بازده سالانه ۷۸ درصدی صندوق خبرگان اهداف 

شرکت کارگزاری خبرگان سهام پس از دریافت مجوزهای لازم از اواخر سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

در حال حاضر دو صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

صندوق سرمایه‌گذاری اندیشه خبرگان سهام
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، نخستین صندوق این شرکت در گروه صندوق‌های سهامی، آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوقِ اندیشه خبرگان سهام، با رشدی ۱۷ درصدی در یک‌سال گذشته، در مرز ۱۷۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوقِ سهامی حدود ۸۶ درصد است و در بین صنایع مختلف، مدیران صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه‌های «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» داشته‌اند. صندوق اندیشه خبرگان سهام در یک‌سال اخیر نزدیک به ۴۰ درصد بازدهی داشته و در افقی بلندمدت نیز طی حدود ۷ سال فعالیت خود، بازدهی ۲۴۳۷ درصدی محقق ساخته است که این صندوق را در ردیف صندوق های سه ستاره از لحاظ عملکردی قرار داده است. مدیران این صندوق با استراتژی سرمایه‌گذاری حداکثری در سهام در زمان رشد شاخص کل و با تکیه بر سهم‌های بنیادی به چنین عملکرد و بازدهی دست یافتند.

صندوق اختصاصی بازارگردانی خبرگان اهداف
صندوق خبرگان اهداف از ابتدای سال ۱۳۹۹ به جمع صندوق‌های بازارگردانی بازار پیوسته است. با توجه به نوع صندوق، حدود ۸۹ درصد از دارایی‌های صندوق صرف بازارگردانی سهام تحت بازارگردانی این صندوق شده و حدود ۱۱ درصد از دارایی‌های آن در قالب اوراق، سپرده بانکی و وجه نقد نگهداری می‌شود. خالص ارزش دارایی‌های صندوق نیز با رشدی ۷۱ درصدی از حدود ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به بیش از ۲۰۵۰۰ میلیارد ریال در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ رسیده است. حاصل عملکرد ۱۲ ماه اخیر مدیران این صندوق، کسب بیش از ۷۸ درصد بازدهی بوده که رقمی بسیار قابل توجه در شرایط بازار یک‌سال اخیر محسوب می‌شود. هدف اصلی مدیران صندوق خبرگان اهداف بازارگردانی بهینه سهام تحت مدیریت در چارچوب قوانین و ضوابط و همچنین حفظ صرفه و صلاح سرمایه گذار یا ناشر جهت افزایش نقدشوندگی سهام می باشد، که با این استراتژی تقریبا همه ناشران سهم های تحت بازارگردانی این صندوق موفق به کسب بازدهی از بازارگردانی بهینه در این صندوق شده اند.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری این کارگزاری را مشاهده می‌کنید.

بازده سالانه ۷۸ درصدی صندوق خبرگان اهداف 

  • شماره ۴۸۴ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 467709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =