لحظه به لحظه با بازار شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه، بر خلاف روند صعودی قدرتمند خود در دو روز ابتدایی اسفند ماه، با افت ۲ هزار و ۸۲۲ واحدی روبه‌رو شد تا رشد هفته گذشته خود را در نقطه یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی به اتمام برساند. در سمت دیگر نیز شاخص هم‌وزن که شرایط سخت‌تری را در صنایع و گروه‌های کوچک دنبال می‌کرد، ۰.۷۶ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. همچنین ارزش معاملات خرد بازار بورس تهران در این روز به عدد ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

۱۲:۵۲⏰
خلاصه بازار امروز
در پایان معاملات امروز، شاخص کل با رشد چشم‌گیر ۸۲ هزار واحدی تا سطح یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد پیشروی کرد.
امروز همچنین بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان پول از سوی حقیقی‌ها به بازار تزریق شد و ارزش معاملات خرد به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای شستا و فولاد صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای درازی و ثقزوی بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۳۵⏰
شاخص بورس با رشد قابل توجه ۸۲ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی شد.


۱۲:۲۶⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۸۷۰۰ میلیارد تومان است.


۱۲:۲۶⏰
سکه رفاه ۳۱ میلیون و ۳۷۰ تومان صف خرید شد.


۱۲:۰۲⏰
روانکاران هم همگی با صف خرید دنبال می‌شوند. شسپا در قیمت ۴۶۴ تومان بیش از ۳۰ میلیون صف به ارزش ۱۴ میلیارد تومان، شنفت در قیمت ۶۶۹ تومان بیش از ۵,۳ میلیون صف به ارزش ۳,۶ میلیارد تومان، شبهرن در قیمت ۲,۱۸۴ تومان بیش از ۱ میلیون صف به ارزش ۲,۳ میلیارد تومان و شرانل در قیمت ۷,۳۵۵ تومان بالغ بر ۵۹۵ هزار صف خرید به ارزش ۴,۴ میلیارد تومان را تجربه می‌کنند.


۱۲:۰۱⏰
نمادهای خودرو و خساپا امرور حجم خوبی معامله شده‌اند.


۱۱:۵۵⏰
انتخاب در چهارمین روز معاملاتی خود پس از عرضه اولیه، با عرضه کامل صف خرید همراه شد اما حجم تقاضا در این نماد همچنان بالاست. تا این لحظه بیش از ۸۹ میلیون سهم از سهام انتخاب به ارزش ۲۱۰,۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته و هم اکنون در قیمت ۲,۳۵۰ تومان در یک قدمی صف خرید دنبال می‌شود. تا اینجا بازدهی این عرضه اولیه به حدود ۲۴ درصد رسیده است.


۱۱:۳۶⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۸۷۰۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۱۷⏰
حجم معاملات خودرو خیلی بالاست. تا این لحظه بیش از ۷۹۵ میلیون سهم از سهام خودرو با ارزشی بالغ بر ۲۴۴,۸ میلیارد تومان جابجا شده و فعلاً صدرنشین ارزش معاملات است. شستا، فولاد، انتخاب، شبندر، شتران، خکاوه، وبملت و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی پرمعامله‌ترین نمادهای امروز قرار دارند.


۱۱:۱۵⏰
در میانه‌های معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشد ۸۰ هزار و ۴۰۱ واحدی، به عدد یک میلیون ۷۳۶ هزار و ۹۹۳ واحد رسید.
شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۲۱ هزار و ۷۱۳ واحدی به عدد ۵۲۴ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.
حقیقی‌ها یک هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.


۱۰:۴۸⏰
پالایشی ها یکپارچه معاملات سبزی دارند نمادهای #شپنا، #شبندر، #شبهرن، #شنفت و #ونفت با رشد ۷ درصدی قیمت پرتقاضا هستند.


۱۰:۳۴⏰
ارزش معاملات خرد از ۶۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد و این در حالیست که ارزش صف‌های خرید بازار نیز بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان است!


۱۰:۲۷⏰
فرآورده‌های نفتی تماماً سبزرنگ معامله می‌شوند.


۱۰:۲۰⏰
در گروه اطلاعات و ارتباطات نماد های وب در قیمت ۲۵۰ تومان صف خرید کم حجمی دارد. ۲۶ درصد از خریدهای این نماد توسط حقوقی‌ها انجام شده و حدود ۷۴ درصد آن را تا کنون حقیقی‌ها خریداری کرده‌اند. اولین مقاومت پیش روی سهم محدوده ۲۹۰ تومان است.


۰۹:۵۸⏰
در گروه فلزات اساسی، فاهواز تنها نماد منفی معاملاتی است.


۰۹:۵۷⏰
نمادهای گروه خودرو همسو با بازار با روند صعودی معامله می‌شوند. خودرو، خزامیا، خبهمن و ورنا با رشد ۴ درصدی و در قطعه‌سازی نمادهای خنصیر، ختوفا، خزر و خکار رشد ۷ درصدی قیمت داد و ستد می‌شوند.


۰۹:۳۹⏰
معاملات بازار در حدود نیم ساعت ابتدایی مسیری که باید طی می‌کرد را طی کرده است و تقریباً اکثریت نمادهای بازار با صف خرید در سقف روزانه قرار گرفته‌اند.


۰۹:۳۶⏰
ارزش معاملات خرد از ۲,۸ همت عبور کرد. تراز پول خرد به مثبت ۳۵۰ میلیارد تومان رسید. سرعت انجام معاملات و تزریق نقدینگی از سوی حقیقی‌ها در این دقایق افزایش چشمگیری یافته است.


۰۹:۳۵⏰
در نیم ساعت ابتدایی بازار، شاخص کل حدود ۶۶.۰۰۰ واحد معادل ۴ درصد رشد داشته است و ارزش معاملات به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


۰۹:۳۰⏰
عمده نمادهای بانکی صف خرید هستند. وسینا که در روزهای اخیر در خصوص برنامه عرضه بلوکی آن در تاریخ ۲۱ اسفند ماه صحبت کردیم، برای صف خرید شدن خیز برداشته و در حالی در محدوده ۳۴۵ تومان ۵,۹ درصد مثبت دنبال میشود که در دقیقه‌های ابتدایی امروز در حدود ۳۳۰ تومان قرار داشت.


۰۹:۲۹⏰
در همین دقایق ابتدایی شاخص کل بیش از ۵۶ هزار واحد افزایش یافت و توانست به کانال ۱,۷ میلیون واحدی نفوذ کند. این سطح، محدوده بسیار بااهمیتی برای شاخص کل محسوب می‌شود. در صعودهای قبلی در رسیدن به این محدوده ناکام مانده بود. نمادهای فولاد، فملی، فارس، وغدیر، شپنا، پارسان و #شستا بیشترین نقش را در این صعود دارند.


۰۹:۲۸⏰
خودرویی‌ها و قطعه‌سازان نیز به جز خکاوه و #تشتاد یکپارچه سبزپوش و پرتقاضا هستند. خودرو که روز چهارشنبه در قیمت ۲۹۰ تومان فروشنده داشت، اکنون در محدوده ۳۰۷ تومان ۳,۷ درصد مثبت معامله می‌شود. در این گروه خساپا و خزامیا صف خرید هستند.


۰۹:۰۰⏰
شروع بازار امروز با سبزپوشی عمده نمادها همراه شده است. همچون روزهای اخیر نمادهای فولادی در مرکز توجه قرار دارند و بیشترین معاملات در نمادهای فولاد و فملی در حال وقوع است. هر دوی این نمادها صف خرید هستند.

کد خبر 467781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =