشارکت حقیقی ها از کل خریدها حدود ۷۰ درصد و از کل فروش ها ۷۲,۱ درصد
رشد ۳,۷۷ درصدی معادل ۶۵ هزار واحدی شاخص کل و ارتقا تا سطح ۱ میلیون و ۸۰۴ هزار واحد
افزایش ۲,۰۴ درصدی برابر با ۱۰ هزار واحدی شاخص هموزن و دستیابی به محدوده ۵۳۶ هزار واحد
صعود ۵۴۹ واحدی شاخص فرابورس


۱۲:۱۱⏰
تراز منفی پول خرد بازار در این دقایق پایانی رو به کاهش است. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید به ۶۹,۵ درصد افزایش یافته و ارزش معاملات خرد به ۱۲,۴ همت رسیده است.


۱۲:۰۵⏰
سکه در قیمت ۳۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان صف خرید شد!


۱۱:۵۱⏰
در دقایق اخیر فشار عرضه‌های حقیقی به طور محسوسی کاهش یافته و خروج پول خرد روند آرام‌تری به خود گرفته است. در این دقایق مشارکت حقیقی‌ها برای خرید به حدود ۶۹ درصد ارتقا یافته است. ارزش معاملات خرد از ۱۱,۵ همت هم عبور کرد.


۱۱:۵۱⏰
گروه بانکی معاملات متعادلی دارند. نمادهای دی و وبملت و وپارس با پیشروی قیمت همراه هستند و در این گروه وتجارت، وپاسار و وسینا با افت ۲ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند.


۱۱:۲۰⏰
در گروه خودرو تحرکات رو به بالایی دیده می شود. خساپا تا ۲۲۵ تومان ۱ درصد مثبت بالا آمده و خودرو و خگستر نیز تا نزدیکی صفر تابلو رشد کردند. خبهمن از منفی ۵,۷ درصد تا منفی ۲,۷ درصد حرکت کرد.


۱۱:۰۷⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۵.۴۷۴ میلیارد سهم
خودرو ۷۹۵ میلیون سهم
شتران ۷۱۰ میلیون سهم
شپنا ۶۸۲ میلیون سهم
فولاد ۶۷۷ میلیون سهم


۱۱:۰۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۸۰۸,۶۶۲
۱,۸۰۸,۶۶۲ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۶,۵۰۱,۶۵۲ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۰۷,۹۰۹ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱۹.۰۳۸میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۷۵۵۷ واحد مثبت
فملی ۶۴۵۷ واحد مثبت
فارس ۶۴۵۳ واحد مثبت
شپنا ۲۸۱۱ واحد مثبت
وغدیر ۲۴۶۰ واحد مثبت
شستا ۲۳۷۶ واحد مثبت
شبندر ۲۲۷۷ واحد مثبت


۱۰:۵۹⏰
ارزش معاملات خرد از ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.


۱۰:۴۶⏰
با عبور ارزش معاملات خرد از ۹ همت تراز پول خرد بازار هم منفی شد. تا این لحظه برآیند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها به منفی ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. حالا حقوقی‌ها در تلاشند تا سهم خود را از خریدها افزایش دهند و در مقابل از مشارکت خود در بخش فروش بکاهند. اکنون سهم حقوقی‌ها از کل خریدها به ۳۲,۳ درصد افزایش یافته است. در حالی که ۳۱ درصد از کل فروش‌ها را انجام داده‌اند.


۱۰:۴۰⏰
نماد خبهمن که با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب قبل از آغاز بازار امروز با قیمت ۲۰۵ تومان متوقف شده بود، دقایقی قبل در همین قیمت بازگشایی شد، اما تا ۱۹۳ تومان ۵,۷ درصد رنج منفی خورد.


۱۰:۴۰⏰
خودرو، خگستر و خساپا متعادل و منفی‌اند. خزامیا همچنان با صف ۱۰۹ میلیارد تومانی ادامه می‌دهد.


۱۰:۳۹⏰
بازار با ۳۳ صف فروش در مقابل ۸۶ صف خرید دنبال می‌شود. ارزش معاملات خرد به ۷,۵ همت رسیده و برآیند ورود و خروج پول خرد بازار مثبت ۱۱۰ میلیارد تومان است.
شاخص کل پس از صعود شتابان اولیه‌ای که داشت اکنون در ارتفاع ۱ میلیون و ۸۱۲ هزار واحد آرام گرفته است.


۱۰:۳۸⏰
تقریباً نیمی از قندی‌ها منفی و نیم دیگر مثبت هستند. قشکر که در دقیقه‌های ابتدایی در قیمت ۲۴۸ تومان صف خرید داشت در این دقایق تا ۲۴۱ تومان ۱,۹ درصد مثبت افت کرده است. در مقابل قچار از ۸۰۲ تومان تا ۸۳۴ تومان ۳,۳ درصد مثبت بالا آمد.


۱۰:۲۳⏰
ارزش معاملات از ۷ همت عبور کرد.


۱۰:۲۲⏰
شستا برای دومین روز متوالی با رشد ۵ درصدی قیمت با صف خرید یک میلیاردو هشتصد میلیونی همراه است.


۱۰:۲۲⏰
گروه فلزات معاملات سبزی دارند خریداران فولاد و کاوه با رشد ۷ درصدی صف‌نشین هستند و نمادهای ذوب، فملی، فخوز و فاسمین رو به بالا داد و ستد می‌شوند.


۱۰:۰۱⏰
با گذشت یک ساعت از بازار، ارزش معاملات خرد از ۶ همت هم فراتر رفت. تراز پول خرد بازار به مثبت ۱۷۵ میلیارد تومان رسیده است. در مقابل شاهد خروج قابل توجه نقدینگی خرد از صندوق های با درآمد ثابت بازار هستیم.


۰۹:۵۴⏰
شاخص کل پس از ۲ سال و نیم از محدوده ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد عبور کرد.


۰۹:۵۳⏰
در این دقایق فشار عرضه‌ها کمی زیاد شده و سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها به ۶۴ درصد افزایش یافته، مشارکت آنها در بخش خرید نیز به ۶۷,۶ درصد افت کرده است.


۰۹:۴۲⏰
امروز معامله‌گران بیشترین تمرکز خود را بر روی نمادهای پالایشی قرار دادند، به طوری که شتران، شپنا و شبندر پرارزش‌ترین نمادهای دقایق ابتدایی معاملات امروز هستند. مجموع ارزش معالات این سه نماد پالایشی تا اینجا به بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان رسیده است.


۰۹:۴۱⏰
گروه پتروشیمی با روند مثبت و پرتقاضا آغاز به کار کرده است. نمادهای پترول، نوری، شپدیس، فارس، تاپیکو و زاگرس در محدوده حداکثری قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۲۹⏰
شاخص کل وارد کانال ۱,۸ میلیون واحدی شد
در کمتر از نیم ساعت ابتدایی داد و ستدهای امروز شاخص کل بالغ بر ۶۸ هزار واحد رشد کرد و تا ارتفاع ۱ میلیون و ۸۰۶ هزار واحد بالا رفت. فولاد، فملی، فارس، شپنا، وغدیر، پارسان و وامید بیشترین نقش‌آفرینی را در این صعود پرقدرت داشتند.


۰۹:۲۹⏰
انتخاب در پنجمین روز معاملاتی خود پس از عرضه اولیه، متعادل شده و در محدوده ۲,۳۲۰ تومان ۱,۲ درصد منفی داد و ستد می‌شود. بازده اولیه این عرضه اولیه بیش از ۲۲ درصد بود.


۰۹:۱۹⏰
در گروه دارویی،برکت یکی از نمادهایی است که تا اینجا بیشترین پیشروی قیمت را داشته و از ۱,۲۶۸ تومان تا ۱,۲۹۹ تومان ۶ درصد مثبت بالا رفته است. فعلاً قدرت خریداران برکت که تقریباً همه آنها را حقیقی‌ها تشکیل می‌دهند، برابر با قدرت فروشندگانش است.


۰۹:۱۸⏰
کل نمادهای گروه خودرو و قطعه‌ساز با رنگ سبز داد و ستد می‌شوند. خودرو، خساپا و خگستر متعادلند و فعلاً خزامیا تنها خودرویی است که صف خرید دارد. در همین دقیقه‌های ابتدایی شاهد جابه‌جایی حقوقی به حقیقی در نماد خزامیا هستیم. اکنون بیش از ۳۲۷ میلیون صف به ارزش ۱۴۵ میلیارد تومان در نماد زامیاد دیده می‌شود.


۰۹:۰۱⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
۲۷۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۳.۶ همت
۱۶ صف فروش در مجموع به ارزش کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان


۰۸:۵۹⏰
صف خرید
شستا ۳.۶ میلیارد سهم
خزامیا ۳۲۹ میلیون سهم
فولاد ۳۱۰ میلیون سهم
شپنا ۲۳۰ میلیون سهم
پارس ۲۰۸ میلیون سهم

کد خبر 467834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =