لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱

بورس دیروز هم توانست از همان ابتدا روز بسیار سبزی را آغاز کند و شاخص کل در پایان معاملات، افزایش قابل توجه ۴.۰۹ درصدی را تجربه کرد تا بار دیگر یک رکورد خوب از خود بر جای بگذارد و با قدرت بالایی از سد مقاومت مهم ۱.۶ میلیون واحدی عبور کند. رشد دیروز شاخص کل بورس، سومین رشد بیش از ۴ درصدی از ابتدای ریزش سال ۹۹ تاکنون محسوب می‌شود. شاخص هم‌وزن نیز اگرچه به اندازه شاخص کل صعود نکرد، اما روز خوبی داشت و با افزایش ۲.۸۲ درصدی همراه شد. ارزش معاملات نیز عدد ۱۰۱۴۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد ورود پول ۳۷۱ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۴۴⏰
معاملات آخرین روز کاری در حالی به پایان رسید که در دقایق آخر معاملات، شاهد رنج کشی مثبت در نمادهای بزرگ از جمله شستا و فولاد بودیم. با آنکه شاخص کل با افت بیش از ۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد، اما روزنه‌های مثبت در کلیت بازار سهام در نیم ساعت پایانی کاملاً مشهود بود.


۱۲:۱۲⏰
در میان معاملات سرخ گروه خودرو صف خرید خزامیا از ۱۱۰ میلیون فراتر رفت.


۱۲:۰۸⏰
افزایش تقاضا در بازار در این لحظات مشهود است؛ شستا به سمت صف خرید.


۱۱:۴۰⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱.۲۸۵ میلیارد سهم
ذوب ۶۰۳ میلیون سهم
خزامیا ۴۷۰ میلیون سهم
خودرو ۴۶۶ میلیون سهم
وبیمهح ۳۶۳ میلیون سهم


۱۱:۴۰⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۵۳,۵۲۱
۵۸۹۵ واحد منفی
ارزش بازار ۶۰,۷۹۲,۱۶۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۶۲,۷۰۵ میلیارد ریال
حجم معاملات ۹.۸۹۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فارس ۱۹۷۰ واحد منفی
تاپیکو ۱۷۴۲ واحد مثبت
خودرو ۷۶۰ واحد منفی
فولاد ۷۱۱ واحد مثبت
وبملت ۷۱۰ واحد منفی
جم ۶۶۶ واحد مثبت
شبندر ۵۷۶ واحد منفی


۱۱:۳۲⏰
ارزش معاملات خرد بازار از ۵ هزارمیلیارد تومان عبور کرد.


۱۱:۰۷⏰
تا اینجا نمادهای فارس، خودرو و وبملت بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند.


۱۱:۰۰⏰
در حالی که عمده نمادهای غذایی سرخ‌پوش هستند، صف خرید غشوکو، غگلستا و غالبر این نمادها را در گروه خود متمایز کرده است. غصینو و غویتا هم متعادل و مثبت و در درصدها ۲,۵ تا ۳,۲ مثبت دنبال می‌شوند.


۱۰:۵۴⏰
ارزش معاملات خرد بازار از ۴ هزارمیلیارد تومان عبورکرده و عدد قابل قبولی در نیمه اول بازار محسوب می‌شود.


۱۰:۴۷⏰
در دقایق اخیر شاهد تحرکات رو به بالا در برخی از نمادها هستیم. مشارکت حقیقی‌ها برای فروش ۳ درصد کاهش یافته و از ۸۴ به ۸۱ درصد رسیده است. زامیاد مجدد با صف خرید نسبتاً پرحجمی همراه شده، خودرو هم تمایل به بالا رفتن نشان داده است. البته روند معاملات آهسته‌تر شده و داد و ستدها از سرعت کمی برخوردار هستند.


۱۰:۴۶⏰
نمادهای شپنا، شتران، شبندر و شبهرن از گروه پالایشی پس از سه روز رشد متوالی امروز با افت ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۲۹⏰
فولاد روی صفر قیمتی خود در حال معامله است.


۱۰:۲۹⏰
تا اینجای بازار ارزش معاملات خرد از ۳ همت گذشته و تراز پول خرد منفی ۲۶۵ میلیارد تومان است.
شاخص‌های کل و هموزن نیز هر یک بیش از ۳ هزار واحد کاهش یافتند. وبملت، خودرو، فارس و خساپا بیشترین اثر منفی و تاپیکو، فولاد و #جم عمده‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


۱۰:۱۳⏰
معدنی‌ها معاملات سرخی دارند فزر، کاما، کدما، کبافق با افت قیمت همراه هستند. در این گروه تاصیکو با رشد ۵ درصدی قیمت مورد اقبال خریداران قرار گرفته است.


۰۹:۴۷⏰
گروه فلزات معاملات متعادلی دارند نمادهای ذوب، کاوه، هرمز با رشد ۴ درصدی مورد توجه گروه قرار گرفتند، در حالی که فملی، فخوز، وسدید و فروژ با افت قیمت همراه هستند.


۰۹:۴۱⏰
در چهل دقیقه ابتدایی ارزش معاملات خرد به ۱,۸ همت رسیده و تراز پول خرد منفی ۱۲۰ میلیارد تومان است. حقیقی‌ها در حالی مشارکت ۷۷ درصدی در بخش خریدهای کل بازار دارند که سهم آنها از فروش‌های انجام شده بیش از ۸۴ درصد است.


۰۹:۲۶⏰
اکثر نمادهای گروه خودرو با افت قیمت آغاز به کار کردند. نمادهای خودرو و خگستر با کاهش ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند و در این میان خزامیا با رشد ۵ درصدی قیمت صف خرید دارد.


۰۹:۲۳⏰
در گروه فلزات اساسی شاهد تحرکات بااهمیتی هستیم. ذوب به سرعت با صف خرید سنگین ۱۱۸ میلیونی همراه شد. فولاد نیز از محدوده منفی به مثبت رفت.


۰۹:۲۱⏰
بازار متعادل‌تر از دیروز آغاز به کار کرد. خودرویی‌ها و فولادی‌ها عمدتاً منفی شروع به معامله کردند، اما گروه شیمیایی همچنان اقبال دارد.


۰۹:۰۱⏰
بازار با حدود ۷۰ صف خرید بیش از ۹۵۰ میلیارد تومانی و ۳۰ صف فروش حدود ۵۳۰ میلیارد تومانی در آستانه بازگشایی است.

کد خبر 467659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =