لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

بورس دیروز توانست بخش عمده‌ای از شوک منفی روز گذشته خود را تخلیه کند و در بسیاری از صنایع شاهد برگشت معاملات به مسیر صعودی بودیم و نماگرها نیز با اندک کاهش روزانه مواجه شدند. شاخص کل بورس طی معاملات دیروز تنها با یک کاهش ۰.۱۵ درصدی مواجه شد و شاخص هم‌وزن نیز که همچنان تحت تأثیر خودرویی‌ها قرار داشت و تا نیمه معاملات بیش از یک درصد از ارتفاع خود را از دست داده بود، به یک کاهش ۰.۸۲ درصدی بسنده کرد. همچنین ارزش معاملات در بورس دیروز عدد ۴۵۴۵ را به ثبت رساند و شاهد خروج پول ۵۳۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۳۲⏰
شاخص کل امروز با ۱۸،۶۵۲ واحد رشد به کار خود پایان داد.


۱۲:۳۲⏰
گروه پتروشیمی معاملات متعادلی دارند. نمادهای پترول، آریا، شفارس، کلر و شاروم پر تقاضا هستند و شپلی، کرماشا، فارس، بوعلی و#پارسان با افت قیمت همراه هستند.


۱۲:۰۹⏰
خبهمن که از ۲۶۰ تومان شروع به ریزش کرده بود، امروز صف خرید ۸۰ میلیونی را در قیمت ۱۹۴۲ ریال تجربه می‌کند.


۱۲:۰۹⏰
جو گروه خودرو پس از انتشار اخباری مبنی بر استمرار عرضه خودرو در بورس کالا سبز رنگ شده است.
این جو مثبت را طی روز جاری در سایر گروه های بازار نیز شاهد بودیم.


۱۰:۵۹⏰
در گروه خودرویی، نماد خبهمن هم در قیمت ۱۹۴ تومان صف خرید حدود ۴۰ میلیونی به ارزش ۷ میلیارد تومان را تجربه می‌کند. بهای خبهمن در هفته‌های اخیر بیش از ۳۰ درصد اصلاح شده است.


۱۰:۵۳⏰
پالایشی‌ها امروز هم جهت با کلیت بازار در محدوده مثبت نوسان دارند. شپنا، شتران و شبندر با رشد ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۴۴⏰
اکنون نمادهای خگستر، خاور، فاراک، کپارس و غناب از لحاظ ریالی بیشترین صفوف را به خود اختصاص داده‌اند. تعداد صفوف خرید به ۷۵ و جمع ارزش آنها به ۲۸۵ میلیارد تومان رسیده است.


۱۰:۴۰⏰
تقریباً نیمی از بازار را پشت سر گذاشتیم. ارزش معاملات خرد حدود ۲,۳ همت و تراز پول خرد منفی ۶۰ میلیارد تومان است. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۸۱ درصد و در بخش فروش ۸۳ درصد است.


۱۰:۳۹⏰
معاملات با سبزپوشی ۷۶ درصدی نمادها ادامه دارد. اکنون تعداد نمادهای مثبت به ۴۷۰ و منفی‌ها به ۱۴۵ رسیده‌اند. تعداد صفوف خرید به ۷۳ و جمع ارزش آنها به ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است. در مقابل ۴۹ صف فروش به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان در بازار دیده می@شود.


۱۰:۲۳⏰
بیشترین حجم معاملات
وبملت ۳۲۶ میلیون سهم
خگستر ۳۲۲ میلیون سهم
خبهمن ۱۳۵ میلیون سهم
شستا ۱۲۹ میلیون سهم
وتجارت ۱۰۰ میلیون سهم


۱۰:۲۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۵۲,۷۱۶
۱۴۸۵۷ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۷,۱۲۵,۴۱۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۸,۶۹۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۳۶۴ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۲۶۹۸ واحد مثبت
فملی ۱۹۲۹ واحد مثبت
شستا ۱۱۸۳ واحد مثبت
وبملت ۸۹۱ واحد مثبت
شپنا ۶۱۰ واحد مثبت
شتران ۵۶۷ واحد مثبت
کگل ۵۳۵ واحد مثبت


۱۰:۱۶⏰
در میان معاملات سبز گروه انبوه‌سازی، ثجنوب بعد از سه روز رشد متوالی امروز با افت ۵ درصدی قیمت فروشندگان این سهم به صف نشسته‌اند، در حالی که وساخت، ثعمرا، ثنوسا و ثامان مورد اقبال خریداران قرار گرفته‌اند.


۱۰:۱۴⏰
ثجنوب در چهارمین روز معاملاتی خود پس از عرضه اولیه صف فروش شد. اکنون این نماد فرابورسی در قیمت ۱,۰۳۴ تومان بیش از ۶,۵ میلیون صف فروش را به یدک می‌کشد.


۱۰:۱۳⏰
ولراز که چند روزی با صف خرید در حال پیشروی بود، امروز در محدوده منفی کامل قرار گرفته است. نکته جالب اینکه در منفی‌ها نسبت به نفع طرف خریدار است.


۱۰:۰۳⏰
فراکابی‌ها معاملات سبزی دارند.


۱۰:۰۲⏰
نمادهای گروه غذایی به تبع جو عمومی بازار معاملات سبزی دارند. غدیس، غنوش، غپینو، غالبر و غویتا با رشد ۵ درصدی قیمت پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۰۹:۳۶⏰
گروه دارویی جو عمدتاً مثبتی دارند. در این گروه، دبالک از ۹۰۵ تومان شروع کرد و اکنون تا ۹۴۰ تومان ۵,۷ درصد مثبت رشد کرده است. اگر این سهم دارویی با قدرت از این محدده عبور کند به نظر نمی‌رسد که تا حدود ۱,۳۰۰-۱,۴۰۰ تومان مقاومتی پیش روی خود داشته باشد.


۰۹:۳۳⏰
شاهد افزایش نسبی ارزش معاملات نسبت به روزهای اخیر هستیم. در نیم ساعت نخست امروز ارزش معاملات خرد از یک همت عبور کرده و تراز پول خرد حدود منفی ۲۵ میلیارد تومان است. تا اینجای کار ۸۵ درصد از خریدها و ۸۷ درصد از فروش‌ها را حقیقی‌ها انجام داده‌اند.


۰۹:۳۲⏰
تعداد نمادهای مثبت به بیش از ۵۰۰ و تعداد منفی ها به کمتر از ۱۰۰ نماد رسیده است. ۷۰ صف خرید در برابر ۵۰ صف فروش، حدود ۲۹۰ میلیارد تومان به ۴۲۰ میلیارد تومان جمع ارزش صفوف خرید به فروش است.


۰۹:۲۷⏰
در گروه بانکی هم شاهد پیشروی قیمت نمادها هستیم وبملت، وتجارت و وبصادر پرتقاضا مورد توجه گروه هستند.


۰۹:۲۴⏰
محصولات شیمیایی معاملاتی سبزرنگ را آغاز کرده‌اند.


۰۹:۲۲⏰
در ادامه قدرت‌نمایی نسبی خریداران در نیمه دوم معاملات روز قبل، شروع بازار امروز هم با غلبه متقاضیان بر فروشندگان همراه شده است.
بعد از گذشت یک ربع از زمان داد و ستدهای امروز شاهد هستیم که تعداد صفوف خرید و فروش بازار تقریباً با هم برابر شدند.
ارزش صفوف خرید اگرچه هنوز کمتر از نصف جمع ارزش صفوف فروش است، اما رفته رفته رو به افزایش است.


۰۹:۱۴⏰
گروه خودرو و ساخت قطعات به جز سه نماد، یکپارچه سبزپوش هستند. فقط نمادهای خکاوه، خبنیان و خفناور منفی‌اند.


۰۹:۰۹⏰
معاملات امروز با سبزپوشی حدود ۸۰ درصد از نمادها آغاز شده است. با این وجود تعداد صف‌های فروش تقریباً دو برابر صفوف خرید و جمع ارزش صفوف فروش تقریباً سه برابر صف‌های خرید است.


۰۹:۰۸⏰

وضعیت بازار در مرحله گشایش
۲۶ صف خرید در مجموع به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان
صدرنشین ها: کیسون، بشهاب، غناب، دحاوی و تکشا

۵۲ صف فروش در مجموع به ارزش ۴۶۰ میلیارد تومان
صدرنشین ها: گشان، خبنیان، خکاوه، شپلی و تپکو


۰۸:۵۹⏰
صف خرید
کیسون ۱۵۹ میلیون سهم
اردستان ۱۳۱ میلیون سهم
غدانه ۲۰ میلیون سهم
دحاوی ۱۸ میلیون سهم
وسرمد ۱۶ میلیون سهم

صف فروش
آواپارس ۱۷۴ میلیون سهم
تپکو ۸۷ میلیون سهم
خبنیان ۸۳ میلیون سهم
لکما ۶۲ میلیون سهم
خکاوه ۴۰ میلیون سهم

کد خبر 466857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =