۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
عرضه سکه در بورس ادامه دارد؟

وزیر اقتصاد گفت: بانک مرکزی مصر است که سیاست کم کردن حباب در بازار سکه را انجام دهد و ذخایر خود را هم از دست ندهد.

به گزارش صدای بورس، احسان خاندوزی در نشست خبری خود در مورد عرضه سکه در بورس کالا، گفت: مساله اساساً از زمانی شروع شد که انتظارات تورمی را تحریک کردند برای اینکه جامعه حرکت کند به این سمت که با خرید و فروش دارایی‌ها، خود را نسبت به تورم احتمالی پوشش دهد.

خاندوزی تصریح کرد: وقتی به این فضا روانی دامن زده شد تمایل جامعه به این سمت افزایش یافت و حباب‌هایی در بازار طلا و سکه شکل گرفت که گاهاً معادل قیمت اصلی بود. به همین جهت بانک مرکزی با کمک بورس کالا ورود کرد که تا حدی هم مؤثر بود اما متأسفانه به دلیل افزایش نرخ جهانی طلا مجدد شاهد افزایش نرخ سکه باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک مرکزی مصر است که سیاست کم کردن حباب در بازار سکه را انجام دهد و ذخایر خود را هم از دست ندهد، مرحله دوم عرضه سکه در بورس امروز به اتمام می‌رسد و مرحله سوم هم اعلام خواهد شد.

وزیر اقتصاد در مورد ورود شورای رقابت به بازار خودرو اظهار کرد: اگرچه شورای رقابت وظیفه تشخیص انحصار در بازارها را دارد اما جزئیاتی که در دستورالعمل این شورا اعلام شد، مباحث کامل نبود و این دستورالعمل می‌توانست کمک کننده تر به اقتصاد کشور باشد.

خاندوزی افزود: دولت در حال رایزنی با مراجع قانونی همچون مجلس است تا مشابه رویه‌ای که کمیسیون تلفیق مجلس در مورد عرضه خودروها در بورس کالا تصویب کرد، به عنوان رویکرد قانونی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در ۴۵ روز گذشته حدود ۶.۲ میلیارد دلار عرضه ارز در سامانه نیما صورت گرفته و از این میزان ۱.۲ میلیارد دلار مربوط به حوزه‌های نفت، ۱.۷ میلیارد دلار مربوط به حوزه‌های پتروشیمی و سایر کالاهای صادراتی و ۳.۳ میلیارد دلار ارزهای صادرکنندگانی که در اختیار بانک مرکزی قرار داده بودند، است که در همان حوالی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

خاندوزی افزود: همچنین بیش از ۳۲۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی، اسکناس برای نیازهای ارزی همچون دانشجویی و … عرضه شده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: برای اینکه جریانی که به دنبال افزایش نرخ ارز در شبکه‌های اجتماعی بودند، کنترل شوند بانک مرکزی از ۹ صبح تا ۱۹ عصر در ۷ روز هفته نرخ برای مبادلات بازار متشکل اعلام می‌کند که امیدواریم با این اقدامات شاهد پیامدهای بهتری در آینده باشیم.

کد خبر 466885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =